/  /  / Macan
Porsche Macan

Porsche Macan

Zmień
SegmentTerenowo Rekreacyjne / Klasa Średnia
Cena226 400 zł - 419 070 zł (aktualizacja: 2016-09-02)
Emisja CO2159 g/km - 217 g/km
Żużycie paliwa6,1 L/100km - 9,4 L/100km
 
Porsche Macan 2014
© IBRM Samar
Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014Porsche Macan 2014
Premiera Macana odbyła się w Los Angeles w listopadzie 2013 roku. Miesiąc później samochód pojawił się w polskich cennikach. W momencie debiutu oferowany jest w był konfiguracjach - S Diesel (3.0 258 KM za 66 189 EUR), S (3.0 340 KM za 66 572 EUR) oraz Turbo (3.6 400 KM za 91 418 EUR). W przyszłości gamę uzupełnią czterocylindrowe silniki turbo z palety Volkswagena.

Przy budowie pojazdu inżynierowie wykorzystali Audi Q5 i to on jest dawcą 1/3 podzespołów. Co ciekawe, Macan jest o 7 cm dłuższy od bliźniaczego Audi Q5, ale ma o 40 litrów mniejszy bagażnik (równe 500 litrów). Nadwozie „mniejszego Cayenne”, jak często nazywany jest Macan, pomimo swojej wielkości, nawiązuje do pozostałych modeli z gamy Porsche. Łezkowate reflektory i projekt bocznej linii nadwozia nie pozostawiają wątpliwości, z pojazdem jakiej marki mamy do czynienia. Porównania do Cayenne nie da się jednak uniknąć. Modele mają bardzo podobną sylwetkę, a ich długość różni się zaledwie o 15 cm. Na tle Cayenne, Macana z pewnością wyróżniają charakterystyczne lampy tylne, które są małym dziełem sztuki użytkowej. Przetłoczenia wyglądają bardzo oryginalnie i sprawiają wrażenie jakby lampa była pusta w środku.

Wnętrze każdego Porsche jest wyjątkowe, nie do pomylenia z żadną inną marką i Macan wykorzystuje sprawdzone rozwiązania. Trzeba przyznać, że producent ze Stuttgartu bardzo sceptycznie podchodzi do coraz modniejszych wyświetlaczy dotykowych. Dzięki przyciskom (których jest naprawdę dużo) można szybko i łatwo obsługiwać pojazd, choć dla osób, które nigdy nie siedziały w nowym Porsche, rozbudowana konsola wymaga chwili przyzwyczajenia.

Pomijając ponadprzeciętne osiągi i bogate wyposażenie godne marek premium, Porsche wysoko postawiło poprzeczkę konkurencji, oferując do Macana trzy rodzaje zawieszenia. Podstawowe odmiany S mają klasyczne zawieszenie ze sprężynami stalowymi. Jest to zaawansowany układ wielowahaczowy - oś przednia ma konstrukcję opartą na pięciu wahaczach, natomiast oś tylną tworzą wahacze w układzie trapezowym. Rozwinięciem tego układu jest opcjonalny system PASM (Porsche Active Suspension Management) dostępny w wersjach S (dopłata 1 424 EUR), który za pomocą przycisku na konsoli środkowej pozwala na wybór jednego z  trzech trybów amortyzacji - Comfort, Sport i Sport Plus.

Jednak tym, czym Porsche deklasuje rywali, jest zawieszenie pneumatyczne z systemem samopoziomowania, oferowane standardowo w wersji Turbo. Oczywiście, w tej konfiguracji pojazd również ma system PASM. W porównaniu do konstrukcji ze sprężynami stalowymi, Macan z zawieszeniem pneumatycznym jest o 15 mm niższy. W tym wariancie prześwit można dostosować do trzech różnych poziomów ustawienia: wysoki (High Level I), normalny (Normal Level) i niski (Low Level). Przy ustawieniu High Level I prześwit jest o 40 mm większy  niż normalny, przy czym maksymalny wynosi 230 mm. Opcję tę włącza się za pomocą przycisku off-road i można z niej korzystać przy prędkościach od 0 do 80 km/h.

Głównymi rywalami Macana są kompaktowe SUV-y marek premium takie jak wspomniane już Audi Q5, BMW X3, czy Mercedes GLK. W przypadku wersji Turbo jest inaczej - to prawdziwy biały kruk na rynku kompaktowych SUV-ów, gdzie auta z silnikami Diesla stanowią zdecydowaną większość sprzedaży. Trudno jest znaleźć tak „mały” samochód z tak mocnym, 400-konnym silnikiem benzynowym. Przy masie własnej pojazdu przekraczającej 1,9 tony, zapewnia on rewelacyjne osiągi - samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,8 sekundy i uzyskuje prędkość maksymalną 266 km/h. To nie wszystko. Za dopłatą (1 322 EUR) można doposażyć pojazd w pakiet Sport Chrono. Za pomocą przycisku Sport Plus, zmienia się charakterystyka pracy przepustnicy, nastawy napędu na cztery koła oraz system kontroli trakcji, dzięki czemu przy pomocy systemu „Launch Control” można osiągnąć „setkę” w 4,6 sekundy!!!

To wyniki, jakimi szczycą się najszybsze i najdroższe SUV-y na rynku, takie jak BMW X6M (555 KM), Mercedes GLA 45 AMG (360 KM), Mercedes M 63 AMG (525 KM) czy Porsche Cayenne Turbo (500 KM). Tytuł króla nadal (choć nie wiadomo jak długo) dzierży Porsche Cayenne Turbo S (551 KM), które rozpędza się do setki w 4,5 sekundy i może pojechać z prędkością 283 km/h.
 

Macan najczęściej porównywany z

Audi Q3
Audi Q3
Audi Q5
Audi Q5
BMW X4
BMW X4
BMW X5
BMW X5
Porsche 911
Porsche 911
Porsche Cayenne
Porsche Cayenne
Volkswagen Touareg FL
Volkswagen Touareg
Reklama