/  /  / Cayenne
Porsche Cayenne

Porsche Cayenne

Zmień
SegmentTerenowo Rekreacyjne / Klasa Wyższa
Cena352 870 zł - 835 180 zł (aktualizacja: 2016-05-17)
Emisja CO279 g/km - 267 g/km
Żużycie paliwa3,4 L/100km - 11,5 L/100km
 
null
© Porsche
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull
Porsche Cayenne to pierwszy model niemieckiej marki wychodzący poza typowy segment działalności, produkcji samochodów sportowych. Auto zaliczane jest do klasy wyższej w grupie aut terenowo-rekreacyjnych. Jego debiut odbył się w roku 2002, a w późniejszym czasie przeszedł kilka modyfikacji stylistycznych i technicznych, z których najważniejsza miała miejsce w 2006 roku. Wśród nich na pierwszy plan wysuwa się wprowadzenie jednostek wysokoprężnych, co jest rozwiązaniem nietypowym dla tej marki. Druga generacja miała swój debiut podczas salonu samochodowego w Genewie i w krótkim czasie pojawiła się w salonach dealerskich. Auto powstało przy współpracy z Volkswagenem, w którym Porsche ma większościowy udział. Efektem tej kooperacji był bliźniaczy model, Volkswagen Touareg II. Z płyty podłogowej, którą wykorzystują oba auta korzysta jeszcze Audi Q7 (płyta nieco powiększona). Dzięki temu auto osiągnęło długość 4,85 metra (co jest wynikiem o niemal 6 cm większym aniżeli w poprzedniku), szerokość 1,93 metra (+1 cm) oraz wysokość rzędu 1,70 metra (+1 cm). Auto pomimo nastawienia na jazdę po utwardzonych nawierzchniach potrafi poradzić sobie w nieco trudniejszym terenie. Ułatwia to zawieszenie przednie zbudowane z podwójnych wahaczy zamontowanych na ramie pomocniczej, a także wielowahaczowe zawieszenie z tyłu. Jako opcję można zamówić sobie zawieszenie pneumatyczne. Z nowinek technologicznych jest zastosowanie specjalnego przycisku „Sport”, który automatycznie zmienia tryb pracy skrzyni automatycznej, przeciągając moment zmiany biegów. Dodatkowo usztywniają się amortyzatory oraz uaktywnia układ wydechowy. Cayenne wyposażone jest również w napęd na wszystkie koła, który rozdzielany jest pomiędzy przednią i tylną  w stosunku 38 do 62%. Ostateczny montaż modelu odbywa się w zakładach w Lipsku w Niemczech, jednak silniki dostarczane są z Zuffenhausen, zaś elementy karoserii z zakładów w Bratysławie.

Porsche Cayenne dostępne jest tylko jako 5-drzwiowy SUV. Jego wygląd jednoznacznie przekazuje wiadomość o sportowym charakterze oraz o komforcie we wnętrzu. Posiada również wiele elementów, które są charakterystyczne dla osobowych modeli Porsche. Takimi elementami są przednie reflektory, które nawiązują do modelu 911 oraz ogromny, trzyczęściowy wlot powietrza, które podkreślają bardzo dynamiczny kształt, w szczególności przodu. Dalsza część nie jest już tak awangardowa, a dach opada ku tyłowi bardzo delikatnie. W tylnej części w oczy rzuca się podwójne zakończenie układu wydechowego.

Podobnie jak w przypadku modelu Panamera, tak i w Cayenne wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa biernego i czynnego jest bardzo bogate. W standardzie znajdują się poduszki czołowe kierowcy i pasażera, poduszki boczne przednie oraz kurtyny powietrzne dla 2 rzędów siedzeń. Poduszki boczne dla tylnych siedzeń należą do wyposażenia opcjonalnego. W każdym modelu montowany jest również system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania ABS, system wspomagający hamowanie oraz system stabilizacji toru jazdy ze stabilizacją przyczepy. Za dodatkową opłatą otrzymać można samopoziomujące, pneumatyczne zawieszenie zapobiegające nadmiernym przechyłom.

Głównymi konkurentami Porsche Cayenne są BMW X6, Infinity FX oraz Volkswagen Touareg.
 

Cayenne najczęściej porównywany z

Audi Q5
Audi Q5
BMW X5
BMW X5
Jeep Grand Cherokee
Jeep Grand Cherokee
Land Rover Range Rover Sport
Land Rover Range Rover Sport
Land Rover Range Rover
Land Rover Range Rover
Porsche Macan
Porsche Macan
Skoda Yeti
Skoda Yeti
Reklama