/  /  /  / Tak oszczędne potrafi być hybrydowe Porsche Panamera
Porsche

Porsche

Zmień
Pierwszą konstrukcją, która przyniosła rozgłos niemieckiemu konstruktorowi Ferdynandowi Porsche był elektryczny samochód, wyposażony w silniki umieszczone w piastach, zaprezentowany w 1900 roku na światowej wystawie w Paryżu, zaś początki istniejącej do dziś formy miejsce miały w roku 1931, kiedy to Ferdynand Porsche założył w Stuttgarcie biuro konstrukcyjne.
Dowiedz się więcej o marce
 

Tak oszczędne potrafi być hybrydowe Porsche Panamera

Porsche|
null
© Porsche
nullnull

Przy okazji wydarzenia zorganizowanego dla prasy, w którym przeprowadzono ponad 42 jazdy testowe samochodem Porsche Panamera S E-Hybrid z udziałem dziennikarzy i przejechano łącznie ponad 1 200 km, średnie zużycie paliwa prezentowanego modelu wyniosło 4,4 l/100 km.

Rekordowo niski poziom spalania tej pierwszej na świecie luksusowej limuzyny hybrydowej odnotowano podczas przejazdu po wyznaczonej trasie i wynosił on zaledwie 2,8 l/100 km. Taki wynik pokazuje, że w trakcie codziennej eksploatacji możliwe jest uzyskanie wartości spalania na tym samym poziomie, jaki został określony podczas testów NEDC, czyli 3,1 l/100 km.

Co więcej, udało się to osiągnąć w czterech niezmodyfikowanych, fabrycznych modelach Panamera S E-Hybrid, które mknęły po trasie testowej z trzema lub czterema osobami na pokładzie, włączonym systemem ogrzewania i klimatyzacji i przyspieszając do 230 km/h na autostradzie.

Trasa testowa, której łączna długość wynosiła 28,7 km, przebiegała przez niemieckie Hockenheim i składała się z 6,5 km jazdy miejskiej, 9,2 km jazdy terenowej oraz 13 km jazdy po autostradzie, gdzie na niektórych odcinkach nie obowiązują limity prędkości.

Warunkiem osiągnięcia takich wyników jest systematyczne korzystanie z możliwości ładowania 9,4 kWh akumulatora litowo-jonowego z sieci elektrycznej.

Potwierdzony został również zakres jazdy samochodu, podczas gdy korzysta on tylko z napędu elektrycznego: wynosi on 36 km. Zużycie paliwa w tym trybie jazdy i lokalne emisje są na zerowym poziomie, co zostało osiągnięte nie tylko podczas testów NEDC na dynamometrze, ale również na ulicach.

Panamera utrzymuje ten wynik nawet jadąc z prędkością 54 km/h, podczas gdy wymagana w testach NEDC prędkość wynosi tylko 33 km/h.

Samochód Panamera S E-Hybrid oferuje łączną moc 416 KM (306 kW), przyspiesza od zera do 100 km/h w 5,5 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 270 km/h.

Nowa Panamera S E-Hybrid trafi do sprzedaży 27 lipca.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama