/  /  /  /  / Porsche Panamera w przedłużonej wersji
Porsche 918

Porsche 918

Zmień
SegmentSportowo Rekreacyjne / Klasa Super Luksusowe
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

Porsche Panamera w przedłużonej wersji

Porsche|
null
© Porsche
nullnull

Podczas wystawy Auto Szanghaj w Chinach Porsche świętuje premierę drugiej generacji Gran Turismo. Punktem centralnym pokazu jest nowe Porsche Panamera S E-Hybrid, czyli pierwszy na świecie samochód z napędem hybrydowym plug-in w klasie luksusowej.

Równocześnie debiutują dwie luksusowe wersje Executive Panamery S oraz Panamery 4S, w których sportowy i poszerzony rozstaw osi oraz trzylitrowy silnik V6 z doładowaniem biturbo to zupełna nowość. Wraz z wprowadzeniem nowej generacji linia modelu Panamera wzrasta do 10 odrębnych wersji oferujących duży wybór odmian charakteryzujących się sportowym charakterem i wygodą.

Panamera S E-Hybrid to systematycznie ulepszana równoległa pełna hybryda, którą Porsche wprowadziło na rynek jako pierwsze w branży. Przy 416 KM (306 kW) mocy systemu, przyspieszeniu z miejsca do 100 km/h w 5,5 sekundy i prędkości maksymalnej wynoszącej 270 km/h, jest to Porsche Gran Turismo w każdym calu.

Auto może pokonywać znaczne dystanse w trybie całkowicie elektrycznym. Według NEDC, Panamera S E-Hybrid spala około 3,1 l/100 km (przy 71 g/km emisji CO2). Zakres jazdy z użyciem napędu elektrycznego dla Panamera S E-Hybrid został ustalony na 36 km według NEDC, a jego maksymalna prędkość w trybie elektrycznym to 135 km/h.

Energia elektryczna jest magazynowana w nowo zaprojektowanym akumulatorze litowo-jonowym o pojemności 9,4 kWh. Zależnie od typu zewnętrznego zasilania bateria może być naładowana do maksimum w zaledwie kilka godzin. System wyposażony jest również w funkcję rekuperacji, czyli odzyskiwania energii, która przeznaczana jest do ładowania akumulatora podczas jazdy.

Przyszłościowa koncepcja, jaką jest Panamera S E-hybrid, to również cały szereg nowych funkcji dostępnych poprzez aplikację przeznaczoną na smartfony.

Podczas drugiej światowej premiery przedstawiono wersje Executive modelu Panamera. Auto ma dłuższy o 15 cm rozstaw osi, w wyniku czego pasażerowie zajmujący tylną kanapę zyskali więcej przestrzeni.

Panamera 4S Executive oraz Panamera Turbo Executive oferują szeroki wachlarz opcji, a gwarantujące wyjątkowy komfort fotele tylne dostępne są w standardzie. Wszystkie modele Executive są wyposażone w innowacyjne zawieszenie pneumatyczne Panamery, które łączy komfort podróżowania z typowymi dla marki właściwościami jezdnymi.

Kolejnym krokiem ku wzrostowi osiągów i wydajności jest całkowicie przeprojektowany silnik V6 biturbo o pojemności skokowej 3 litrów, zastępujący w nowych Gran Turismo (Panamera S i Panamera 4S) poprzedni silnik V8. O postępie świadczą kluczowe parametry silnika: moc większa o 20 KM i 20 Nm więcej momentu obrotowego, ale aż do 18% mniejsze zużycie paliwa w porównaniu do silnika V8 w poprzedniej generacji.

Nowe Panamera podkreśla swoją pozycję jeszcze bardziej wyrazistym językiem designu w stylu generacji nowych samochodów sportowych Porsche, charakteryzującym się bardziej zwartymi liniami, wyraźniejszymi konturami i na nowo ukształtowanymi elementami nadwozia.

Również modele 911, Boxster i Cayman cieszą się wzrostem zainteresowania klientów w Chinach. Ten pozytywny trend będzie umacniany przez intensywne zaangażowanie Porsche w sporty motorowe w Azji.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama

Najnowsze wiadomości - Porsche 918