/  /  /  /  / Światowa premiera nowego 911 Turbo
Porsche 911

Porsche 911

Zmień
SegmentSportowo Rekreacyjne / Klasa Luksusowe
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

Światowa premiera nowego 911 Turbo

KPI Sports Cars|
null
© Porsche
nullnullnullnullnullnullnull

Nowe 911 Turbo jest teraz oszczędniejsze, lżejsze, mocniejsze, szybsze i bardziej dynamiczne. Porsche zaprezentuje swój nowy model po raz pierwszy na Międzynarodowej Wystawie Samochodowej IAA we Frankfurcie.

Nowe Porsche 911 Turbo zostało zarówno zmodernizowane pod względem technologicznym, jaki i odświeżone stylistycznie. Inżynierowie koncernu poprawili wszystkie główne osiągi auta: nowe Porsche 911 Turbo jest teraz oszczędniejsze, lżejsze, mocniejsze, szybsze i bardziej dynamiczne. Dzięki udoskonaleniom, dystans między nową „dziewięćsetjedenastką” z Zuffenhausen a konkurencyjnymi autami zwiększył się jeszcze bardziej – głównie pod względem zużycia paliwa i przyspieszenia.

Porsche zaprezentuje publicznie swój nowy model pierwszy raz na Międzynarodowej Wystawie Samochodowej IAA we Frankfurcie (17-27 września).

Sercem siódmej generacji Porsche 911 Turbo jest nowy silnik o pojemności 3,8 litra i mocy 500 KM (368 kW). Ta pierwsza w 35-letniej historii Turbo, skonstruowana całkowicie od nowa jednostka napędowa, posiada bezpośredni wtrysk benzyny i specjalną turbosprężarkę Porsche przeznaczoną dla silników benzynowych ze zmienną geometrią. Jako opcja, pierwszy raz sześciocylindrowe Turbo może być wyposażone w siedmiobiegową dwusprzęgłową przekładnię Porsche (PDK).

Dla samochodów z PDK, jako alternatywa do seryjnej kierownicy ze znanymi i sprawdzonymi już przyciskami, dostępna jest trójramienna sportowa kierownica z zamontowanymi na stałe przełącznikami typu paddle: prawym zmienia się przełożenie na wyższe, lewym na niższe. W połączeniu z opcjonalnym pakietem Sport Chrono, zarówno kierownica z przełącznikami paddle, jak i kierownica PDK z przyciskami, posiadają wbudowane wskaźniki Launch Control i trybu Sport/Sport Plus, które jednak przy każdej z tych kierownic różnią się wyglądem.

Połączenie PDK, bezpośredniego wtrysku benzyny i turbodoładowania pozwoliło na uzyskanie wyższych poziomów efektywności, dynamiki, reakcji na polecenia kierowcy i osiągów jezdnych. Nowe Porsche 911 Turbo w porównaniu ze swoim poprzednikiem emituje nawet o 18 proc. mniej dwutlenku węgla, co jest wyjątkowo dobrym wynikiem w tym segmencie samochodów. Zależnie od konfiguracji model ten spala od 11,4 do 11,7 l/100 km według normy EU5. Ponadto, co rzadko spotyka się w tym segmencie rynkowym, na rynku amerykańskim poziom spalania mieści się daleko poniżej progu, ponad którym auta w USA obciążone są tzw. „Gas Guzzler Tax” (dodatkowy podatek akcyzowym płaconym przy zakupie aut zużywających duże ilości paliwa). Na przyspieszenie od zera do 100 km/h z pakietem Sport Chrono Turbo i PDK nowe Turbo potrzebuje tylko 3,4 sekundy. Prędkość maksymalna tego auta wynosi 312 km/h.

Przyszłych kierowców Turbo z pewnością ucieszy jeszcze lepsza dynamika auta. Udoskonalony regulowany napęd na wszystkie koła (PTM) i Porsche Stability Management (PSM) mogą być opcjonalnie połączone z Porsche Torque Vectoring (PTV), co znacznie poprawia zwrotność i precyzję kierowania, zwiększając tym samym przyjemność jazdy.

Sprzedaż nowego Porsche 911 Turbo w wersji Coupe i Cabrio rozpocznie się w Polsce 21 listopada. Podstawowe wersje modeli  wyniosą odpowiednio 178 784 EUR za Coupe i 192 262 EUR za Cabrio.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama