/  /  /  /  / Porsche 911 Turbo Cabriolet: galopujący tabun koni (mechanicznych)
Porsche 911

Porsche 911

Zmień
SegmentSportowo Rekreacyjne / Klasa Luksusowe
Cena482 030 zł - 1 067 290 zł (aktualizacja: 2016-05-17)
Emisja CO2169 g/km - 216 g/km
Żużycie paliwa7,4 L/100km - 9,3 L/100km
 

Porsche 911 Turbo Cabriolet: galopujący tabun koni (mechanicznych)

Porsche|
null
© Porsche
nullnullnullnull

Otwarty dach, 560 KM mocy, sprint od 0 do 100 km/h w 3,2 s – w tym aucie nie utrzyma się żadna, nawet najlepiej ułożona fryzura. Grzebień i szczotka do włosów powinny stanowić jego standardowe wyposażenie.

Po upływie 50 lat od debiutu 911 oraz 40 lat od premiery 911 Turbo świat powita teraz wersje 911 Turbo i 911 Turbo S z otwieranym dachem. Po raz pierwszy samochody zaprezentowane zostaną podczas salonu motoryzacyjnego w Los Angeles, który rozpoczyna się 20 listopada.

Dzięki poszerzeniu swojej oferty o kolejne dwa modele marka Porsche będzie oferowała już cztery legendarne 911-ki w wersji cabrio.

Wersje 911 Turbo Cabriolet i 911 Turbo S Cabriolet charakteryzują się identyczną mieszanką dynamizmu, osiągów i wydajności, jak zaprezentowana kilka miesięcy wcześniej wersja coupe. Liczby wyglądają następująco: turbodoładowany 3,8-litrowy sześciocylindrowy silnik w kabriolecie 911 Turbo dostarcza 520 KM, a w wersji S jest to 560 KM.

Auta przyśpieszają od 0 do 100 km/h odpowiednio w 3,5 i 3,2 s, osiągając prędkość maksymalną 318 km/h. Samochody mogą pochwalić się takimi osiągami przy stosunkowo niskim spalaniu nieprzekraczającym 10 litrów na 100 km.

Oba kabriolety potwierdziły te wyniki, osiągając spalanie w wysokości 9,9 l/100 km (co równa się emisji CO2 na poziomie 231 g/km) w nowym europejskim cyklu jazdy (NEDC). W porównaniu z poprzednią generacją nowe modele są mocniejsze o 30 KM i szybsze o 0,2 s. Ich wydajność wzrosła natomiast o 15%.

Aktywna tylna oś skrętna i aktywna aerodynamika zapewniają lepsze osiągi na drodze. Dynamika jazdy oferowana przez oba nowe kabriolety nie da się wyrazić za pomocą liczb. Wyposażone w dwusprzęgłową skrzynię zmiany biegów PDK w standardzie i nowy napęd PTM na wszystkie koła, a także skrętną tylną oś i aktywną aerodynamikę, nowe modele 911 Turbo Cabrio ustanawiają punkt odniesienia dla pozostałych kabrioletów w segmencie samochodów sportowych.

Podczas gdy tylna oś skrętna zwiększa właściwości jezdne obu modeli zarówno na torze jak i na drodze, za pomocą jednego przycisku aktywna aerodynamika może zostać dostosowana tak, aby osiągnąć optymalną wydajność lub imponującą dynamikę jazdy (w zależności od indywidualnych preferencji kierowcy).

Bardziej niż kiedykolwiek, oba czołowe modele już samym wyglądem zapewniają o swojej mocy. Charakterystyczny, szeroki tylny spojler 911 Turbo jest o 28 mm szerszy niż w modelach Carrera 4. Jego powierzchnia o szerokości dłoni rozciąga się od słupka C aż do zewnętrznej części samochodu. Wyjątkowy efekt, jaki wywiera jego szerokość, spotęgowany jest przy opuszczonym dachu.

Kolejną przyciągającą spojrzenia cechą 911 Turbo Cabriolet jest wyjątkowy składany dach z lekką ramą wykonaną z magnezu. Dzięki tej innowacyjnej technologii, kiedy dach jest zamknięty, nowe cabrio może pochwalić się wyglądem i osiągami klasycznego coupe. Tak jak w modelach poprzedniej generacji, dach otwiera się i zamyka w około 13 sekund, nawet gdy samochód porusza się z prędkością do 50 km/h.

Wykończenie wnętrza na najwyższym poziomie
Wnętrze nowych modeli Cabrio nie różni się od wnętrza 911 Turbo Coupe. Model S może poszczycić się szeroką gamą elementów wyposażenia wnętrza, w skład którego wchodzi ekskluzywna wersja w kolorach czarnym/Carrera Red i adaptacyjnymi fotelami Sport Seat Plus, z pamięcią 18 ustawień. Co więcej, tył foteli obity jest skórą z podwójnymi szwami, a elementy wyposażenia wykonane z włókna węglowego (standard w Turbo S).

Tak jak w modelach poprzedniej generacji, w standardowym wyposażeniu znajduje się system nagłośnienia Bose, a po raz pierwszy na życzenie dostępne jest także nagłośnienie Burmester.

Co więcej, w wyposażeniu opcjonalnym wybrać można również sterowany radarowo adaptacyjny tempomat, rozpoznawanie znaków drogowych i ograniczenia prędkości oraz kamera cofania.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama

Najnowsze wiadomości - Porsche 911