/  /  / 911
Porsche 911

Porsche 911

Zmień
SegmentSportowo Rekreacyjne / Klasa Luksusowe
Cena482 030 zł - 1 067 290 zł (aktualizacja: 2016-05-17)
Emisja CO2169 g/km - 216 g/km
Żużycie paliwa7,4 L/100km - 9,3 L/100km
 
null
© Porsche
nullnullnullnull

Poprzednia generacja Porsche 911oznaczona była jako typ 997, a jej premiera miała miejsce 2004 roku. Ostatnie zmiany w tym modelu miały miejsce w 2008 roku, gdy nazwa uległa zmianie na typ 997 generacja 2. W porównaniu do poprzednika samochód był dłuższy, szerszy, a przy okazji również niższy. Wymiary auta wynosiły 4,43 metra długości, 1,76 metra szerokości oraz 1,30 metra wysokości. Całkowitą nowością jest zastosowany po raz pierwszy w samochodzie sportowym bezpośredni wtrysk benzyny, a także udostępnienie jako opcji nowej automatycznej skrzyni biegów PDK z podwójnym sprzęgłem. Wersja kabrio została wyposażona w trzywarstwowy miękki dach, który może być elektrycznie rozłożony lub złożony w czasie 20 sekund. Samochód ten wielokrotnie zwyciężał w konkursach aut sportowych, lecz został również nominowany do nagrody „Samochód Roku 2005”. Produkcja 911-tki odbywała się w macierzystych zakładach Porsche w Zuffenhausen niedaleko Stuttgartu w Niemczech.

Najnowsze wcielenie Porsche 911 zostało zaprezentowane w roku 2011, podczas międzynarodowego salonu motoryzacyjnego we Frankfurcie. W porównaniu do poprzedniej edycji, nowe 911 posiada większy o 100mm rozstawał kół przedniej osi , co poprawiło stabilność samochodu oraz jest lżejsze o ok 40 kg. Ponadto zewnętrze lusterka montowane są bezpośrednio na drzwiach, a linia dachu została obniżona, co sumarycznie pozwoliło na uzyskanie oporu powietrza CX =0.29. Na zewnątrz Zewnętrznie samochód otrzymał nowe reflektory bi-xenonowe, światła do jazdy dziennej oraz światła pozycyjne (wykonane w technologi  LED). Nowym elementem jest wysuwany spojler tylny, który w porównaniu do swojego poprzednika jest szerszy i wpływa pozytywnie na stabilność samochodu.

Porsche 911 dostępne jest w dwóch wersjach nadwozia, którymi są 2 drziowe cabrio lub coupe. Jednak występuje on również w kilku rodzajach. Podstawowym jest Carrera, która swoją stylistyką nawiązuje bezpośrednio do historycznych modeli. Wszystkie wersje wyglądają bardzo agresywnie i sportowo, a zarazem nie da się ich pomylić z żadnym innym samochodem

Do napędu wykorzystano nowo zaprojektowane dwie wolnossące jednostki typu boxer. Pierwszy z nich stosowany w wersji Carrera, posiada pojemność 3,4( zastępując dotychczasową jednostkę o pojemność 3,6l) i generuje moc 350KM oraz 390 Nm. Drugą, mocniejszą jednostką również wolnossącą  typu boxer, jest silnik o pojemności  3,8 l, wyposażoną w bezpośredni wtrysk paliwa ( DFI) i system zmiennych faz rozrządu, co pozwala na osiągnięcie 400KM i 440 Nm. Oba silniki mogą współpracować  z nową 7 biegową, manualną skrzynią biegów, bądź dwusprzęgłową, automatyczną skrzynią biegów PDK, również posiadająca 7 przełożeń. W Carrerze standardowo będą montowane 19-calowe felgi, a w Carrerze S - 20-calowe.  

 Porsche 911 oferuje dwie poduszki czołowe oraz dwie boczne, które chronią dodatkowo głowy podróżnych. Ponadto każdy model wyposażony jest w system antypoślizgowy ABS, który współpracuje z systemem zapobiegającym buksowaniu kół podczas ruszania ASR. Dostępny jest także system stabilizacji toru jazdy PSM i aktywny dyferencjał hamowania ABD. Lista opcji nowego Porsche obejmuje m.in. system Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), który niweluje przechyły nadwozia podczas pokonywania zakrętów i jazdy po nierównej nawierzchni.  Dotychczas na modelu tym nie przeprowadzono testów zderzeniowych organizacji EuroNCAP.

Wśród dostępnych na rynku polskim konkurentów wymienić można Mercedesa SL oraz Audi R8.  
Nissan GTR, Lotus Evora
 

911 najczęściej porównywany z

Ferrari 458 Spider
Ferrari 458 Spider
Ferrari California
Ferrari California
Maserati GranCabrio
Maserati GranCabrio
Mercedes SL
Mercedes SL
Mercedes G
Mercedes G
Nissan GT-R
Nissan GT-R
Toyota Land Cruiser
Toyota Land Cruiser
Reklama