/  /  /  / We Francji ruszyła linia nowego silnika turbo EB
Peugeot

Peugeot

Zmień
Historia rodziny Peugeot sięga korzeniami XV wieku, kiedy to zamieszkiwała ona tereny południowej Francji. W 1810 roku należący do rodziny Peugeot młyn przekształcony został przez braci Jean-Pierre oraz Jean-Frederic w odlewnię stali i zakład produkcji pił taśmowych, pod szyldem Peugeot Freres (Bracia Peugeot). W roku 1858 marka Peugeot została zarejestrowana, zajmowała się wówczas produkcją rozmaitych urządzeń użytku domowego jak maszyny do szycia, czy młynki do kawy.
Dowiedz się więcej o marce
 

We Francji ruszyła linia nowego silnika turbo EB

PSA Peugeot Citroen|
null
© PSA Peugeot Citroen
null

Grupa PSA Peugeot Citroen dokonała niedawno otwarcia linii produkcyjnej nowego silnika EB Turbo PureTech na terenie zakładu Francaise de Mecanique w Douvrin (Pas-de-Calais).

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Grupa PSA Peugeot-Citroen zainwestowała w uruchomienie produkcji gamy silników EB PureTech łącznie kwotę 893 mln EUR, w tym:
- 455 mln EUR przeznaczono na prace badawczo-rozwojowe,
- 438 mln EUR przeznaczono na budowę linii produkcyjnej we Francji

Produkcja seryjna rozpocznie się z początkiem marca 2014 roku, a roczna zdolność produkcyjna linii wynosić będzie 320 000 sztuk.

Nowy, 3-cylindrowy silnik benzynowy cechuje się według zapewnień koncernu wysoką wydajnością, kompaktowymi wymiarami i modułową budową i jest jeszcze bardziej przyjazny dla środowiska.

Najważniejsze punkty:
- moc od 110 do 130 KM
- zużycie paliwa i emisja CO2 obniżone o 18% i wynoszące od 102 do 110 g CO2/km) w porównaniu do już i tak niskoemisyjnych, wolnossących silników wchodzących w skład gamy jednostek oferowanej przez grupę
- znacznie obniżona masa i mniejsze wymiary przyczyniające się do zapewnienia osiągów i przyjemności prowadzenia na najwyższym oferowanym na rynku poziomie
- modułowa konstrukcja: 40% elementów silnika pochodzi z wersji wolnossącej
- już obecnie silnik spełnia wymagania normy Euro 6.1, która będzie obowiązywała od września 2014
- 121 patentów technologicznych zgłoszonych przez grupę

Już od marca przyszłego roku omawiany silnik ten będzie montowany w modelach Citroen C4 (110 g CO2/km) oraz Peugeot 308 (107 g CO2/km), następnie w Peugeot 208 (105 g CO2/km), a od lipca 2014 w egzemplarzach Citroena C3 i DS3 (105 g CO2/km).

Silnik ten będzie produkowany we Francji i montowany w modelach aut produkowanych w zakładach Grupy PSA Peugeot Citroen w Europie. Od 2015 roku będzie również wytwarzany w Ameryce Łacińskiej oraz w Chinach z przeznaczeniem na lokalne rynki.

Dzięki zastosowaniu najnowocześniejszych, przyjaznych dla środowiska technologii silnik EB Turbo PureTech pozwoli Grupie PSA Peugeot Citroen umocnić swoją pozycję lidera w dziedzinie produkcji samochodów o niskiej emisji CO2.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama