/  /  /  /  / Peugeot 4008 na wystawie Genewa auto show
Peugeot RCZ

Peugeot RCZ

Zmień
SegmentSportowo Rekreacyjne / Klasa Niższa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

Peugeot 4008 na wystawie Genewa auto show

Peugeot|
null
© Peugeot
nullnullnullnullnullnullnull

Z okazji marcowej wystawy moto w Genewie przed szeroką publicznością zaprezentuje się terenowy model Peugeot 4008. Na interesującym nas najbardziej rynku europejskim nowy SUV francuskiej marki będzie dostępny wyłącznie w odmianie 4x4.

Dzięki wyróżniającej się sylwetce oraz osiągom oferowanym przez napęd 4x4, Peugeot 4008 odpowiada oczekiwaniom wymagających klientów zainteresowanych coraz bardziej popularnym segmentem samochodów użytkowo-terenowych. Zgodnie ze strategią rozwoju nowej gamy Peugeot, model 4008 pojawi się w pierwszej kolejności na rynkach pozaeuropejskich, które mają stanowić aż 70% jego sprzedaży.

Peugeot 4008 będzie sprzedawany w ponad 50 krajach, konkurując „w sercu” dynamicznie rozwijającego się segmentu C na światowym rynku samochodów terenowo-użytkowych typu SUV.

4008, którego światowa premiera będzie miała miejsce podczas salonu w Genewie, wejdzie do sprzedaży na rynkach pozaeuropejskich w kwietniu tego roku. Początkowo będzie oferowany w Rosji i na Ukrainie, a następnie m.in. w Chinach, Australii, Nowej Zelandii, Argentynie, a od maja również w Europie.

Globalny rynek samochodów terenowo-użytkowych typu SUV od 2005 roku bardzo mocno się rozwija, szczególnie w segmentach C i D, w których sprzedaż w ciągu czterech lat niemal podwoiła się w Rosji i potroiła w Europie.

W Rosji silna pozycja samochodów terenowych ma podłoże historyczne; dzięki temu dziś segment ten stanowi aż 20% tamtejszego rynku. Największe znaczenie w tej klasie samochodów stanowią kompakty klasy SUV.

O nowościach modelowych szykowanych z okazji Geneva Auto Show 2012 można przeczytać tutaj:
Nowości wystawy Genewa 2012

W Chinach i w Europie Zachodniej udział samochodów typu SUV dochodzi do 10% rynku, niemniej można zauważyć zasadnicze różnice w oczekiwaniach klientów na tych rynkach. W Chinach dużą rolę odgrywa wygląd i wielkość samochodu.

W Europie moda na SUV-y związana jest z potrzebą posiadania wyróżniających się pojazdów wielofunkcyjnych, kompaktowych, których oddziaływanie na środowisko jest porównywalne do sedanów. W związku z tym rośnie tu udział samochodów SUV z segmentów C i D, na niekorzyść segmentu E.

Jak podkreśla producent, Peugeot 4008 jest pojazdem idealnie wpisującym się w zmiany zachodzące na rynkach międzynarodowych, odpowiada bowiem w pełni ich wymogom, reprezentując jednocześnie globalne ambicje marki.

Coś się zmienia. Modele SUV też mogą mało palić

Zakorzeniony w świecie SUV-ów Peugeot 4008 charakteryzuje się solidnością, wysokimi osiągami i dobrymi właściwościami jezdnymi w każdych warunkach. Dzięki dostępnemu w każdej chwili napędowi na cztery koła, daje poczucie wolności i bezpieczeństwa podczas jazdy.

Komfortowy, kompaktowy i zwrotny, 4008 jest również idealnie przystosowany do eksploatacji w mieście.

Dodatkowo, 4008 wyróżnia się dzięki nowoczesnej stylistyce, wyrażającej zarówno temperament i dynamizm, jak i ekskluzywną elegancję. Połączenie tych cech nadaje mu „energetyczny” charakter, zdolny przyciągnąć klientów o różnych wymaganiach.

Dzięki atrakcyjnemu stylowi, dobrym właściwościom jezdnym, funkcjonalności oraz bogatemu wyposażeniu, 4008 jest odzwierciedleniem nowoczesnej wizji pojazdów użytkowo-terenowych z wyższego segmentu rynkowego.

Wraz z nowym modelem SUV z napędem 4x4 Peugeot uzupełnia swoją ofertę pojazdów dostosowanych do potrzeb klientów zainteresowanych pojazdami użytkowo-terenowymi. 4008 będzie kierowany zarówno do klientów już posiadających samochód terenowy, jak i tych, którzy poszukują alternatywy dla sedana lub minivana w postaci samochodu bardziej „rekreacyjnego”, dającego większą przyjemność z jazdy.

W Europie model ten przeznaczony będzie przede wszystkim dla osób, które cenią sobie solidną, dynamiczną sylwetkę oraz wymiary gwarantujące funkcjonalność, a którym jednocześnie zależy na niskim zużyciu paliwa.

Uzupełniając gamę modeli 4007 i 3008 (w tym jego najnowszej odmiany – HYbrid4), 4008 odpowiada na oczekiwania różnych rynków, które łączy silny wzrost w segmencie kompaktowych SUV-ów.

Kabina pasażerska
Eleganckie wnętrze pojazdu zwraca uwagę dzięki wysokiej jakości materiałom o delikatnej fakturze, które pokrywają między innymi deskę rozdzielczą i obudowę zestawu wskaźników. Dopełnieniem jest lakierowany na czarno panel konsoli środkowej.

Panoramiczny, szklany dach w ciągu dnia zapewnia jasne, naturalne światło we wnętrzu oraz poczucie przestrzeni, natomiast po zapadnięciu zmroku oferuje pasażerom dyskretne oświetlenie dzięki zamontowanym po bokach diodowym lampom w kolorze bursztynowym.

Na tablicy przyrządów, podświetlonej zarówno w dzień, jak i w nocy, zwracają uwagę głęboko osadzone okrągłe zegary o dynamicznym wyprofilowaniu, umożliwiające łatwe odczytywanie informacji. Zamieszczono tu również wielofunkcyjny wyświetlacz (bursztynowy lub kolorowy), w zależności od poziomu wyposażenia.

Na pokrytym miękkim tworzywem lub skórą kole kierownicy znajdują się przyciski zdalnego sterowania systemem audio, tempomatem oraz zestawem głośnomówiącym Bluetooth.

Osiągi 4008, a w szczególności jego właściwości jezdne oraz wyposażenie takie jak system otwierania i rozruchu bez kluczyka, 18-calowe aluminiowe felgi, system nawigacji z ekranem dotykowym czy kamera cofania, są odzwierciedleniem nowoczesnej i wyrazistej wizji samochodu terenowego.

Długość płyty podłogowej 4008, wywodzącej się z modelu 4007, została zredukowana poprzez skrócenie zwisów przedniego i tylnego (w sumie -30 cm). Zdecydowano jednak o zachowaniu dużego rozstawu osi (2,67 m) oraz kół (przód: 1,545 m, tył: 1,540 m), by zapewnić przestronność zarówno z przodu, jak i na tylnych siedzeniach, a także optymalną pojemność bagażnika (416 dm3 według normy VDA 210 z kołem zapasowym oraz do 442 dm3 z zestawem naprawczym).

Powyższe cechy, jak i zewnętrzne wymiary nadwozia: długość 4,34 m, szerokość 1,80 m i wysokość 1,63 m, czynią model 4008 wyjątkowo wszechstronnym. Jego zwarta budowa, będąca gwarancją zwrotności oraz najlepsza w segmencie przestronność przedziału pasażerskiego czynią z niego pojazd przystosowany do codziennego użytku, zarówno w mieście, jak i na bezdrożach, na przykład podczas wakacyjnych wyjazdów z rodziną.

Napęd 4x4 na życzenie
W wersji ze sterowanym elektronicznie napędem na 4 koła kierowca może wybrać jeden z trzech trybów:
- napęd na dwa koła (2WD), służący do jazdy po suchym asfalcie, gdy nie ma niebezpieczeństwa utraty przyczepności. W tym przypadku napęd przekazywany jest wyłącznie na koła przedniej osi, co wpływa na obniżenie zużycia paliwa;
- napęd na cztery koła (4WD) jest standardowym trybem pracy pojazdu. Rozdział momentu obrotowego pomiędzy koła przedniej i tylnej osi jest kontrolowany przez elektroniczną jednostkę sterującą. Gwarantuje to optymalną przyczepność bez względu na warunki drogowe. Przykładowo, podczas jazdy po suchym asfalcie ze stałą prędkością 80 km/h, na przednie koła przekazywane jest 85% siły napędowej. Napęd tylnych kół będzie częściej wykorzystywany podczas gwałtownego przyspieszania lub podczas jazdy po śliskiej nawierzchni;
- blokada napędu na 4 koła (Lock) powinna być używana w warunkach ograniczonej przyczepności. W tym trybie napęd na cztery koła jest stały, przy czym w porównaniu z trybem 4WD większy moment dostarczany jest na koła tylne. Takie rozwiązanie sprawdza się w szczególności podczas jazdy z niewielką prędkością na koła tylne przekazywane jest wtedy 50% więcej momentu obrotowego (a maksymalnie nawet 82%) niż w przypadku automatycznego trybu 4WD.

4008 z napędem 4x4 będzie stanowił ponad 80 % wielkości produkcji modelu. Na niektórych rynkach (m.in. w Europie) ten nowy SUV będzie dostępny wyłącznie w takiej odmianie.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama