/  /  /  /  / Bosch pracuje nad hydraulicznym napędem hybrydowym
Peugeot RCZ

Peugeot RCZ

Zmień
SegmentSportowo Rekreacyjne / Klasa Niższa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

Bosch pracuje nad hydraulicznym napędem hybrydowym

Bosch|
null
© Peugeot
null

Po sukcesach związanych z wprowadzeniem na rynek elektrycznego napędu hybrydowego Axle-Split firmy Bosch w samochodach z silnikami Diesla produkowanych przez PSA Peugeot Citroen, oba przedsiębiorstwa planują teraz stworzenie hydraulicznego napędu hybrydowego do aut osobowych.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Głównymi elementami układu hydraulicznego są dwie jednostki hydrauliczne wraz z akumulatorami ciśnieniowymi. Koncepcja Powersplit umożliwia korzystanie z konwencjonalnego napędu pojazdu, napędu czysto hydraulicznego lub kombinacji obydwu napędów.

W ten sposób silnik spalinowy może w niższym zakresie obciążenia pracować przy korzystniejszym zużyciu paliwa. Ponadto, podczas hamowania, energia kinetyczna, która w normalnych warunkach jest wytrącona w postaci emitowanego ciepła, przekształca się w energię hydrauliczną i jest gromadzona w akumulatorze ciśnieniowym, a następne ponownie wykorzystywana przez napęd hydrauliczny.

Umożliwia on całkowicie bezemisyjną jazdę na krótkich odcinkach oraz przy ruszaniu. Oznacza to redukcję emisji CO2 średnio o 30% w nowym, europejskim cyklu jezdnym oraz do 45% w cyklu miejskim.

Innowacyjną technologię można łączyć ze wszystkimi typami napędów konwencjonalnych. W pierwszym etapie koncepcja będzie stosowana w segmencie małych samochodów, ale jest ona odpowiednia także dla innych klas samochodów osobowych oraz lżejszych pojazdów dostawczych w ruchu miejskim.

Według twórców, hydrauliczno-mechaniczny układ napędowy umożliwia realizację niedrogich, wytrzymałych i łatwych w serwisowaniu napędów hybrydowych, które nie wymagają specjalnej infrastruktury i mogą być stosowane na całym świecie.

Nowa technologia wykorzystuje zasadę działania napędów hydraulicznych, oferowanych przez firmę Bosch Rexroth i szeroko stosowanych na świecie. Bosch oraz PSA dostrzegają duży potencjał w adaptacji nowej technologii dla potrzeb branży motoryzacyjnej.

Bliska współpraca koncernu PSA Peugeot Citroen z firmą Bosch rozpoczęła się w 2008 roku. W ramach zawiązanego wtedy partnerstwa strategicznego w 2011 roku Peugeot wprowadził na rynek swój pierwszy seryjny samochód osobowy z napędem hybrydowym, czyli model 3008 HYbrid4, wyposażony w silnik Diesla oraz napęd Axle-Split.

Komponenty elektryczne (silnik elektryczny, energoelektronika oraz wysokonapięciowy alternator) oraz specjalnie przystosowaną wersję układu ESP koncern PSA Peugeot Citroen zaprojektował we współpracy z firmą Bosch.

Obecnie PSA produkuje także model Peugeot 508 w wersji kombi RXH oraz limuzynę Hybrid4, a marka Citroen model DS5 w wersji HYbrid4, wykorzystując tę koncepcję układu napędowego.

Także dla tych modeli Bosch dostarcza komponenty elektrycznego układu przeniesienia napędu.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama