/  /  /  /  / Nadjeżdża nowy Peugeot Partner furgon
Peugeot Partner

Peugeot Partner

Zmień
SegmentLekkie dostawcze / Furgonetki
Cena65 067 zł - 91 942 zł (aktualizacja: 2016-08-01)
Emisja CO2110 g/km - 151 g/km
Żużycie paliwa4,2 L/100km - 6,5 L/100km
 

Nadjeżdża nowy Peugeot Partner furgon

Peugeot|
null
© Peugeot
nullnullnullnullnullnull

Nowy Peugeot Partner furgon, dostępny w dwóch wersjach długości nadwozia, z odnowionym stylem odpowiadającym liniom stylistycznym całej marki i z silnikami e-HDi, stanowi zaawansowaną technologicznie propozycję w segmencie małych samochodów dostawczych.

Partner w wersji dostawczej jest pierwszym samochodem użytkowym Peugeot, który został poddany ewolucji stylistycznej, zgodnej z nowymi wytycznymi dla marki. To, co dotychczas wprowadzano w samochodach osobowych, teraz pojawi się również w samochodach użytkowych, podkreślając nowoczesność i jakość nowego dostawczego modelu.

Zmiany łatwo dostrzec patrząc na nowy przód samochodu, przeprojektowane, bardziej wyraziste reflektory, nowe lusterka oraz nowego firmowego lwa na masce. Światła przeciwmgielne z funkcją statycznego doświetlania przy manewrowaniu ułatwiają jazdę i dodają nowoczesności wizerunkowi samochodu, a użycie czarnych elementów w przedniej części pojazdu, oprócz aspektów czysto praktycznych, podkreśla charakter samochodu służącego do pracy. Z tyłu samochodu, w wersji wyposażonej w otwieraną do góry klapę, tylne światła są przyciemniane celem podkreślenia estetyki i jakości samochodu.

W podobnym duchu zmodernizowane zostało wnętrze dostawczego Partnera.

Sama silników e-HDi
Do napędu nowego Partnera furgonu przeznaczonych jest pięć nowoczesnych silników zgodnych z normą Euro V (w tym 4 silniki Diesla). Wprowadzenie do oferty jednostki e-HDi z technologią mikrohybrydową (z systemem Stop & Start nowej generacji) pozwoliło Partnerowi uzyskać rekordowo niskie wyniki, jeśli chodzi emisję CO2 (wersja L1 w cyklu mieszanym):
- 1.6 VTi 72 kW (98 KM) z 5-biegową mechaniczną skrzynią biegów; emisja CO2: 164g/km,
- 1.6 HDi 55 kW (75 KM) z 5-biegową mechaniczną skrzynią biegów; emisja CO2: 136g/km,
- 1.6 HDi 66 kW (90 KM) z 5-biegową mechaniczną skrzynią biegów; emisja CO2: 138g/km,
- 1.6 e-HDi 66 kW (90 KM) z 5-biegową przekładnią manualną; emisja CO2: 129g/km,
- 1.6 e-HDi 66 kW (90 KM) ze zautomatyzowaną 6-biegową mechaniczną skrzynią biegów; emisja CO2: 123 g/km (rekordowy wynik w segmencie); średnie zużycie paliwa: 4,7 l/100 km.

Należy podkreślić, że Partner furgon, osiągający rekordowo niskie spalanie, jest standardową wersją przeznaczoną do normalnej wielkoseryjnej produkcji.

Technologia e-HDi z systemem Stop & Start nowej generacji, dzięki szybkiej, cichej i skutecznej pracy, pozwala wydłużyć fazy wyłączenia silnika w czasie, gdy samochód się zatrzymuje, i w ten sposób nie tylko ograniczyć emisję spalin, ale także zapewnić ciszę we wnętrzu samochodu.

Dwie długości nadwozia
Partner dostępny jest w dwóch wersjach długości nadwozia (L1: 4,38 m oraz L2: 4,63 m), a objętości jego przestrzeni ładunkowej należą do najlepszych w segmencie małych samochodów dostawczych.

Wersja L1 zapewnia objętość przestrzeni ładunkowej wynoszącą 3,3 m3 i ładowność 625 lub 850 kg, przy długości przestrzeni ładunkowej 1,80 m. W dłuższej wersji L2 objętość wynosi 3,7 m3, ładowność 750 kg, a długość przestrzeni ładunkowej 2,05 m.

W obu wersjach szerokość przestrzeni ładunkowej pomiędzy wnękami kół wynosi 1,23 m, co pozwala na załadunek dwóch europalet (1,20 m × 0,80 m). Dostęp do przestrzeni ładunkowej zapewniają, do wyboru, drzwi boczne przesuwne 91 lub) i drzwi tylne dwuskrzydłowe lub unoszona do góry klapa. Dla podróżujących samochodem przewidziano schowki we wnętrzu o łącznej pojemności 58 litrów.

Samochód zaprojektowano z myślą o profesjonalistach z bardzo różnych branż, przewidując adaptację wnętrza Partnera zależnie od szczególnych potrzeb użytkowników (dzięki modułowości wnętrza).

Fotele Multi-Flex: 3 miejsca i dodatkowe 400 litrów przestrzeni ładunkowej
Rozwiązanie pozwalające na podróżowanie z przodu trzem osobom jest unikalne w segmencie małych samochodów dostawczych. Jest ono szczególnie cenione przez tych, którzy mogą przewozić wielu pracowników wraz z materiałami i narzędziami z jednej lokalizacji do innej naraz, bez konieczności pokonywania tej samej trasy dwukrotnie.

Fotele Multi-Flex są też częściowo składane, co umożliwia przewóz dłuższych przedmiotów. Odpowiednio w wersjach nadwozia L1 i L2 maksymalne długości ładunku wynoszą wtedy 3 m lub 3,25 m. Przestrzeń możliwa do wykorzystania w takiej sytuacji sięga od tylnych drzwi przedziału ładunkowego, aż do przegrody przedniej pod deską rozdzielczą. Przekładając to na objętości przestrzeni ładunkowej, uzyskano jej powiększenie o 400 litrów, zapewniając wersji nadwoziowej L1 objętość 3,7 m3, a wersji L2 odpowiednio 4,1 m3.

Bezpieczne i przewidywalne zachowanie samochodu
W zakresie systemów bezpieczeństwa, Partner korzysta z najnowszych dostępnych technologii. Bezpieczeństwu biernemu służą trzy kierunkowe rozprowadzania sił zderzenia w nadwoziu, a we wnętrzu do 4 poduszek powietrznych. Wysoki poziom bezpieczeństwa czynnego zapewnia między innymi system ESP.

Oprócz regulowanego tempomatu/ogranicznika prędkości, w samochodach z silnikami HDi oferowany jest także, jako opcja, stały ogranicznik prędkości. Może być on ustawiony zgodnie z życzeniem właściciela na jedną z 4 prędkości przewidzianych przez producenta (90, 100, 110 lub 130 km/h), ale musi się to odbyć w autoryzowanym serwisie.

Zachowanie samochodu na drodze jest bardzo stabilne, dzięki właściwej konfiguracji zawieszenia (kolumny pseudo-McPherson z przodu, belka skrętna z tyłu), co potwierdza doświadczenie i osiągnięcia marki Peugeot w tym zakresie.

Lepsza przyczepność kół dzięki systemowi antypoślizgowemu Grip Control
Poruszanie się po nawierzchniach o obniżonej przyczepności będzie dużo łatwiejsze przy wsparciu systemu Grip Control, poprawiającego trakcję napędzanych kół. Za pomocą umieszczonego na desce rozdzielczej pokrętła kierowca wybiera jeden z czterech trybów w zależności od warunków jazdy: piasek, śnieg, błoto lub standard. W zestawie są również opony błotno-śniegowe.

Grip Control daje kierowcy więcej swobody w każdych warunkach drogowych, pozwalając niejednokrotnie dojechać tam, gdzie samochodem z tradycyjnym napędem na jedną oś byłoby to niemożliwe.

Pakiet do jazdy w złych warunkach drogowych
Przewidując możliwą eksploatację samochodu w złych warunkach drogowych, nie licząc opcjonalnego systemu Grip Control, samochód można dodatkowo wyposażyć w pakiet do jazdy w takich okolicznościach. Obejmuje on prześwit powiększony o 10 mm oraz opony o rozmiarze dostosowanym do gorszych dróg (195/70 R15). W skład pakietu wchodzi także osłona pod silnikiem chroniąca najwrażliwszą część podwozia.

Wyposażenie dla profesjonalisty
Małe samochody dostawcze są dla wielu użytkowników jednym z podstawowych narzędzi codziennej pracy i jako takie powinny ułatwiać życie i spełniać wszystkie stawiane im wymagania. W tym celu Partner może być wyposażony między innymi w system bezdotykowej obsługi telefonu z łączem Bluetooth, a także zestaw multimedialny z nawigacją WIP Nav. Dostępne są też zaawansowane systemy telematyczne jak Peugeot Connect SOS, Peugeot Connect Assistance, a także oprogramowanie do zarządzania flotą samochodów.

Oferowanych jest również wiele systemów ułatwiających prowadzenie samochodu, jak tylne czujniki parkowania, automatyczne sterowanie pracą wycieraczek, automatyczne włączanie i wyłączanie świateł czy elektrycznie składane i podgrzewane lusterka zewnętrzne.

Dostępne są także nowe opcje wyposażenia, pozwalające dostosować samochód do potrzeb konkretnego nabywcy: haki holownicze i drewniane antypoślizgowe wykładziny przestrzeni ładunkowej, chroniące blachy nadwozia przed uszkodzeniem.

Wersje dostosowane do różnych zadań
Dostawczy Partner oferowany jest w rozmaitych wersjach nadwozia, pozwalających zaproponować profesjonalistom samochody dostosowane do indywidualnych potrzeb w różnych branżach. Oprócz dwóch długości nadwozia dostępna jest wersja z powiększoną kabiną ze składaną prostą kanapą umieszczoną za przednimi fotelami i systemem mocowania ładunku, a także wersja podłoga z kabiną przewidziana pod zabudowy specjalistyczne wykonywane przez firmy nadwoziowe.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama