/  /  / Partner Tepee
Peugeot Partner

Peugeot Partner Tepee

Zmień
SegmentKombi Van
Cena61 100 zł - 90 050 zł (aktualizacja: 2016-05-04)
Emisja CO2109 g/km - 151 g/km
Żużycie paliwa4,3 L/100km - 6,5 L/100km
 
Peugeot Partner Tepee 2012
© IBRM Samar
Peugeot Partner Tepee 2012Peugeot Partner Tepee 2012Peugeot Partner Tepee 2012Peugeot Partner Tepee 2012Peugeot Partner Tepee 2012Peugeot Partner Tepee 2012Peugeot Partner Tepee 2012Peugeot Partner Tepee 2012Peugeot Partner Tepee 2012Peugeot Partner Tepee 2012Peugeot Partner Tepee 2012Peugeot Partner Tepee 2012Peugeot Partner Tepee 2012
Peugeot Partner to wraz z bliźniaczym modelem Citroen Berlingo to prekursorzy samochodów osobowo-dostawczych. A wersje typowo osobowe były twórcami nowej kategorii samochodów, tzw. „ludospace”, czyli obszernego kombi. Model dostawczy zaliczana jest do lekkich samochodów dostawczych typu furgon, zaś osobowy do segmentu H, czyli kombi vanów i do jego nazwy dodawany jest jeszcze wyraz „Tepee”. Auto zadebiutowało w 1996 roku, zaś do sprzedaży trafiło rok później i było obecne na rynku przez 11 lat w niemal niezmienionej wersji. Zmiana generacyjna nastąpiła dopiero w 2008 roku. W porównaniu do poprzednika (wersji po liftingu) wymiary auta znacznie się zwiększyły, sama długość wynosi obecnie 4,38 metra, czyli jest o 24 cm większa. Szerokość wzrosła o 9 cm do 1,81 metra, a wysokość 6 cm do 1,87 metra.

W 2012 roku samochód został poddany ewolucji stylistycznej, otrzymując nowe akcenty wspólne dla całej gamy marki. Jednocześnie w modelu tym wprowadzono najnowsze rozwiązania techniczne dotyczące zarówno silników, jak i wyposażenia. Obok przeprojektowanej maski wraz z nowym logo Peugeot, Partnera Tepee łatwo poznać dzięki światłom do jazdy dziennej, które po raz pierwszy w segmencie kombivanów dostępne są w wersji LED. Uwagę zwracają też światła przeciwmgielne z funkcją statycznego doświetlania kierunkowego oraz m.in. liczne elementy pokryte chromem i nowe tylne lampy z czarnymi wkładami. Zmiany dotyczyły także wnętrza samochodu, które między innymi dzięki nowym materiałom wykończeniowym zyskało jeszcze bardziej przyjazne oblicze.

Partner Tepee oferuje do siedmiu osobnych foteli, które można pochylać, składać, a także łatwo wyjmować z samochodu. Wygodę podróżowania zapewniają pasażerom komfortowe fotele, duża ilość miejsca (od siedziska do dachu: 1,02 m, między przednimi oparciami a tylną kanapą: 245 mm), a także możliwość korzystania z licznych schowków (otwartych i zamykanych) o łącznej pojemności 76 litrów. Obszerny bagażnik ma pojemność 505 dm3 (norma VDA, mierzone do wysokości półki). Po wyjęciu tylnych foteli rośnie ona do 3000 litrów. Komfort i wygodę podróżowania Partnerem Tepee podkreślają również elementy wyposażenia dodatkowego: dwustrefowa klimatyzacja, tylne czujniki parkowania, automatyczne wycieraczki, automatyczne sterowanie włączaniem i wyłączaniem świateł, zestaw Bluetooth do bezdotykowej obsługi telefonu, zestaw multimedialny z nawigacją WIP Nav czy szklany dach Zenith.

Do napędu nowego Partnera przeznaczonych jest siedem nowoczesnych silników zgodnych z normą Euro V (w tym 5 silników Diesla). Wprowadzenie do oferty jednostki e-HDi z technologią mikrohybrydową (z systemem Stop & Start nowej generacji) pozwoliło Partnerowi uzyskać rekordowo niskie wyniki, jeśli chodzi emisję CO2:
- 1.6 VTi 72 kW (98 KM) z 5-biegową mechaniczną skrzynią biegów; emisja CO2: 164 g/km,
- 1.6 VTi 88 kW (120 KM) z 5-biegową mechaniczną skrzynią biegów; emisja CO2: 169 g/km,
- 1.6 HDi 55 kW (75 KM) z 5-biegową mechaniczną skrzynią biegów; emisja CO2: 135 g/km,
- 1.6 HDi 68 kW (92 KM) z 5-biegową mechaniczną skrzynią biegów; emisja CO2: 135 g/km,
- 1.6 e-HDi 68 kW (92 KM) z 5-biegową mechaniczną skrzynią biegów; emisja CO2: 129 g/km,
- 1.6 e-HDi 68 kW (92 KM) ze zautomatyzowaną 6-biegową mechaniczną skrzynią biegów; emisja CO2: 125 g/km (rekordowy wynik w segmencie); średnie zużycie paliwa: 4,8 l/100 km,
- 1.6 HDi 84 kW (115 KM) z 5-biegową mechaniczną skrzynią biegów; emisja CO2: 139 g/km.

Zawieszenie samochodu (kolumny pseudo-McPherson z przodu, belka skrętna z tyłu) jest bardzo skuteczne, dzięki wysokiej sztywności nadwozia Partnera Tepee. Zapewnieniu bezpieczeństwa biernego służą trzy kierunkowe rozprowadzania sił zderzenia w nadwoziu, a we wnętrzu do 6 poduszek powietrznych. Wysoki poziom bezpieczeństwa czynnego zapewnia między innymi system ESP. Standardowym wyposażeniem jest z kolei system ABS współpracujący z tarczami hamulcowymi o dużej średnicy: z przodu zamontowano wentylowane tarcze o wymiarach 283 × 26 mm, a z tyłu tarcze pełne o wymiarach 268 × 12 mm.

Dla entuzjastów jazdy poza utartymi szlakami opracowano wersję Partner Tepee Outdoor, która oprócz stylu podkreślającego takie przeznaczenie auta, oferuje specjalnie dostrojone zawieszenie i koła nadające się do jazdy nie tylko po zwykłych drogach.

Główny konkurentami Peugeota są Renault Kangoo, Fiat Doblo i Volkswagen Caddy.
 

Partner Tepee najczęściej porównywany z

Reklama