/  /  / Boxer
Peugeot Boxer

Peugeot Boxer

Zmień
SegmentŚrednie dostawcze / VanŚrednie dostawcze / PodwozieŚrednie dostawcze / Kombi Van
Emisja CO2---
Żużycie paliwa---
 
Peugeot Partner to wraz z bliźniaczym modelem Citroen Berlingo to prekursorzy samochodów osobowo-dostawczych. A wersje typowo osobowe były twórcami nowej kategorii samochodów, tzw. „ludospace”, czyli obszernego kombi. Model dostawczy zaliczana jest do lekkich samochodów dostawczych typu furgon, zaś osobowy do segmentu H, czyli kombi vanów i do jego nazwy dodawany jest jeszcze wyraz „Tepee”. Auto zadebiutowało w 1996 roku, zaś do sprzedaży trafiło rok później i było obecne na rynku przez 11 lat w niemal niezmienionej wersji. Zmiana generacyjna nastąpiła dopiero w 2008 roku. W porównaniu do poprzednika (wersji po liftingu) wymiary auta znacznie się zwiększyły, sama długość wynosi obecnie 4,38 metra, czyli jest o 24 cm większa. Szerokość wzrosła o 9 cm do 1,81 metra, a wysokość 6 cm do 1,87 metra. Osiągnięto to dzięki zastosowaniu płyty podłogowej nr 2 grupy PSA, z której korzysta Citroen C4 i Peugeot 308. Auto korzysta również z układu jezdnego pochodzącego ze wspomnianych modeli. Jeżeli chodzi o właściwości przewozowe nowego Partnera to długość użytkowa wynosi od 1,8 metra do nawet 3 metrów, a to dzięki zastosowaniu nowego siedziska typu Multi-Flex. Model oferuje więc 3,3 m3 przestrzeni ładunkowej i na swój pokład przyjąć może do 850 kg ładunku. Zwykła wersja przy rozłożonych 5 niezależnych fotelach pomieścić wciąż może nieco ponad 500 litrów bagażu, a dostęp do tylnej części ułatwiają tylne rozsuwane drzwi. Podobnie jak poprzednik, nowy Peugeot Partner i Partner Tepee produkowane są w zakładach mieszczących się w Vigo w Hiszpanii i Mangualde w Portugalii.

Auto występuje w 3 wersjach nadwozia, którymi są 4-drzwiowy kombi van oraz 3- i 4-drzwiowy furgon. Ta ostatnia wersja może występować w dwóch opcja długości. Peugeot Partner swoją stylistyką nawiązuje do swojego poprzednika, choć wygląda obecnie bardziej nowocześniej i wpisuje się w ogólną linię stylistyczną francuskiej marki. Przeniesiono więc grill z maski na przedni zderzak, który jest w innym kolorze niż nadwozie oraz zmodyfikowano przednie światła. Model osobowy Tepee różni się od wersji dostawczej przede wszystkim oszkloną częścią ładunkową oraz przesuwanymi tylnymi drzwiami po obu stronach. Mimo posiada wielu cech samochodu dostawczego, w aucie zastosowano sporo dodatków urozmaicających wygląd.

Wyposażenie standardowe wersji osobowej Tepee tylko nieznacznie odbiega od tego z wersji dostawczej. W standardzie znajduje się bowiem system antypoślizgowy ABS z układem rozdziału siły hamowania EBD, system wspomagający nagłe hamowanie BAS oraz poduszkę powietrzną kierowcy, a w wersji osobowej jeszcze poduszkę pasażera. Za dodatkową opłatą zamówić można jeszcze system stabilizacji toru jazdy ESP, poduszki boczne przednie, a w Tepee również poduszki kurtynowe. Na modelu tym nie przeprowadzono testów zderzeniowych EuroNCAP, lecz można przypuszczać, że ze względu na znaczne podobieństwo techniczne z Citroenem Berlingo, który uzyskał 4 z 5 możliwych gwiazdek, wynik byłby podobny.

Konkurencją dla Peugeota Partnera są Renault Kangoo, Fiat Doblo, Opel Combo oraz Citroen Berlingo.
 

Boxer najczęściej porównywany z

Fiat Ducato
Fiat Ducato
Ford Transit Custom
Ford Transit Custom
Mercedes Sprinter
Mercedes Sprinter
Nissan NV200
Nissan NV200
Opel Movano
Opel Movano
Renault Master
Renault Master
Volkswagen Crafter GP
Volkswagen Crafter
Reklama