/  /  /  / Nowy Peugeot Expert
Peugeot

Peugeot

Zmień
Historia rodziny Peugeot sięga korzeniami XV wieku, kiedy to zamieszkiwała ona tereny południowej Francji. W 1810 roku należący do rodziny Peugeot młyn przekształcony został przez braci Jean-Pierre oraz Jean-Frederic w odlewnię stali i zakład produkcji pił taśmowych, pod szyldem Peugeot Freres (Bracia Peugeot). W roku 1858 marka Peugeot została zarejestrowana, zajmowała się wówczas produkcją rozmaitych urządzeń użytku domowego jak maszyny do szycia, czy młynki do kawy.
Dowiedz się więcej o marce
 

Nowy Peugeot Expert

Peugeot Polska|
null
© Peugeot
null

Nowa generacja modelu Expert, w sprzedaży na rynku europejskim od 18 stycznia i powstała przy wykorzystaniu całego know-how marki Peugeot, ma w swojej ofercie dwie gamy: zwarty furgon Peugeot Expert, należący do segmentu pojazdów użytkowych, a także kombi Expert Tepee z segmentu samochodów osobowych.

Dzisiaj ta trzecia generacja, powstała również we współpracy PSA Peugeot Citroen z Fiatem, stanowi przełom dla francuskiej marki dzięki poprawieniu poziomu jakości i większej wszechstronności nowych gam pojazdów. Poprawiono nawet te własności, którym ich poprzednicy zawdzięczają swoją reputację: idealne trzymanie się drogi, komfort oraz stanowisko kierowcy i wyposażenie godne sedana.

Oczywiście zarówno gama furgonów, jak i nowa gama kombi zachowały charakterystyczne drzwi boczne przesuwne z tylnej prawej strony, które można uzupełnić o drzwi przesuwne z lewej strony pojazdu. Zwiększono wymiary furgonu, aby dostosować się do nowych, wymagających oczekiwań profesjonalnych klientów.

Nowy furgon Peugeot Expert ma poszerzoną ofertę (2 długości, 2 wysokości dla 3 wersji), zwiększoną ładowność i obciążenie, przy jednoczesnym zmniejszeniu kosztów eksploatacji. Pojemność użytkowa nowej, długiej i wysokiej wersji wynosi 7 m3, natomiast ładowność to 1200 kg.

Nowym rozwiązaniem technologicznym jest zawieszenie pneumatyczne na tylnej osi, pozwalające obniżyć całkowitą wysokość furgonu do 1,894 m, umożliwiając tym samym parkowanie na parkingach podziemnych. Rozwiązanie to zapewnia stałość prześwitu pojazdu we wszystkich warunkach obciążenia. Ręcznie możliwa jest regulacja ustawienia progu przedziału towarowego (na postoju). Tylna przestrzeń ładunkowa, dzięki sześciennemu kształtowi i wewnętrznym schowkom, umożliwia przewożenie europalet lub innych przedmiotów o małym przekroju i długości do 2,88 m.

Szczególnie zadbano o bezpieczeństwo pasażerów, ale także przedziału towarowego, oferując możliwość zaryglowania/odryglowania tylnej części pojazdu niezależnie od kabiny pasażera za pomocą klucza pilota zdalnego sterowania o trzech przyciskach lub ze stanowiska kierowcy. Konstrukcja nadwozia została wzmocniona i wyposażona w pochłaniacze siły uderzenia, aby zmniejszyć skutki stłuczek miejskich i obniżyć w ten sposób koszty napraw.

Doskonałe parametry dynamiczne i własności jezdne nowego Experta uzupełnia gama wyjątkowych silników.

Dostępne są trzy jednostki HDi (1.6 HDi 66 kW 90 KM, 2.0 HDi 88 kW 120 KM i 2.0 HDi 100 kW 136 KM FAP) oraz jeden silnik benzynowy 2.0 16v 103 kW 140 KM. Wersje 2.0 HDi, stworzone we współpracy z Fordem, połączone są z ręczną skrzynią biegów ML6C z 6 przełożeniami. Wzmocnione dla celów użytkowych (do 2 ton holowanej przyczepy) układy napędowe dopuszczają przeglądy do 30 tys. km zamiast co 20 tys. Silniki te chronią środowisko i są spełniają wymogi normy Euro 4, natomiast w silniku 2.0 HDi 100 kW 136 KM FAP zamontowany został filtr cząstek stałych.

Do dyspozycji są również najnowsze rozwiązania technologiczne w dziedzinie bezpieczeństwa aktywnego i biernego: ESP z systemem ochrony przed dachowaniem ROM i ASR, system ABS połączony ze wspomaganiem hamowania awaryjnego (AFU), czołowe i boczne poduszki powietrzne oraz kurtyny.

Oferowane są też elementy wspomagające kierowcę podczas prowadzenia pojazdu. Te produkty najnowszej generacji to pomoc przy parkowaniu tyłem, ogranicznik/regulator prędkości i nawigacja GPS.

Szczególny nacisk położono na zagwarantowanie maksymalnego komfortu pasażerom. Budowa nowego Experta zapewnia stanowisko kierowcy bliższe sedanowi niż pojazdowi użytkowemu oraz niezwykłą jasność i wrażenie maksymalnej przestrzeni, dzięki wysuniętej przedniej szybie. Solidne i funkcjonalne stanowisko kierowcy, zaprojektowane przez Pininfarina, oferuje kilka poziomów wykończenia.

Nowy Expert Tepee wprowadza nowy sposób podróżowania. Nadaje się idealnie zarówno na rodzinne wypady lub przewożenie sprzętu rekreacyjnego, jak i do przewozu osób. Jest to pojazd wyrafinowany, o bogatym wyposażeniu.

Nowy Peugeot kombi udostępnił na cele podróżowania wyjątkowe parametry w zakresie dynamiki, bezpieczeństwa i komfortu gamy Expert. Przejął jej silniki, skrzynie biegów oraz doskonałe układy jezdne. Zaproponował 2 długości.

Nowy Expert Tepee wyróżnia się na zewnątrz niezwykłą estetyką elementów nadwozia oraz - w szczególności - pojedynczymi lusterkami wstecznymi. Z tyłu wnętrza pojazdu można ustawić dwa rzędy siedzeń. Pasażerowie z ostatniego rzędu wsiadają do samochodu przez drzwi boczne przesuwne, a zajęcie miejsca ułatwia im system easy entry, umożliwiający przesuwanie bocznego fotela.

W zależności od konfiguracji wnętrza możliwe jest przewożenie od 2 do 9 osób. Indywidualne fotele i kanapy dwuosobowe można składać, przesuwać lub wyciągać, aby zagospodarować wnętrze według potrzeb. Wszystkie fotele są indywidualne, nawet na kanapach dwuosobowych podróżujący mają zapewnioną maksymalną wygodę.

Pasażerowie we wszystkich rzędach foteli mają zapewnioną ochronę w postaci kurtyn powietrznych, zabudowanych w dachu. Łącznie, w zależności od wyposażenia, dostępnych jest 6 poduszek powietrznych (czołowe, boczne, kurtyny), mających chronić pasażerów w razie uderzenia.

Dużo uwagi poświęcono przestrzeni bagażowej. W wersji długiej jej pojemność dochodzi do 1239 dm3 (norma VDA) pod dachem przy 3 rzędach foteli. Olbrzymia przeszklona powierzchnia (5,84 m² w wersji długiej) oraz umieszczenie rzędów foteli na wzór amfiteatru gwarantują wszystkim pasażerom doskonałą widoczność, jasność i przestronność. Komfort akustyczny został szczególnie dopracowany, umożliwiając swobodną, niczym nie zakłóconą komunikację, co jest niewątpliwym atutem w tego typu pojeździe. Poprawiono też komfort termiczny. Dodatkowy zespół ogrzewania i klimatyzacji pozwala uzyskać żądaną temperaturę szybko i - co istotne - równomiernie rozłożoną. W efekcie, powietrze klimatyzowane rozprowadzane jest przez tradycyjne nawiewy z przodu oraz przez indywidualne nawiewy, zabudowane w dachu nad każdym rzędem, a także przewodem w dolnej części w ostatnim rzędzie. System zapewnia maksymalny komfort. Pasażerowie z tylnych rzędów mają do swojej dyspozycji panel sterowania, umieszczony na poziomie dachu.

Dostępne są trzy poziomy wykończenia nowego Experta Tepee: Confort, Rekreacyjny i Premium. Poszczególne poziomy wykończenia różnią się kolorami deski rozdzielczej, obiciami foteli, obiciem tylnej części oraz wykończeniem deski rozdzielczej i klamek drzwiowych. Dzięki temu każda wersja może być niepowtarzalna, z wyjątkowym wnętrzem i różnym wyposażeniem.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama