/  /  /  /  / Nowy Peugeot 807
Peugeot 807

Peugeot 807

Zmień
SegmentVany / Klasa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

Nowy Peugeot 807

Peugeot Polska|
null
© Peugeot
nullnullnullnullnullnullnullnullnull

Nowoczesna stylistyka, bogatsze wyposażenie technologiczne, dynamiczny silnik - nowy Peugeot 807 umacnia swoje miejsce wśród minivanów wysokiej klasy. Debiutujący w kwietniu 2002 roku, samochód francuskiej marki został dotychczas wyprodukowany w ilości około 150 tys. egzemplarzy.

Mając na celu ciągłe oczarowywanie swojej klienteli nie tylko linią, ale również komfortem podróżowania, model 807 zmienia się dzięki zewnętrznym zabiegom stylistycznym, funkcjonalnym zmianom wnętrza, dodatkowemu wyposażeniu, efektywnym systemom napędowym takim jak 2.2 HDi FAP 125 kW (~170 kM ), występującym z sześcioprzełożeniową manualną skrzynią biegów bądź, w przyszłości z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów.

Tymi wszystkimi innowacjami, 807-ka zamierza umocnić swoją pozycję dynamicznego, wysokiej klasy minivana umiejącego sprostać coraz wyższym wymaganiom swoich użytkowników, i to niezależnie od ich potrzeb.

Nowy silnik 2.2 HDi FAP jest wynikiem czwartej fazy współpracy między PSA Peugeot Citroen a Ford Motor Company i kompletuje gamę HDi rozwijaną od momentu podpisania układu o współpracy w 1998. Ten 4-cylindrowy silnik o pojemności skokowej 2179 cm3 zaopatrzony jest w 16-zaworową głowicę i podwójny wałek rozrządu. Osiąga on maksymalną moc 125 kW przy 4000 o/m przy maksymalnym momencie obrotowym 370 Nm i 1500 o/m w przypadku skrzyni mechanicznej i nawet do 400 Nm przy 1750 o/m w przypadku 6-biegowej skrzyni automatycznej „Tiptronic System Porsche”.

Moment obrotowy oraz reakcja silnika przy niskich obrotach został szczególnie dopracowana, gdyż przy 1000 o/m silnik rozwija już 200 Nm momentu obrotowego, a 280 Nm przy 1250 o/m. Ponadto, silnik ma bardzo szeroki zakres obrotów, który niezależnie od tego, na jakim biegu jedziemy, powoduje przyśpieszenie auta, osiągając więcej niż 350 Nm przy 3000 o/m. Komora sprężania nowego typu Common Rail trzeciej generacji, wytrzymująca ciśnienie 1800 barów, oraz podwójne turbosprężarki włączające się równolegle są głównymi technologicznymi innowacjami tego silnika.

Innowacje techniczne
Zastosowanie dwóch turbosprężarek jest światową premierą w silnikach 4-cylindrowych. System opatentowany przez Honeywell Turbo Technology składa się dwóch identycznych turbosprężarek o zmniejszonej wielkości. Przy niskich obrotach jedna turbosprężarka zapewnia elastyczność silnika. Później wspomaga ją druga, która włącza się równolegle między 2600 a 3200 o/m (zależnie od żądanego obciążenia oraz warunków atmosferycznych). Nad wszystkim sprawuje kontrolę komputer silnika. Ponadto, słaba inercja turbosprężarek, którą zawdzięczają swoim małym rozmiarom, redukuje ich czas odpowiedzi podczas uruchamiania. Te innowacje techniczne pozwalają osiągnąć większą przyjemność z jazdy, a w szczególności większą elastyczność obrotową. Tym samym użytkownik może jechać przy niskich obrotach, redukując zużycie paliwa.

Komora spalania ECCS (Extreme Conventional Combustion System)
Komora spalania charakteryzuje się zredukowanym stopniem sprężania (16,6) oraz większą średnicą, która przyczynia się do ograniczenia proporcji paliwa w kontakcie ze ściankami, co zmniejsza ilość nieprzepalonego paliwa. Efekt ten otrzymano za pomocą specjalnie skonstruowanego tłoka wykonanego z aluminium o dużej wytrzymałości mechanicznej i termicznej. Geometria ta umożliwia również znaczne zmniejszenie krążenia powietrza w komorze spalania (SWIRL), co ogranicza straty ciepła na ściankach. Zmiany te wpływają na mieszankę powietrza z paliwem, co poprawia znacznie wydajność silnika oraz przyczynia się do bardziej cichego spalania.

Common Rail trzeciej generacji, którego ciśnienie osiąga 1800 barów
System spalania ECCS jest powiązany z systemem wtrysku typu Common Rail firmy Bosh trzeciej generacji, którego ciśnienie osiąga 1800 barów (dla 1350 barów w przypadku systemu pierwszej generacji). To zwiększone ciśnienie wtrysku powiązane z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi, z głowicą o 7 otworach 135 um, umożliwia zwiększenie liczby wtrysków (aż do 6 cykli). Wiąże się to z dużą dokładnością rozpylania oleju napędowego. Spalanie jest wówczas bardziej złożone i jednolite z zastosowaniem zoptymalizowanej mieszanki powietrza i oleju napędowego, co ogranicza szkodliwe emisje u źródła.

Wyposażenie
Stylistyczne i technologiczne zmiany nowego 807 wychodzą naprzeciw kierowcy, ale również pasażerom, zarówno na poziomie bezpieczeństwa jak i komfortu jazdy. Model jest wyposażony w zestaw głośnomówiący Bluetooth, przednie wspomaganie parkowania oraz zestaw multimedialny, w skład którego wchodzi odtwarzacz DVD z ekranem 16/9.

Doskonale zintegrowany system multimedialny
Dla przyjemności pasażerów siedzących z tyłu, jak również dobrego samopoczucia kierowcy, w dachu pojazdu zainstalowano kolorowy, składany ekran 16/9 z odtwarzaczem DVD. Dzięki bezprzewodowym słuchawkom oraz specjalnemu pilotowi występującemu w zestawie, każdy z pasażerów może osiągnąć indywidualny komfort. Duzi i mali pasjonaci technologii cyfrowej mogą tu korzystać z gier komputerowych, odtwarzacza video, komputera itp., wykorzystując podłączenie audio/video. System ten (zwykle występujący jako opcja) w niektórych krajach w bardziej bogatych wersjach jest montowany seryjnie.

Zestaw głośnomówiący Bluetooth
Podłączony do radia, system ten pozwala na odszukanie telefonu komórkowego wyposażonego w Bluetooth obecnego w samochodzie, przejęcie jego najważniejszych funkcji i przeniesienie ich do samochodu. Kierowca może więc rozmawiać przez swój telefon komórkowy bez konieczności wyciągania go wykorzystując do tego celu głośniki samochodowe.

Przednie wspomaganie parkowania
Przednie wspomaganie parkowania, występujące w niektórych krajach w wyposażeniu seryjnym bogatszych wersji, jest dodatkiem do tylnego wspomagania parkowania. Obydwa te systemy stanowią cenną pomoc przy zachowaniu bezpieczeństwa podczas manewrów parkingowych dzięki coraz częstszym sygnałom akustycznym przekazywanym przez głośnik. Dodatkowo w tym samym czasie na wielofunkcyjnym ekranie ukazuje się graficzne przedstawienie odległości od przeszkody. Wyposażony w 4 przednie i 4 tylne czujniki ultradźwiękowe, system samoczynnie uruchamia się przy włączeniu biegu wstecznego lub przy prędkości mniejszej niż 10 km, jeżeli nie zostanie zaobserwowany dłuższy niż 3-sekundowy postój pojazdu.

Od kilku miesięcy model 807 posiada nowy system telematyczny RT4, który pełni funkcję audio, GSM, GPS oraz Peugeot-Pomoc. W jego skład wchodzi trójwymiarowy kolorowy ekran oraz twardy dysk 30 GB z mapą całej Europy pozwalający na nagranie 180 godzin muzyki w formacie MP3.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama