/  /  / 807
Peugeot 807

Peugeot 807

Zmień
SegmentVany / Klasa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
Zdjęcie 1088631163.jpg
© Peugeot
Zdjęcie 1088631163.jpgZdjęcie 1088631164.jpgZdjęcie 1088631165.jpgZdjęcie 1088631166.jpgZdjęcie 1088631166.jpgZdjęcie 1088631167.jpgZdjęcie 1088631168.jpgZdjęcie 1088631169.jpgZdjęcie 1088631170.jpgZdjęcie 1088631170.jpgZdjęcie 1088631171.jpgZdjęcie 1088631172.jpgZdjęcie 1088631173.jpgZdjęcie 1088631174.jpgZdjęcie 1088631174.jpgZdjęcie 1088631175.jpgZdjęcie 1088631176.jpgZdjęcie 1088631177.jpgZdjęcie 1088631178.jpgZdjęcie 1088631179.jpgZdjęcie 1088631179.jpgZdjęcie 1088631180.jpgZdjęcie 1088631181.jpgZdjęcie 1088631181.jpgZdjęcie 1088631182.jpgZdjęcie 1088631183.jpgZdjęcie 1088631184.jpgZdjęcie 1088631185.jpgZdjęcie 1088631185.jpgZdjęcie 1088631186.jpgZdjęcie 1088631187.jpgZdjęcie 1088631187.jpgZdjęcie 1088631188.jpgZdjęcie 1088631189.jpgZdjęcie 1088631189.jpgZdjęcie 1088631190.jpgZdjęcie 1088631191.jpgZdjęcie 1088631192.jpgZdjęcie 1088631193.jpgZdjęcie 1088631194.jpgZdjęcie 1088631194.jpgZdjęcie 1088631195.jpgZdjęcie 1088631196.jpgZdjęcie 1088631197.jpgZdjęcie 1088631198.jpgZdjęcie 1088631198.jpgZdjęcie 1088631199.jpgZdjęcie 1088631200.jpgZdjęcie 1088631201.jpgZdjęcie 1088631202.jpgZdjęcie 1088631203.jpgZdjęcie 1088631203.jpgZdjęcie 1088631204.jpgZdjęcie 1088631205.jpgZdjęcie 1088631205.jpgZdjęcie 1088631206.jpgZdjęcie 1088631207.jpgZdjęcie 1088631208.jpgZdjęcie 1088631209.jpg
Peugeot 807 to największy pojazd osobowy w całej gamie francuskiego producenta. Zaliczany jest on do klasy średniej w grupie samochodów typu van. Powstanie auta jest powiązane z projektem „Eurovan”, w który zaangażowana była Grupa Fiat i koncern PSA (właściciel marek Peugeot i Citroen). Współpraca ta zaowocowała stworzeniem w 1994 roku wspólnych pojazdów, które nazywały się Peugeot 806, Citroen Avasion, Fiat Ulysse i Lancia Zeta. W roku 2002 przyszedł czas na zmianę generacyjną, której efektem jest właśnie model 807, Citroen C8, nowy Fiat Ulysse i Lancia Phedra. Wszystkie te auta różnią się z zewnątrz od siebie tylko szczegółami. W zależności od wersji w 807-ce zmieścić się może 6 osób w niezależnych fotelach, lub też 8 jeżeli w trzecim rzędzie zastosowana zostanie 3-osobowa ławka. W porównaniu do swojego poprzednika model ten zwiększył swoje gabaryty. Obecnie długość auta wynosi 4,73 metra, szerokość 1,85 metra, zaś wysokość 1,75 metra. Zawieszenie zastosowane w Peugeocie ma zapewnić kompromis pomiędzy aktywnym bezpieczeństwem i przyjemnością z jazdy, przede wszystkim poprzez wyeliminowanie nadmiernych przechyłów podczas pokonywania zakrętów. Dlatego też z przodu zastosowano Zawieszenie typu MacPherson, a z tyłu wahacz ciągniony i deformowalną belkę poprzeczną. Z pozostałych innowacji najciekawsze jest pojawienie się w silniku 4-cylindrowym dwóch turbosprężarek, co jest światowym ewenementem. Produkcja tego modelu odbywa się w zakładach firmy Sevel Nord położonych we francuskiej miejscowości Lieu Saint-Amand.

Peugeot 807 dostępny jest w jednej wersji nadwozia, którą jest 5-drzwiowe MPV. W skutek przynależności do projektu „Eurovan” nie charakteryzuje się typowymi dla rodziny spod znaku srebrnego lwa cechami. Wygląd jest niemal identyczny jak braci bliźniaków od Citroena, Fiata i Lancii. Auto jest więc masywne i jednobryłowe. Jednak w przeciwieństwie do poprzednika nie jest już kanciaste, choć nie można też powiedzieć, że nabrało awangardowych kształtów. Powierzchnie niemal wszędzie są płaskie bez zbędnych przetłoczeń, a to co wyróżnia na tle konkurencji to przede wszystkim duże logo producenta z przodu i na klapie bagażnika. Auto wyposażone zostało w boczne rozsuwane drzwi, które ułatwiają dostęp do drugiego i trzeciego rzędu siedzeń.

W Peugeocie 807 sprawy bezpieczeństwa podróżnych zostały potraktowane priorytetowo. W każdym egzemplarzu montowane są poduszki powietrzne kierowcy, pasażera, poduszki boczne montowane w przednich siedzeniach oraz kurtyny powietrzne dla 1,2 i 3 rzędu. Ponadto standardowo auto wyposażone zostało w system zapobiegający poślizgowi kół podczas hamowania ABS z systemem rozdziału siły hamowania EBD, a także system elektronicznej kontroli stabilności toru jazdy ESP. Bogate wyposażenie oraz mocna konstrukcja przełożyły się na otrzymanie w testach zderzeniowych EuroNCAP maksymalnej ilości 5 gwiazdek za bezpieczeństwo dorosłych podróżnych. Słabo wypadła za to ochrona pieszego w razie potrącenia.

Konkurencję dla Peugeota 807 w tym segmencie stanowi Citroen C8, Volkswagen Sharan, Seat Alhambra, Ford Galaxy i S-Max, Renault Espace, Kia Carnival oraz Dodge Journey.
 

807 najczęściej porównywany z

Fiat Doblo
Fiat Doblo
Fiat Scudo
Fiat Scudo
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Opel Zafira Tourer
Opel Zafira Tourer
Peugeot 5008
Peugeot 5008
Renault Kangoo
Renault Kangoo
SEAT Alhambra
SEAT Alhambra
Reklama