/  /  / 508
Peugeot 508

Peugeot 508

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Średnia
Cena98 200 zł - 155 900 zł (aktualizacja: 2016-05-04)
Emisja CO2103 g/km - 135 g/km
Żużycie paliwa4,0 L/100km - 5,8 L/100km
 
Peugeot 508 2011
© Peugeot
Peugeot 508 2011Peugeot 508 2011Peugeot 508 2011Peugeot 508 2011Peugeot 508 2011Peugeot 508 2011Peugeot 508 2011Peugeot 508 2011Peugeot 508 2011Peugeot 508 2011Peugeot 508 2011Peugeot 508 2011Peugeot 508 2011Peugeot 508 2011Peugeot 508 2011Peugeot 508 2011Peugeot 508 2011Peugeot 508 2011Peugeot 508 2011Peugeot 508 2011Peugeot 508 2011
Peugeot 508 debiutujący podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu w roku 2010, został zaprezentowany jako następca Peugeota 407, oraz większego modelu 607. Nowy model Peugeota zaliczany do klasy średniej wyższej powstał na płycie podłogowej Citroena C5 i  będzie dostępny w dwóch wersjach nadwozia: jako sedan (o długości 4,79 m) oraz kombi (4,81 m).

Protoplastą Peugeota 508 był model 405, który został zaprojektowany przez włoskie biuro stylistyczne Pininfarina i trafił do seryjnej produkcji w 1987 r, by rok później zdobyć tyłu samochodu roku. Peugeot 405 dostępny był jako 4 drzwiowy sedan, bądź 5 drzwiowe kombi. Gama jednostek napędowych składała się z silników benzynowych o pojemności od 1.4 do 2l, oraz dwóch jednostek diesla. Samochód pomimo spokojnej stylizacji i image'u samochodu rodzinnego, startował z powodzeniem w rajdach. Przystosowana do tego wersja 405 T16 z dwulitrowym silnikiem turbo i stałym napędem 4x4, zwyciężyła w roku1989 i 1990 w rajdzie Paryż-Dakar, a największy medialny sukces odniosła za sprawą fińskiego kierowcy Ariego Vatanena w roku 1988, wygrywając i ustanawiając rekord przejazdu w górskim wyścigu Pikes Peak. W roku 1992 samochód przechodzi pierwszy i ostatni facelifting, by po kolejnych 4 latach zostać wycofany z rynku europejskiego. Następca Peugeota 405, model 406 został oficjalnie zaprezentowany w roku 1995 podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie. Peugeot 406 bazował na płycie podłogowej Citroena Xantii i był dostępny jako sedan, kombi, lub dwudrzwiowe coupé, które zaprojektowała firma Pininfarina. Gamę jednostek napędowych tworzyły silniki benzynowe o pojemności od 1.6 do 3.2l, oraz 7 silników diesla o pojemności od 1.9 do 2.2l. W roku 1999 model 406 przechodzi spory facelifting. Samochód otrzymał nowe przednie reflektory i halogeny z gładkiego szkła, nowe tylne lampy, oraz chromowane listwy boczne. Ostatni egzemplarz Peugeota 406 zjechał z taśmy produkcyjnej w roku 2004, zastąpiony przez model 407, który zadebiutował w 2004 roku podczas salonu samochodowego w Genewie. Peugeot 407  został zbudowany na tej samej płycie podłogowej, na której powstał Citroen C5. Samochód został wyposażony w bardzo nowatorsko zbudowane jak na swoje czasy zawieszenie, przejęte z samochodów wyczynowych. Z przodu zastosowano trójkątne wahacze poprzeczne, co w połączeniu z wielowahaczowym zawieszeniem tylnym gwarantowało bardzo dobre właściwości jezdne. Peugeot 407 dostępny był w dwóch wersjach nadwozia, jako 4-drzwiowy sedan, oraz 5-drzwiowe kombi SW, dłuższe od zwykłej wersji o 87 mm. Gama jednostek silnikowych opierała się na 5 silnikach benzynowych o pojemności od 1.8 do 3l, oraz na 6 silnikach diesla o pojemności od 1.6 do 3l. Peugeot zakończył produkcję tego modelu w roku 2010, wraz z wprowadzeniem na rynek następcy - modelu 508.

Stylistycznie model 508 kontynuuje tradycję zapoczątkowaną przez model 407, co można zauważyć patrząc na przód samochodu, w którym dominuje duży, imponujący wlot powietrza. Sylwetka samochodu pomimo sporych rozmiarów pozostała smukła. W porównaniu do modelu 407,  Peugeot 508 urósł o 4cm wszerz i wzdłuż, co zaowocowało zwiększeniem przestrzeni dla kierowcy i pasażerów. Samochód oferowany jest w dwóch wersjach nadwoziowych, sedan oraz kombi, a pojemność bagażnika równa jest odpowiednio 497l oraz 518l.

Topowa wersja 508 GT dostępna tylko z silnikiem diesla o pojemności 2.2l i mocy 204KM,  została wyposażona w podwójne wahacze na przedniej osi, które w połączeniu z rozdzieleniem funkcji odbicia i skręcania kół pozwalają na osiągnięcie wysokiego poziomu sztywności nadwozia, a także zapewniają  wysoką precyzję prowadzenia.

Gama silników składa się z dwóch jednostek benzynowych o tej samej pojemności 1.6l,  dostępnych w dwóch wariantach mocy:120KM i 156KM, oraz 3 jednostek diesla o mocy  od 112KM do 204KM. Słabszy silnik wysokoprężny może zostać wyposażony w technologię E-HDI, która pozwala na obniżenie zużycia paliwa oraz emisji szkodliwych gazów do  środowiska. Bazuje ona na systemie Start/Stop i umożliwia przechodzenie silnika w stan czuwania, po każdorazowym zatrzymaniu auta. Ponadto Peugeot 508 E-HDI wyposażony jest w system elektronicznego sterowania alternatorem, umożliwiający odzyskanie energii, kiedy pojazd zwalnia.

W wyposażeniu standardowym samochodu znajdziemy takie elementy jak: dwustopniowe czołowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera (z możliwością dezaktywacji), poduszki powietrzne chroniące kolana (kierowcy i pasażera z przodu), boczne poduszki z przodu oraz kurtyny powietrzne. Ponadto auto zostało wyposażone w system zapobiegający blokadzie kół podczas hamowania ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania (EBD), system kontroli trakcji (TRC), system elektronicznej stabilizacji toru jazdy (ESC), system wspomagania hamowania awaryjnego (BAS).

W czerwcu w 2014 roku Londynie obył się pierwszy pokaz wersji po faceliftingu. Pierwszą rzeczą która zwraca uwagę są zmienione światła, w bogatszych wersjach wykonane w  technologii LED. Nowe reflektory składają się z 3 kwadratowych diod i nowego klosza, który nabrał ostrzejszych kształtów. Grill został wydłużony, a jego obramowanie jest grubsze. Na środku przedniego wlotu powietrza pojawił się duży emblemat z lwem, a na obramowaniu grilla większy napis Peugeot. Linie nadwozia zostały mocniej podkreślone co sprawia wrażenie szczuplejszej sylwetki. Wersja sedan dostała szersze tylne lampy, a w kabinie zamontowany został nowy większy dotykowy wyświetlacz. W ofercie nowego Peugeota pojawiły się dwa silniki. Nowa jednostka benzynowa ma taką samą pojemność ,ale jej moc wzrosła do 165KM. Silnik ten będzie współpracował z sześciobiegową skrzynią biegów, manualną bądź automatyczną. Drugim silnikiem jest dwulitrowy diesel który występuje w dwóch wersjach: słabszej 150 konnej i mocniejszej 180 konnej.

Konkurentami w tej klasie pojazdów są Ford Mondeo, Volkswagen Passat, Renault Laguna, Honda Accord, Opel Insignia, Skoda Superb II, Seat Exeo, Citroen C5 oraz Toyota Avensis i Mazda 6.
 

508 najczęściej porównywany z

Citroen C3
Citroen C3
Citroen C5
Citroen C5
Citroen C3 Picasso
Citroen C3 Picasso
Hyundai i40
Hyundai i40
Mazda Mazda6
Mazda Mazda6
Opel Insignia
Opel Insignia
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Reklama