/  /  /  /  / Tak wygląda nowy Peugeot 308
Peugeot 308

Peugeot 308

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Niższa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

Tak wygląda nowy Peugeot 308

Producent|
null
© Peugeot
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Nowy Peugeot 308 to unowocześniona stylistyka, innowacyjna technologia mikro-hybrydowa e-HDI, zoptymalizowane zużycie paliwa oraz emisja CO2 na poziomie 98 g/km. Na polskim rynku samochód pojawi się w czerwcu.

Nowe linie nadwozia Peugeot 308 wpisują się subtelnie w aktualne trendy stylistyczne marki. Styl wszystkich trzech wersji nadwoziowych (hatchbacka, CC i SW) prezentuje teraz bardziej „techniczną” formę elegancji, a obramowania przednich świateł przeciwmgielnych wykonane są w technologii LED. 308 jest pełne dynamiki i pasji, co stanowi jego cechy genetyczne. Teraz zostały one dodatkowo podkreślone poprzez wyraziste reflektory ksenonowe z osłoną w kolorze tytanu. Swoje trzy grosze dorzuca tutaj odmiana GTi o wyjątkowym, sportowym charakterze.

Nowy Peugeot 308 został stworzony nie tylko po to, by dostarczać jak najwięcej przyjemności z jazdy, ale także po to, by stać się wzorem pod względem ekologii. 308, podobnie jak jego większy brat, czyli model 508, korzysta z innowacyjnej technologii mikrohybrydowej e-HDi, najnowszej wersji systemu Start & Stop oraz silnika 1,6 HDi FAP, rozwijającego moc 112 KM i spełniającego normę czystości spalin Euro 5. Rozwiązania te dostępne są już w podstawowej wersji nowego modelu, wyposażonej w zautomatyzowaną przekładnię ręczną oraz (po raz pierwszy) w odmianach z przekładnią manualną.

Zastosowanie technologii mikrohybrydowej nie jest jedynym rozwiązaniem wpływającym na redukcję emisji CO2. Konstruktorzy zoptymalizowali wszystko, co ma wpływ na zużycie paliwa:
- średnio o 25 kg obniżyli masę samochodu,
- wprowadzili 16-calowe koła z oponami o bardzo niskich oporach toczenia,
- zoptymalizowali silniki, stosując w nich najnowsze rozwiązania (VTi, THP, HDi Euro 5),
- zmniejszyli współczynnik oporu powietrza Cx do 0,28 dla najbardziej oszczędnej wersji, co jest rekordowo niską wartością wśród samochodów tej klasy.

Poziom zużycia paliwa Peugeot 308 wyznacza nowe standardy: emisja CO2 wynosząca 98 g/km dla modelu 308 hatchback z silnikiem 1,6 e-HDi FAP 112 KM i z przekładnią manualną BMP6 to nowy rekord w tej klasie (ma on zostać zatwierdzony latem 2011; 104 g/km CO2 jest potwierdzone w momencie premiery).

W gamie Peugeot 308 dostępne są 4 silniki benzynowe o mocach od 98 KM do 200 KM (w wersji GTi) oraz 4 silniki Diesla, rozwijające moc od 92 KM do 163 KM. Wszystkie zostały zoptymalizowane pod kątem ekonomii. W rezultacie już podstawowa wersja samochodu – 308 hatchback z silnikiem 1,6 HDi FAP o mocy 92 KM i przekładnią manualną – jest bardzo konkurencyjna pod względem zużycia paliwa i emisji CO2, wynoszącej jedynie 110 g/km.

Trzy wersje mają emisję CO2 niższą lub równą 110 g/km, w tym wersja będąca sercem gamy, 308 hatchback z silnikiem 1,6 HDi FAP o mocy 92 KM i przekładnią manualną.

Premiera nowego Peugeot 308 miała miejsce podczas salonu samochodowego w Genewie, a w europejskich salonach sprzedaży samochód pojawi się w kwietniu (w Polsce debiut wyznaczono na czerwiec). Model ma kontynuować sukcesy odnoszone przez auta z rodziny 308, które od swojej premiery we wrześniu 2007 roku znalazły łącznie niemal 900 000 nabywców.

Stylistyka
Styl nowego nadwozia 308 wykorzystuje te same motywy, które znane są z innych nowych modeli Peugeot. Przy niezmienionych wymiarach zewnętrznych, linie nadwozia poprowadzono jak najbliżej skrywanych pod nim podzespołów mechanicznych, nadając autu w ten sposób atletycznego wyrazu. Szczególnie duży nacisk położono na płynne przejście pomiędzy płaszczyznami nadwozia, co dodaje 308 bardziej eleganckiego, nawet luksusowego stylu. Listwy ochronne, wykończone czarnym lakierem, są obecnie cieńsze, by wyeksponować duże powierzchnie elementów karoserii. Z tej samej przyczyny zmniejszono powierzchnię wlotu powietrza do chłodnicy.

Dodatki stylistyczne podkreślają naturalną elegancję emanującą z nadwozia nowego Peugeot 308. Chromowana ramka wlotu powietrza optycznie poszerza 308, podobnie jak poprzeczne listwy wykończone lustrzaną czernią lub chromem, zależnie od rodzaju nadwozia (hatchback, CC lub SW).

Dolna część przedniego zderzaka również ma za zadanie optycznie poszerzyć samochód i mocniej „osadzić” go na drodze. Wbudowano w nią dwufunkcyjne światła (oświetlenie dzienne i pozycyjne) o kształcie bumerangu, dostępne w wybranych wersjach samochodu. Wykonane w technologii LED i wyposażone w podświetlane ramki, światła te będą charakterystycznym wyróżnikiem samochodu zarówno dniem, jak i nocą, podpowiadając jednocześnie obserwatorowi, z jakim autem ma do czynienia. Poniżej nich osadzono światła przeciwmgielne.

Maska silnika, będąca jednym z najbardziej ekspresyjnych akcentów nadwozia Peugeot 308, została przeprojektowana tak, by zminimalizować odstęp od podzespołów mechanicznych. Jej „połączenie” z wlotem powietrza jest charakterystyczne dla współcześnie konstruowanych samochodów marki. Pośrodku, przy jej dolnej krawędzi na czarnej lakierowanej powierzchni, otoczonej chromowaną obwódką, umieszczono nowy znak firmowy Peugeot. Poniżej maski znajdują się reflektory, które pod swoją starannie ukształtowaną osłoną mieszczą trzy cylindryczne źródła światła. Gdy Peugeot 308 wyposażony jest w kierunkowe biksenonowe reflektory, osadzone w podstawie o kolorze tytanu, jego wygląd nie pozostawia wątpliwości co do silnego charakteru nowego modelu.

Dynamiczna stylizacja przedniej części samochodu ma swoje odzwierciedlenie również z boku karoserii. Linie poprowadzone z łuków przednich nadkoli przechodzą przez całą długość nadwozia do tylnych świateł, następnie opadają na pokrywę bagażnika i zanikają w jej dolnej części. Firmowy lew znalazł się z kolei w jej centralnej części, a chromowana podłużna listwa podkreśla proporcje tylnej części nadwozia.

Kolejnym ważnym akcentem stylistycznym jest dolna linia przetłoczenia, zaczynająca się na przednim zderzaku i sięgająca aż do tylnego. Wszystko to powoduje, że Peugeot 308 nawet optycznie zdaje się być przyklejony do drogi, gotów udowodnić, jak dobrze potrafi jeździć. Nowe obręcze kół z lekkich stopów w wykończeniu z efektem diamante, w rozmiarze 16 lub 17 cali, a także 18-calowe obręcze Storm Grey przeznaczone dla wersji GTi, znakomicie uzupełniają dynamiczną sylwetkę samochodu.

Wersja SW ma masywny tylny zderzak i światła ukształtowane z myślą o jak najlepszym dostępie do przestrzeni bagażowej. Nisko poprowadzona górna krawędź zderzaka gwarantuje łatwy załadunek i obiecuje sporą przestrzeń za drzwiami bagażnika. Pozioma linia przebiegająca przez całą środkową część klapy bagażnika, optycznie poszerza samochód. Temu samemu celowi służy kształt malowanej na kolor nadwozia wkładki tablicy rejestracyjnej z osadzonym na niej lwem w jego najnowszym wcieleniu.

Starannie opracowano styl tylnej części wersji CC, w której także wprowadzono elementy poszerzające optycznie nadwozie. Na efekt ten składa się wiele detali: duże przetłoczenie pod tylnym spojlerem, chromowana ramka wkładki tablicy rejestracyjnej, a także dyfuzor powietrza wkomponowany w dolną część zderzaka. Po bokach umieszczono, zachodzące na błotniki, tylne lampy z kloszami w kolorze rubinowym. Są one wykonane w technologii LED z efektem kurtyny świetlnej i nie tylko poszerzają wizualnie bryłę nadwozia, ale też dodają Peugeot 308 CC spektakularnego oraz niepowtarzalnego charakteru.

Wnętrze
Styliści i projektanci włożyli sporo wysiłku, by w pełni wykorzystać możliwości stwarzane przez stosunkowo wysokie wnętrze Peugeot 308. Na przykład powierzchnie deski rozdzielczej ukształtowano niemal prostopadle do słupków szyby przedniej, zapewniając bardzo dobrą widoczność z miejsca kierowcy.

Uznano też, że wnętrze musi być wykonane z jak największą starannością, zapewniając użytkownikom poczucie obcowania z produktem wysokiej jakości. Dzięki temu, przed kierowcą i pasażerem pojawiła się czysta w formie i bardzo elegancka deska rozdzielcza, w której sąsiadują ze sobą elementy wykonane ze szlachetnych materiałów. Zależnie od potrzeb pasażerowie obcują z miękkimi osłonami, skórzanymi poszyciami, chromowanymi detalami i lakierowanymi na czarno tworzywami. Staranność wykończenia i dbałość o poczucie komfortu są widoczne w każdym detalu. Zależnie od wybranego poziomu wyposażenia, we wnętrzu pojawiają się elementy ozdobne na tapicerce drzwi, inne materiały wykończeniowe, bardziej ergonomicznie ukształtowane koło kierownicy itp.

Wersję GTi wyposażono w specjalne fotele z czerwonymi obszyciami, oznaczeniami modelu na górnej części ich oparć, a na kierownicy pojawił się aluminiowy pierścień ze znaczkiem GTi. Przyciemnione tylne szyby, specjalne obręcze kół (Storm Grey) oraz barwione na kolor tytanu osłony reflektorów nadają temu modelowi sportowego i agresywnego wyglądu, oddającego potencjał oraz dynamikę silnika 1,6 THP (Turbo High Pressure) o mocy 200 KM.

Wnętrze modelu 308 CC z czterema osobnymi fotelami, zaopatrzonymi w zintegrowane zagłówki, przyciąga wzrok, szczególnie w odmianie z deską rozdzielczą obszytą skórą w różnych odcieniach, co świetnie pasuje do charakteru takiego samochodu. Komfortowym dodatkiem harmonizującym ze specyfiką wnętrza są nawiewy ciepłego powietrza (Airwave) umieszczone w oparciach foteli i skierowane na kark kierowcy oraz pasażera siedzącego z przodu. Pokusa skorzystania z zalet otwartego nadwozia staje się w ten sposób jeszcze większa.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama