/  /  /  /  / Nowy Peugeot 308
Peugeot 308

Peugeot 308

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Niższa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

Nowy Peugeot 308

Peugeot|
null
© Peugeot
nullnullnullnullnull

Przed szykowaną podczas marcowych targów w Genewie premierą zmodernizowanej wersji modelu 308, Peugeot opublikował właśnie pierwsze zdjęcia, na których prezentuje się to ciekawe auto. Najbardziej rzucającym się w oczy elementem jest przeprojektowany przód.

Peugeot 308 zadebiutował w 2007 roku na salonie motoryzacyjnym we Frankfurcie. W gamie francuskiej marki rozpoczął tym samym serię modeli z cyfrą ‘8’ na końcu. Jak podkreślają przedstawiciele Peugeot, mocne strony 308-ki to „półwysoka” architektura zapewniająca doskonałą pozycję za kierownicą, wysoka jakość, niezawodność i dopracowana estetyka. Wśród nagród dla tego modelu można znaleźć „Złotą Kierownicę” magazynu Auto Bild w 2007, wyróżnienia za silniki roku w 2007 i 2008 oraz rosyjską nagrodę „Za Roulem 2009” w grupie samochodów kompaktowych. W testach bezpieczeństwa Peugeot 308 zdobył 5 gwiazdek zgodnie z wytycznymi Euro NCAP.

Dodajmy, że Peugeot 308 zakwalifikował się również do finałowej siódemki konkursu Car of the Year 2008.

Teraz, przed szykowaną podczas marcowych targów w Genewie premierą zmodernizowanej wersji modelu 308, marka Peugeot opublikowała właśnie pierwsze oficjalne zdjęcia, na których prezentuje się to auto. Francuski koncern podkreśla, że od momentu debiutu rynkowego skumulowana sprzedaż gamy przekroczyła już globalnie poziom 900 000 sztuk.

W porównaniu z poprzednikiem zmodernizowany Peugeot 308 wyróżnia się przede wszystkim dzięki przeprojektowanej przedniej części nadwozia, która w zamierzeniu stylistów przywodzić ma skojarzenia z takimi samochodami francuskiej marki jak wyróżniający się elegancją Peugeot 508 oraz SR1 Concept Car.

W ofercie udoskonalonych pod względem wydajności jednostek napędowych uwagę zwraca w pierwszej kolejności dostępność systemu e-HDi, który dzięki wykorzystaniu układu Stop & Start z odwracalnym alternatorem drugiej generacji oraz silnika wysokoprężnego HDi 1.6 82kW zapewnia średnie zużycie paliwa na poziomie tylko 3,7 l/100, przy emisji CO2 wynoszącej jedynie 98 g/km. Tak dobry wynik został osiągnięty również dzięki modyfikacjom aerodynamicznym oraz zastosowaniu opon o niskim oporze toczenia.

Peugeot podkreśla, że nowa 308-ka jest dopiero drugim modelem tej francuskiej marki, w której debiutuje technologia e-HDi (obok wspomnianego wcześniej Peugeot 508).

Uzyskanie jak najlepszej ekonomiki paliwowej było jednym z najważniejszych zadań stojących przez konstruktorami nowego Peugeot 308. Wart podkreślenia jest fakt, że dzięki szeroko zakrojonym zmianom modernizacyjnym nowy Peugeot 308 jest lżejszy od poprzednika średnio o 25 kg.

Gama zmodernizowanego Peugeot 308 obejmować będzie wersję hatchback, kombi (SW) oraz coupe-cabriolet (CC).
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama