/  /  /  /  / Nowości w segmencie kompaktów
Peugeot 308

Peugeot 308

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Niższa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

Nowości w segmencie kompaktów

Informacja własna|
null
© Materiały prasowe
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

W ostatnim czasie poznaliśmy kilka ważnych modeli, które należą do segmentu aut typu kompakt. Według wiarygodnych źródeł, najbliższe miesiące przyniosą informacje na temat kolejnych premier. W roku przyszłym spodziewamy się natomiast debiutu VW Golfa siódmej już generacji.

W ostatnim czasie na polskim rynku zadebiutowały dwa ważne modele należące do segmentu kompaktów. Są to samochody Ford Focus oraz Citroen C4, które doczekały się zmian generacyjnych. Oto kilka słów o każdym z tych aut.

Ford Focus
Forda Focusa nikomu nie trzeba chyba przedstawiać. Od momentu swojej premiery ponad 10 lat temu model ten stał się jednym z głównych pretendentów rywalizujących o prymat w europejskim segmencie C z takimi produktami jak m.in. Volkswagen Golf, Opel Astra oraz Renault Megane.

Focus III powstał na nowej globalnej platformie segmentu C koncernu Ford Motor Company. Do 2012 roku konstrukcja ta stanie się podstawą co najmniej dziesięciu pojazdów na całym świecie produkowanych w liczbie dwóch milionów sztuk rocznie.

Focus nowej generacji wyróżnia się m.in. dzięki udoskonalonej ekonomice paliwowej i gamie nowoczesnych jednostek napędowych oraz wyjątkowo szerokiej jak na omawiany segment rynku ofercie obejmujących systemy podnoszące bezpieczeństwo i wspomagających pracę kierowcy.

Wśród nowości mających kluczowe znaczenie dla jakości jazdy nowego Focusa znalazły się m.in. będący nowością w samochodach marki Ford system zapobiegania kolizjom przy małych prędkościach, system wspomagający parkowanie, funkcja ostrzegania przed zjechaniem z pasa ruchu, funkcja ułatwiająca utrzymanie pojazdu na pasie ruchu, system rozpoznawania znaków drogowych, automatyczny przełącznik świateł drogowych, inteligentny tempomat oraz funkcja monitorowania koncentracji kierowcy.

Sztandarową jednostką benzynową Focusa III jest nowoczesny silnik EcoBoost o pojemności 1,6 litra. Motor ten cechuje bardzo niski poziom emisji CO2 oraz niespotykane w tej klasie benzynowych jednostek napędowych osiągi i wartości spalania paliwa. Tutaj znaleźć można bliższe informacje na ten temat.

Citroen C4
Potencjalnym klientom wiele do zaoferowania ma również nowy Citroen C4. Zgodnie z duchem francuskiej marki, C4 to kwintesencja technologii. Zaprojektowany został od początku do końca pod znakiem użytecznych i intuicyjnych innowacji, zarówno w zakresie bezpieczeństwa, komfortu jak i przestronności wnętrza. Dlatego też, poza technologiami już znanymi i cenionymi przez użytkowników (np. wspomaganie ruszania na wzniesieniu, elektryczny hamulec postojowy, alarm niezamierzonego przekroczenia linii AFIL, dwufunkcyjne ksenonowe reflektory kierunkowe, radar parkowania czy system pomiaru dostępnego miejsca) pojazd korzysta z nowych, często niespotykanych dotychczas w tym segmencie rozwiązań.

"Z myślą o nowym Citroenie C4 opracowaliśmy intuicyjne technologie, które ułatwią jego codzienne użytkowanie. Skupiliśmy się przede wszystkim na elementach, które dotyczą życia na pokładzie, komfortu i bezpieczeństwa: tak naprawdę, to czego oczekuje się dzisiaj bardziej niż szybkiej jazdy, to możliwość efektywnego wykorzystania czasu spędzonego w samochodzie - mówi Jeremie Maestracci, szef projektu C4.

Jak zapewnia Citroen, nowy C4 oferuje największy w swoim segmencie bagażnik, którego przestrzeń można wykorzystać w 100%. Uwagę zwraca również m.in. wysoka jakość wykończenia oraz nowoczesna stylistyka kokpitu.

Peugeot 308
W porównaniu do poprzednika jeszcze ciekawszą i bardziej elegancką stylistykę oferuje również gruntownie zmodernizowana gama modelowa Peugeot 308. Sprzedaż tego auta w Polsce rozpocznie się już w czerwcu.

W porównaniu z poprzednikiem Peugeot 308 zyskał na wyrazistości poprzez przeprojektowanie dolnej części zderzaka, w którą wbudowano dwufunkcyjne światła wykonane w technologii LED (oświetlenie dzienne i pozycyjne) w kształcie bumerangu oraz więcej chromowanych akcentów nadwozia. Pojazd otrzymał również nowe przednie lampy, a dla wersji wyposażonych w ksenonowe reflektory projektanci zastosowali osłony w kolorze tytanu. Styl nowego nadwozia 308 wykorzystuje te same motywy, które znane są chociażby z limuzyny 508.

Peugeot 308 zadebiutował w 2007 roku na salonie motoryzacyjnym we Frankfurcie, od tego czasu znalazł niemal 900 000 nabywców na całym świecie. Jak podkreślają przedstawiciele marki, mocne strony 308-ki to „półwysoka” architektura zapewniająca wygodną pozycję za kierownicą, wysoka jakość, niezawodność i dopracowana estetyka.

Tutaj znaleźć można bogatą galerię zdjęć nowej gamy Peugeot 308, pochodzących ze zbiorów Samar.pl.

Volkswagen Golf
O segmencie kompaktów np. w Niemczech często mówi się, że jest to klasa VW Golfa. Według wiarygodnych źródeł, już w przyszłym roku doczekamy się premiery tego modelu po kolejnej zmianie generacyjnej. Auto zadebiutuje prawdopodobnie podczas jesiennej wystawy branżowej Paryż 2012. Jeszcze przed końcem roku ma rozpocząć się sprzedaż nowego Golfa, który jednocześnie będzie dostępny w dwóch wersjach nadwoziowych hatchback (3- oraz 5-drzwiowy).
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama