/  /  / 308 CC
Peugeot 308 CC

Peugeot 308 CC

Zmień
SegmentSportowo Rekreacyjne / Klasa Niższa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
null
© Peugeot
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull
Historia samochodów łączących w sobie idee otwartego i zamkniętego dachu sięga w Peugeocie lat 30-tych poprzedniego wieku, kiedy to pojawił się przedstawiciel francuskiej marki o nazwie Eclipse. Powrót do tej idei nastąpił wraz z pojawieniem się na początku XXI wieki modelu 206 CC. Jednak auto to wciąż było zbyt małe aby zapewnić odpowiedni komfort czterem podróżnym. Dlatego też w 2003 roku zadebiutowało coupe-kabrio z kompaktowej serii „3”. 307 CC sprzedał się w liczbie 174,5 tysiąca egzemplarzy więc dla jego następcy wynik ten jest dość wysoko postawioną poprzeczką. Peugeot 308 CC zadebiutował podczas salonu samochodowego w Paryżu w roku 2008 i zaliczany jest do klasy niższej średniej w grupie pojazdów sportowo-rekreacyjnych. Auto zostało zbudowane na płycie podłogowej znanej również z modelu Citroen C4, co pozwoliło powiększyć nieznacznie nadwozie w porównaniu do poprzednika. Wymiary auta to 4,44 metra długości, 1,82 metra szerokości oraz 1,43 metra wysokości. Jest to wynik aż o 16 cm większy od normalnej 308 w wersji hatchback jeżeli chodzi o długość. Niższa o 7,5 cm jest za to wysokość nadwozia. Konstruktorzy skupili się jednak przede wszystkim na powiększeniu ilości miejsca wewnątrz, gdyż to była główna bolączka modelu 307 CC, a osiągnięto to poprzez zwiększenie rozstawu kół. Dzięki tym zabiegom auto posiada również o przeszło 50 litrów bardziej pojemny bagażnik aniżeli poprzednik. Peugeot 308 CC dzięki zastosowaniu składanego, dwuczęściowego dachu w jednej chwili może pełnić rolę kabrioletu, a w drugiej coupe. Cała operacja przemiany z jednej formy w drugą zajmuje 20 sekund, a do jej wykonaniu służy 5 siłowników oraz wbudowana grupa elektro-pompy. Model ten produkowany jest zakładach grupy PSA w Sochaux we Francji.

Peugeot 308 CC posiada jedną wersję nadwozia, którą jest 2-drzwiowe kabrio. Swoim wyglądem wyraźnie stara się przekazać, że mamy do czynienia z autem typowo sportowym. Dlatego też w odróżnieniu od pozostałych wersji nadwoziowych modelu 308, posiada on wyraźne boczne przetłoczenia, niemal równoległe do wznoszącej się linii bocznych szyb. Posiada również wiele elementów stylistycznych, które są charakterystyczne dla francuskiej marki. Są nimi przetłoczenia na masce w kształcie litery V, mocno rozciągnięte przednie reflektory oraz „uśmiechnięty” grill. Sportowy charakter podkreślony jest dodatkowo, w przypadku formy coupe, mocno opadającą linią dachu oraz sportowym tylnym zderzakiem.

Podobnie jak mniejszy model 207 CC, tak i 308 CC wyposażony został w pałąki antykapotażowe, które chronią pasażerów w razie wywrotki. Dodatkowo o bezpieczeństwo podróżujących dbają poduszki czołowe, poduszki boczne chroniące miednicę, klatkę piersiową i głowy przednich pasażerów, a także system antypoślizgowy ABS z układem rozdziału siły hamowania REF oraz system wspomagający nagłe hamowanie AFU. Za dodatkową opłatą otrzymać można jeszcze system kontroli stabilności ESP oraz układ kontroli trakcji ASR. Model ten w testach zderzeniowych EuroNCAP otrzymał bardzo dobry wynik maksymalnej ilości 5 gwiazdek.

Głównymi konkurentami Peugeota 308 CC są Renault Megane CC, Ford Focus CC, Opel Astra TwinTop oraz Volkswagen Eos.
 

308 CC najczęściej porównywany z

Abarth 500C
Abarth 500C
Fiat 500C
Fiat 500C
Land Rover Range Rover Evoque
Land Rover Range Rover Evoque
Mercedes E
Mercedes E
Opel Cascada
Opel Cascada
Peugeot 208
Peugeot 208
Peugeot 508
Peugeot 508
Reklama