/  /  / 308
Peugeot 308

Peugeot 308

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Niższa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
null
© Jean-Francois Hubert
nullnullnull001.jpg002.jpg003.jpg004.jpg005.jpg006.jpg009.jpg010.jpg011.jpg012.jpg013.jpg014.jpg015.jpg016.jpg017.jpg050.jpg051.jpg052.jpg053.jpg054.jpg100.jpg101.jpg103.jpg104.jpg105.jpg106.jpg107.jpg108.jpg109.jpg110.jpg111.jpg112.jpg113.jpg114.jpg115.jpg116.jpg117.jpg118.jpg119.jpg120.jpg121.jpg122.jpg123.jpg200.jpg201.jpg202.jpg203.jpg204.jpg205.jpg206.jpg207.jpg208.jpg209.jpg210.jpg1.JPG2.JPG3.JPG4.JPG5.JPGabs, esp, kontrolka pasów i poduszki.JPGaktywne zagłówki przód.JPGantena dachowa.JPGasymetrycznie dzielona kanapa.JPGauto klima.JPGblokada otwarcia drzwi.JPGczujnik cofania1.JPGczujnik cofania2.JPGczujnik obecności pasazerów.JPGdeaktywacja poduszki pow.JPGdywaniki.JPGhaczyk na bagaże deska.JPGisofix przód.JPGisofix tył.JPGkieszenie w oparciach tył.JPGkomputer1.JPGkomputer2.JPGkonsola centralna.JPGkonsola środkowa.JPGkontrolki centralny zamek, esp, czujnik cof.JPGlistwy boczne w kolorze nadwozia.JPGlusterko boczne z migaczem.JPGobrotomierz, kontrolka drzwi.JPGogrzewana tylna szyba.JPGogrzewanie przedniej i tylnej szyby .JPGosłona kierowcy.JPGoświetlenie bagażnika i 12v.JPGoświetlenie tył.JPGpełnowymiarowe koło zapasowe.JPGpoduszka boczna.JPGpoduszka kierowcy.JPGpoduszka kurtynowa.JPGpoduszka pasażera.JPGpodłokietnik regulowany.JPGpopielniczka przód.JPGradio sterowanie w kierownicy.JPGregulacja fotela kierowcy.JPGregulacja fotela pasażera.JPGregulacja położenia reflektorów.JPGschowek klimatyz, podświetl, z wejściem audio.JPGschowek na okulary.JPGschowek przód2.JPGsiatka bagażowa.JPGskórzana kierownica dźwignia biegów i hamulec.JPGskórzana skrzynia i hamulec.JPGtylne kanały grzewcze.JPGuchwyty na siatki, schowek bagażnika.JPGwskaźnik przeglądów, regulacja oświetlenia zegarów.JPGwycieraczka tył.JPGzapalniczka przód.JPGzmieniarka cd x5.JPGpanel środkowy.JPGwyświetlacz radia.JPGbagażnik.JPGdeska bok.JPGdeska k.JPGdeska p.JPGdeska przód.JPGdrzwi p.JPGdrzwi t.JPGel szyby.JPGfotel kierowcy.JPGkanapa tył.JPGklamka p.JPGklamka t.JPGklima.JPGkoło.JPGkomputer pokł.JPGlampa p.JPGlampa t.JPGlewy bok.JPGlewy przód.JPGlewy tył.JPGlusterko wewn.JPGlusterko zewn.JPGosłona p.JPGpas.JPGpodłokietnik przód.JPGprawy bok.JPGprawy przód.JPGprawy tył.JPGprzeciwmg.JPGprzód.JPGradio.JPGreg kierown.JPGschowek.JPGsilnik.JPGskrzynia biegów.JPGtył.JPGwlew paliwa.JPGwlot powietrza.JPGzagłówek.JPGzderzak p.JPGzderzak tyl.JPGzegary.JPG
Peugeot 308 to pierwszy model francuskiego producenta, który otrzymał z tyłu nazwy liczbę „8”, co oznacza ósmą generację aut. Zaliczany jest on do klasy niższej średniej, czyli do segmentu C. Auto zadebiutowało w 2007 roku podczas salonu samochodowego we Frankfurcie i było następcą modelu 307, który był produkowany od 2001 roku i który zdobył tytuł „Samochodu Roku”. Zadanie godnego zastąpienia poprzednika nie jest więc proste w szczególności, że przez 6 lat produkcji sprzedana go w ponad 3 milionach egzemplarzy. Prace nad nowym modelem trwały aż 4 lata, a miało to na celu wyeliminowanie niedoskonałości, które wychodziły z biegiem czasu w modelu 307. Peugeot 308 zbudowany został na płycie podłogowej, z której korzysta również Citroen C4. Pozwoliło to na osiągnięcie długości 4,28 metra, szerokość 1,81 metra oraz wysokość 1,50 metra. Jest to więcej od swojego poprzednika odpowiednio o 7,5 cm, 8,5 cm, z kolei wysokość zmniejszyła się o 12 mm. Pozwoliło to na zwiększenie przestrzeni bagażnika do 348 litrów, a dzięki przesuwanej tylnej kanapie przestrzeń ta może zwiększyć się do aż 430 litrów. W wersji pięciodrzwiowej 308-ka posiada 3,6 m2 powierzchni przeszklonej, co zapewnia pasażerom doskonałą jasność. W wersji kombi istnieje możliwość zainstalowania w trzecim rzędzie dwóch dodatkowych foteli. Właśnie taki model otrzymał wyróżnienie jako najlepszy samochód rodzinny roku 2008 w Szwecji. Peugeot 308 produkowany jest w zakładach grupy PSA (właściciela Peugeota i Citroena) mieszczących się w miejscowości Sochaux i Miluzie we Francji.

Model 308 jest już z daleka rozpoznawalny jako członek rodziny spod znaku srebrnego lwa. Wyraźnie nawiązuje swoim wyglądem do mniejszego modelu 207. Stąd też auto ma dynamiczny wygląd, który podkreślają charakterystyczne rozciągnięte reflektory, przetłoczenia na masce w kształcie litery V oraz przód w kształcie klina. Dodatkowo wspomaga to wrażenie wznosząca się linia okien, a także linia boczna przecinająca bok nadwozia biegnąc od tylnych świateł aż do przednich nadkoli. Pozostałymi rzucającymi się w oczy elementami jest „uśmiechnięty” wlot powietrza w zderzaku przednim. Auto dostępne jest w trzech wersjach nadwozia, którymi są 3- i 5-drzwiowy hatchback oraz 5-drzwiowe kombi.

W roku 2011 Peugeot zdecydował się przeprowadzić facelifting. Nowe 308 zyskało na wyrazistości poprzez przeprojektowanie dolnej części zderzaka, w którą wbudowano dwufunkcyjne światła wykonane w technologii LED (oświetlenie dzienne i pozycyjne) w kształcie bumerangu oraz więcej chromowanych akcentów nadwozia. Pojazd otrzymał również nowe przednie lampy, a dla wersji wyposażonych w ksenonowe reflektory projektanci zastosowali osłony w kolorze tytanu. Linia nadwozia przy niezmienionych wymiarach zewnętrznych nabrała atletycznego i eleganckiego wyrazu. W gamie jednostek napędowych pojawił się nowy silnik diesla o pojemności 1.6 litra z systemem e-HDI

Peugeot 308 został doceniony za bezpieczeństwo, które zapewnia podróżującym. Wyposażenie podstawowej wersji obejmuje poduszki powietrzne czołowe kierowcy i pasażera, poduszki boczne przednie, a także system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania ABS oraz system wspomagający nagłe hamowanie BAS. W lepiej wyposażonych wersjach (lub za dopłatą) pojawiają się poduszki boczne tylne, kurtyny powietrzne, a także poduszka kolanowa kierowcy. Dodatkową możliwością jest wykupienie system dynamicznej kontroli stabilności. W testach zderzeniowych EuroNCAP model ten otrzymał maksymalną możliwą ilość 5 gwiazdek. Na 4 gwiazdki oceniona została oceniona ochrona dzieci, a ochrona pieszego na 3 z 4 możliwych gwiazdek.

Konkurentami na rynku Peugeota 308 są Ford Focus, Citroen C4, Fiat Bravo, Kia Cee’d, Hyundai i30, Opel Astra, Renault Megane, Skoda Octavia, Toyota Auris oraz Volkswagen Golf.
 

308 najczęściej porównywany z

Citroen C4
Citroen C4
Ford Focus
Ford Focus
Hyundai i30
Hyundai i30
Kia cee'd
Kia cee'd
Opel Astra IV
Opel Astra
Peugeot 3008
Peugeot 3008
Renault Megane
Renault Megane
Reklama