/  /  / 3008
Peugeot 3008

Peugeot 3008

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Niższa Średnia
Cena85 900 zł - 111 300 zł (aktualizacja: 2016-05-04)
Emisja CO2108 g/km - 115 g/km
Żużycie paliwa4,1 L/100km - 4,9 L/100km
 
Peugeot 3008
© Peugeot
Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008
Peugeot 3008 to pierwszy crossover w gamie francuskiego producenta. Łączy on w sobie cechy samochodów typu SUV, czyli wyższy prześwit, minivanów, skąd bierze swoją przestronność i hatchbacków, z których zaczerpnął zwinność. Pojazd ten zaliczany jest do klasy średniej niższej, czyli do segmentu C w grupie podstawowej, co jednoznacznie mówi, że 3008 nie ma ambicji terenowych. Auto jeszcze jako model koncepcyjny o nazwie „Peugeot Prologue Hybrid 4” pojawiło się podczas targów w Paryżu w 2008 roku. Na wersję produkcyjną nie trzeba było długo czekać, gdyż jej debiut odbył się już w marcu 2009 roku podczas salonu samochodowego w Genewie, zaś dwa miesiące później pojawiła się w sprzedaży. Peugeot 3008 został zbudowany na płycie podłogowej nr 2 opracowanej przez koncern PSA, z której korzysta Peugeot 308 oraz Citroen C4. Jednak nadwozie modelu 3008 jest dłuższe, szersze oraz wyższe od pięciodrzwiowego hatchbacka 308 i jest na poziomie 4,36 metra długości, 1,84 metra szerokości oraz 1,64 metra wysokości. Dodatkowo aby podkreślić, że autu nie są groźne krawężniki w mieście prześwit zwiększono o 5 cm. Mimo swojego wyglądu przypominającego SUV-a, pojazd ten nie posiada napędu na 4 koła. Wyposażony został za to w zaawansowany system GridControl, który można ustawić w pięciu położeniach konfigurujących auto odpowiednio do warunków na drodze. Mimo swojego krótkiego stażu na rynku Peugeot 3008 otrzymał już tytuł „Auto Europa 2010” we Włoszech, a także figuruje na liście finalistów konkursu „Samochód Roku 2010”. Jego produkcja została umiejscowiona w zakładach PSA mieszczących się we francuskim mieście Sochaux.

Auto posiada tylko jedną wersję nadwozia, którą stanowi 5-drzwiowy hatchback. Stylizacyjnie Peugeot 3008 sytuuje się na skrzyżowaniu kilku rodzajów samochodów. Podwyższony prześwit oraz plastikowe nakładki na zderzaki nawiązują do SUV-ów, wysoka linia dachu do minivanów, zaś pozostałe elementy do hatchbacka. Charakterystycznym elementem dla tego modelu jest sporej wielkości wlot powietrza umieszczony na pograniczu maski oraz przedniego zderzaka. Równie rzucającą się w oczy cechą jest przetłoczenie na masce w kształcie litery V oraz mocno rozciągnięte reflektory. Auto posiada także dużo powierzchni szklanych, które w powiększone mogą zostać o opcjonalny panoramiczny dach.

W wyposażeniu standardowym znajdują się praktycznie wszystkie dostępne systemy, poczynając od systemu zapobiegającego blokowaniu kół podczas hamowania ABS, układu rozdzielającego siłę hamowania na koła EBV, systemu wspomagającego nagłe hamowanie BAS, systemu kontroli trakcji ASR po system elektronicznej stabilizacji toru jazdy ESP. Dodatkowo o bezpieczeństwo podróżnych dbają poduszki czołowe kierowcy i pasażera, poduszki boczne przednie oraz kurtyny powietrzne dla dwóch rzędów siedzeń. Dobre zabezpieczenie zaowocowało otrzymaniem maksymalnej ilości 5 gwiazdek w testach zderzeniowych EuroNCAP. Bezpieczeństwo dorosłych ocenione zostało na 86%, bezpieczeństwo dzieci na 81%, bezpieczeństwo pieszego na 31 %, a wspomaganie bezpieczeństwa na 97%.

Głównym konkurentem w tej niedawno odkrytej niszy rynkowej jest Nissan Qashqai, a także Mitsubishi ASX.
 

3008 najczęściej porównywany z

Citroen C4 Picasso
Citroen C4 Picasso
Ford C-Max
Ford C-Max
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Opel Mokka
Opel Mokka
Peugeot 2008
Peugeot 2008
Peugeot 5008
Peugeot 5008
Skoda Yeti
Skoda Yeti
Reklama