/  /  / 208
Peugeot 208

Peugeot 208

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Małe
Cena41 700 zł - 87 000 zł (aktualizacja: 2016-04-01)
Emisja CO290 g/km - 125 g/km
Żużycie paliwa3,5 L/100km - 5,4 L/100km
 
Peugeot 208
© Peugeot
Peugeot 208Peugeot 208Peugeot 208Peugeot 208Peugeot 208Peugeot 208Peugeot 208
Peugeot 208, to francuski przedstawiciel małych samochodów miejskich, należących do segmentu B. Samochód został po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowany podczas Genewskich targów motoryzacyjnych w roku 2012. Konstrukcyjnie nowy model Peugeota bazuje na płycie podłogowej swojego poprzednika i jest od niego w zależności od zastosowanego silnika, lżejszy o prawie 170Kg. Tak sporą różnice w masie udało się uzyskać poprzez zastosowanie aluminiowej belki pochłaniającej energię zderzenia oraz laserowych spawów dachu. Na przekór panującej modzie, Peugeot 208 jest mniejszy od swojego poprzednika. Długość nadwozia zmniejszyła się o 8cm i wynosi teraz 3965mm, szerokość zmalała o 9 mm i wynosi 1739 mm, wysokość która uległa zmniejszeniu o 12mm. Zmiany te spowodowało redukcję współczynnika oporu powietrza do Cx 0,29, co przekłada się z kolei na niskie zużycie paliwa i obniżona emisję CO2. E

Chociaż Peugeot 208 jest mniejszy od swojego przednika, to projektantom udało się tak zagospodarować ilość miejsca wewnątrz, że pasażerowie tylnych siedzeń zyskali dodatkowe 5 cm na nogi, a bagażnik powiększył się o 15l. Samochód oferowany jest w dwóch wersjach nadwoziowych: jako trzy albo pięciodrzwiowy hatchback.

Poprzednia ewolucja o oznaczeniu 207 zadebiutowała na salonie samochodowym w Genewie w roku 2006. Został on stworzony jako następca bardzo popularnego modelu 206. Modele z serii „2” produkowane są od 1929 roku, a pierwszym z nich był 201, co oznacza, że najnowsza wersja jest już ósmą generacją. Zadanie godnego zastąpienia poprzedników nie było zaliczane do łatwych, bo 205 oraz 206 osiągnęły wręcz status aut kultowych. Już po pierwszych 12 miesiącach, Peugeot 207 okazał się najchętniej kupowanym samochodem w Europie. W porównaniu do poprzednika, modelu 206, kolejna ewolucja przybrała na rozmiarach. Jego długość wzrosła o prawie 21 cm, szerokość o blisko 5 cm, zaś wysokość o 4 cm. Powiększeniu uległ również rozstaw osi, który wzrósł o 9,5 cm do poziomu 2,54 metra. W modelu tym zastosowano płytę podłogową, na której powstał  również Citroen C3. Ostatni face lifting przeprowadzono w 2009 roku i oprócz zmian w wyglądzie położył nacisk na zmniejszenie zużycia paliwa. Pojawiły się więc opony o obniżonych oporach toczenia oraz wskaźnik zmiany biegów, zaś zmiany stylistyczne spowodowały obniżenie współczynnika oporu powietrza, co w praktyce przełożyło się na niższe zużycie paliwa i niższą emisję spalin. Produkcja tego modelu odbywała się w zakładach położonych w Poissy we Francji, Madrycie w Hiszpanii oraz Trnavie na Słowacji. Auto pojawiając się na rynku dostępne było jako 3- i 5-drzwiowy hatchback, jednak rok później pojawiła się wersja CC, a na początku 2008 roku również kombi (SW). Peugeot 207 R łączył w sobie oblicze udanego poprzednika z nowoczesnością zaprezentowanych ostatnimi czasy modeli. Stąd więc pojawiły się charakterystyczne dla marki podłużne reflektory, a także „uśmiechnięty” zderzak. Pojazd ten w porównaniu do poprzednika stał się zdecydowanie bardziej agresywny, co podkreśla klinowy kształt przodu oraz przetłoczenia na masce i opadająca linia dachu. Po modernizacji w 2009 roku pojawiły się dodatkowo tylne światła diodowe w technologii LED oraz więcej elementów chromowanych.

Wnętrze Peugeota 208 zostało całkowicie przeprojektowane. Zegary zostały umieszczone znacznie wyżej i znajdują się teraz bliżej szyby. Dominującym elementem deski rozdzielczej jest centralnie umieszczony dotykowy ekran, który montowany jest we wszystkich wersjach. Wyświetlane są na nim funkcję komputera pokładowego, nawigacji satelitarnej oraz radia.

Zawieszenie samochodu zostało oparte z przodu na kolumnach McPherson, z tyłu zaś na belce poprzecznej.

Do seryjnych elementów odpowiadających za bezpieczeństwo czynne należy system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania ABS z układem rozdziału siły hamowania REF,  system stabilizacji toru jazdy ESP, a także system wspomagający gwałtowne hamowanie AFU. Za bezpieczeństwo bierne odpowiadają ponadto poduszki czołowe kierowcy, pasażera, boczne oraz kurtynowe. W testach zderzeniowych organizowanych przez EuroNCAP, Peugeot 208 nie brał jeszcze udziału.

Konkurencyjnymi modelami dla Peugeota 208 są Ford Fiesta, Volkswagen Polo, Seat Ibiza, Toyota Yaris, Opel Corsa, Renault Clio, Hyundai i20, Fiat Punto oraz Mitsubishi Colt
 

208 najczęściej porównywany z

Citroen C3
Citroen C3
Ford Fiesta
Ford Fiesta
Kia Rio
Kia Rio
Nissan Micra
Nissan Micra
Renault Clio
Renault Clio
SEAT Ibiza V
SEAT Ibiza
Toyota Yaris
Toyota Yaris
Reklama