/  /  /  /  / Jesienna odsłona Opla
Opel Zafira Tourer

Opel Zafira Tourer

Zmień
SegmentVany / Klasa Niższa Średnia
Cena79 950 zł - 117 050 zł (aktualizacja: 2016-07-28)
Emisja CO2137 g/km - 180 g/km
Żużycie paliwa5,2 L/100km - 7,8 L/100km
 

Jesienna odsłona Opla

Opel Zefira Tourer 2011
© IBRM Samar
Opel Zefira Tourer 2011Opel Zafira Tourer 2011Opel Zafira Tourer 2011Opel Zafira Tourer 2011Opel Zafira Tourer 2011Opel Zafira Tourer 2011Opel Zafira Tourer 2011Opel Zafira Tourer 2011Opel Zafira Tourer 2011Opel Zafira Tourer 2011Opel Zafira Tourer 2011Opel Zafira Tourer 2011Opel Zafira Tourer 2011Opel Zafira Tourer 2011Opel Zafira Tourer 2011Opel Zafira Tourer 2011Opel Zafira Tourer 2011Opel Zafira Tourer 2011Opel Zafira Tourer 2011Opel Zafira Tourer 2011Opel Zafira Tourer 2011Opel Zafira Tourer 2011Opel Zafira Tourer 2011Opel Zafira Tourer 2011Opel Zafira Tourer 2011Opel Zafira Tourer 2011Opel Zafira Tourer 2011Opel Zafira Tourer 2011Opel Zafira Tourer 2011Opel Zafira Tourer 2011Opel Zafira Tourer 2011Opel Zafira Tourer 2011Opel Zafira Tourer 2011Opel Zafira Tourer 2011Opel Zafira Tourer 2011Opel Zafira Tourer 2011Opel Zafira Tourer 2011Opel Zafira Tourer 2011Opel Zafira Tourer 2011Opel Zafira Tourer 2011Opel Zafira Tourer 2011Opel Zafira Tourer 2011Opel Zafira Tourer 2011Opel Zafira Tourer 2011Opel Zafira Tourer 2011Opel Zafira Tourer 2011Opel Zafira Tourer 2011Opel Zafira Tourer 2011Opel Zafira Tourer 2011Opel Zafira Tourer 2011Opel Zafira Tourer 2011Opel Zafira Tourer 2011Opel Zafira Tourer 2011Opel Zafira Tourer 2011Opel Zafira Tourer 2011Opel Zafira Tourer 2011Opel Zafira Tourer 2011Opel Zafira Tourer 2011Opel Zafira Tourer 2011Opel Zafira Tourer 2011Opel Zafira Tourer 2011Opel Zafira Tourer 2011Opel Zafira Tourer 2011Opel Zafira Tourer 2011Opel Zafira Tourer 2011Opel Zafira Tourer 2011Opel Zafira Tourer 2011Opel Zafira Tourer 2011Opel Zafira Tourer 2011Opel Zafira Tourer 2011Opel Zafira Tourer 2011Opel Zafira Tourer 2011Opel Zafira Tourer 2011Opel Zafira Tourer 2011Opel Zafira Tourer 2011

Tej jesieni w Monachium odbyła się prezentacja Zafiry Tourer, najnowszego minivana firmy Opel. W odróżnieniu od drugiej generacji, która reprezentowała stylistykę znaną choćby z ostatniej wersji Vectry, czy Astry III, na bazie której powstała, nowa Zafira Tourer zrywa z przeszłością i prezentuje kształty podobne do najnowszych Opli.

Przednie światła w kształcie bumerangów znamy z hybrydowej Ampery, boczne przetłoczenia przywodzą na myśl Insignię, zaś lampy tylne przypominają te w Astrze, bądź o numer mniejszej Merivie. Wraz z rozwojem zmieniły się nie tylko kształty kompaktowego vana, ale urósł on również dość znacznie. Wymiary auta to 4658 mm długości, przy rozstawie osi wynoszącym 2760 mm, 1884 mm szerokości oraz 1685 mm wysokości.

Gdy zajrzymy do środka, naszym oczom ukaże się deska rozdzielcza przywodząca na myśl najnowszą Astrę.  Zegary umieszczono w tubach, zaś konsola centralna aż roi się od przycisków. Po jej bokach znajdują się wyciągnięte do góry kratki nawiewu, pomiędzy nimi radio oraz elementy do jego obsługi, zaś nad wszystkim góruje wyświetlacz nawigacji, umieszczony pod szybą. Materiały użyte do wykończenia wnętrza robią dobre wrażenie, a wnętrze jest przestronne. Warte podkreślenia są szerokie możliwości adaptacji przestrzeni. Między przednimi fotelami przebiega szyna FlexiRail, umożliwiająca przesunięcie podłokietnika centralnego (a co za tym idzie, znajdującego się w jego wnętrzu schowka) tam, gdzie akurat jest potrzebny, jak również możliwość złożenia środkowego fotela w drugim rzędzie w ten sposób, aby stworzył bardzo komfortowy podłokietnik dla osób siedzących na zewnętrznych miejscach. Mimo, iż auto jest przestronne, to w dostępnym w lepiej wyposażonych wersjach trzecim rzędzie siedzeń podróżować wygodnie mogą jedynie dzieci. Choć Zafira Tourer jest autem osobowym, w razie konieczności pozwala na przewiezienie ładunków o sporych gabarytach, bowiem fotele zarówno w trzecim, jak i drugim rzędzie po złożeniu tworzą płaską powierzchnię. Jako opcję zamówić można wysuwany z tylnego zderzaka bagażnik rowerowy FlexFix.

Kosztująca w podstawowej wersji, napędzanej wolnossącym silnikiem benzynowym o pojemności 1.8 l i 115 KM mocy, 82400PLN Zafira nowej generacji oferuje w standardzie takie elementy jak elektrycznie podnoszone szyby z przodu, lampki do czytania dla pasażerów pierwszego i drugiego rzędu siedzeń, klimatyzację manualną, czy radioodtwarzacz z CD i możliwością podłączenia urządzenia poprzez gniazdo AUX. W standardzie znajdziemy oczywiście komplet poduszek powietrznych (czołowe i boczne z przodu oraz kurtyny dla wszystkich rzędów) oraz układ kontroli stabilności ESP. Oprócz silnika 1.8 oferowane są również dwa silniki benzynowe o pojemności 1.4 l oraz silnik 1.6 l zasilany CNG- wszystkie wyposażone w doładowanie. Ofertę silników uzupełnia motor diesla o pojemności dwóch litrów, występujący w trzech wariantach mocy (110, 130, 165KM).

Zgodnie z polityką firmy, Zafira II ma pozostać w ofercie marki i rywalizować z mniejszymi vanami konkurencji, jak np. Ford C-Max. Zafira Tourer, jako auto dojrzalsze za cel stawia sobie rywalizację z większymi pojazdami konkurencji jak Citroen C4 Grand Picasso, czy Ford S-Max, jednak czy plany te uda się zrealizować, jak zwykle pokaże czas.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama

Najnowsze wiadomości - Opel Zafira Tourer