/  /  /  / Astra najszybszym seryjnym dieslem świata
Opel

Opel

Zmień
Początek firmy Opel to rok 1863, kiedy to Adam Opel produkował w swojej szopie maszyny do szycia oraz rowery. Po jego śmierci w roku 1899, synowie Opla opracowali we współpracy z Friedriechem Lutzmannem pierwszy automobil marki, który nie odniósł sukcesu rynkowego, jednak już następny, wyprodukowany w 1899 okazał się niezawodnym i dość niedrogim modelem, który przysporzył producentowi popularności.
Dowiedz się więcej o marce
 

Astra najszybszym seryjnym dieslem świata

Opel|
null
© Opel
null

24 godziny przejazd na pełnym gazie na stromo wyprofilowanym torze testowym Millbrook. Dwunastu kierowców na zmianę prowadziło dwie seryjne Astry 2.0 CDTI, które w ciągu doby pokonały łącznie 4 800 km przy łącznym czasie serwisowym wynoszącym zaledwie 22 minuty.

Ta mordercza próba dała w efekcie średnią prędkość aż 201 km/h i nowy rekord świata w kategorii produkowanych seryjnie samochodów osobowych z turbodoładowanymi silnikami Diesla o pojemności 1600-2000 cm3.

W sumie zespół testowy Opla i Vauxhalla próbował pobić 12 rekordów świata i sześć rekordów Wielkiej Brytanii w kategorii jazdy wytrzymałościowej z wysoką prędkością. Ten całodobowy sprint wymagał zamontowania w samochodach klatek bezpieczeństwa, wyścigowych foteli Corbeau oraz pasów bezpieczeństwa Luke.

Do rozpoczęcia testów samochody pozostawały zamknięte i zaplombowane na specjalnym terenie objętym nadzorem władz FIA.

5 października punktualnie o 16.00 wystartowały dwie Astry 2.0 CDTI. Wśród 12 kierowców znalazło się 9 dziennikarzy i 3 ekspertów Opla. Zespołem kierował Volker Strycek, były zawodnik wyścigów DTM i dyrektor centrum technologicznego Opel Performance Center & Motorsport.

Strycek był w pełni usatysfakcjonowany z przebiegu 24-godzinnej próby: "Te dwie Astry były absolutnie stabilne na pełnym gazie. Przeprowadzenie 24-godzinnego testu było możliwe dzięki połączeniu imponujących osiągów i wydajności. Co więcej, silniki nie wymagały uzupełnienia nawet kropli oleju".

Międzynarodowy koncern Michelin, jako partner całego przedsięwzięcia, dostarczył opony Pilot Super Sports; identyczne jak te, które otrzymują klienci Opla wraz z nową Astrą.

Aby sprawdzić ich wytrzymałość, latem tego roku przeprowadzono testy laboratoryjne oraz liczącą 500 mil próbę na torze Millbrook. Jak wyznał Strycek: "Dla zapewnienia maksymalnego bezpieczeństwa wymieniliśmy jeden komplet ogumienia w obu samochodach. Na tak mocno wyprofilowanym torze obciążenie zawieszenia i opon jest bardzo duże".

Volker Strycek wniósł do zespołu nie tylko doświadczenie. Wraz z nim do Anglii przyjechała 4-osobowa ekipa serwisowa, która zapewniła autom profesjonalną opiekę niczym podczas 24-godzinnego wyścigu w Le Mans lub na torze Nurburgring.

Dzięki sprawnemu tankowaniu oraz wymianie kierowców przez cały dzień i noc możliwe było osiągnięcie niezwykle krótkiego, zaledwie 22-minutowego łącznego czasu postojów serwisowych.

"To mocny dowód na wytrzymałość, bezpieczeństwo i osiągi Astry w ekstremalnych warunkach, których zwykły kierowca nigdy nie doświadczy - stwierdził Duncan Aldred, p.o. wiceprezesa ds. sprzedaży i obsługi posprzedażnej oraz dyrektor zarządzający Opla.

"Niekiedy zbyt wielką wagę przywiązujemy do wymiernych wyników w zakresie właściwości jezdnych lub do wartości przyspieszenia do setki. Tymczasem dla większości kierowców najważniejsze jest zaufanie do auta, czyli bezpieczne, przewidywalne zachowanie samochodu na drodze. To przede wszystkim te walory potwierdził nasz test".
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama