/  /  /  / 2 miliony kilometrów to dla niego nie problem
Opel

Opel

Zmień
Początek firmy Opel to rok 1863, kiedy to Adam Opel produkował w swojej szopie maszyny do szycia oraz rowery. Po jego śmierci w roku 1899, synowie Opla opracowali we współpracy z Friedriechem Lutzmannem pierwszy automobil marki, który nie odniósł sukcesu rynkowego, jednak już następny, wyprodukowany w 1899 okazał się niezawodnym i dość niedrogim modelem, który przysporzył producentowi popularności.
Dowiedz się więcej o marce
 

2 miliony kilometrów to dla niego nie problem

Opel Poland|
null
© Porsche
null

Ponad 2 mln kilometrów pokonał Opel Vivaro eksploatowany przez jedną z firm przewozowych w kujawsko-pomorskim. Auto wyprodukowane w 2007 roku w wersji osobowej, napędzane wysokoprężnym 2.0 CDTi, trafiło na rynek wtórny z wynikiem 2 232 000 km.

Waldemar Śliwiński to właściciel firmy ŚliwaBus użytkującej rekordowe Vivaro, który podkreśla, że najbardziej zależy mu na niezawodności i niskich kosztach eksploatacji. Przy średnim spalaniu na poziomie około 8,7 l/100 km przy 9 osobach i bagażu na pokładzie samochodu Opel Vivaro doskonale wpisał się w wymagania użytkownika.

Ogromne, jednorazowe przebiegi wymagały oczywiście nieco innego niż w przypadku zwykłej eksploatacji, traktowania samochodu. Pan Śliwiński ma w swojej flocie na stałe kilka Opli Vivaro. "Vivaro to bardzo trwałe i niezawodne auto, a to niezbędne cechy w przypadku samochodów użytkowanych niemal codziennie na trasach przez całą Europę – mówi użytkownik.

"Np. klocki na przedniej osi wymienione zostały niedawno, po przejechaniu kolejnych 160 000 km, a tylne po 240 000 km. Wyniki byłyby lepsze, ale trochę auto jeździło po Szwajcarii, a w górzystym terenie trzeba częściej korzystać z hamulców - dodaje z uśmiechem Waldemar Śliwiński.

Prosta konstrukcja zawieszenia to atut dla użytkownika. Gwarantuje przy tym komfort jazdy bez zarzutu. Choć trudno w to uwierzyć, w sprzedanym przez firmę Śliwińskiego Vivaro z przebiegiem 2,2 mln km wciąż były oryginalne amortyzatory na tylnej osi. Podobnie było z układem wydechowym.

Rekordowe Vivaro przeszło w trakcie eksploatacji standardowe kontrole i standardowe wymiany elementów eksploatacyjnych. Z doświadczenia Waldemara Śliwińskiego wynika, że mniej więcej co 250 000 km trzeba przejrzeć alternator, wymienić w nim szczotki i łożyska.

Podobną trwałość mają wysprzęgliki hydraulicznego sprzęgła. W firmie ŚliwaBus są one wymieniane niemal jak w samolotach: zanim zawiodą, co 250 000 km. Dzięki temu eliminuje się ryzyko usterki w trasie. Pozwala to na uniknięcie niepotrzebnych i wysoce kłopotliwych awarii w trasie (np. w nocy, w połowie trasy z Polski do Francji, gdy podróżuje nim 9 osób). Samo sprzęgło bez trudu wytrzymuje milion kilometrów.

Rekordowe Vivaro już znalazło nowego właściciela – tym razem na Łotwie, gdzie już przejechało kolejne 60 000 km, a jak nietrudno zgadnąć, jego następcą we flocie został nowy bus Opla, który w ciągu półtora miesiąca nakręcił na swój licznik 45 000 km. Naturalnie bez żadnych kłopotów.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama