/  /  /  /  / Nowy Opel Movano - Wielki w każdej sytuacji
Opel Movano

Opel Movano

Zmień
SegmentŚrednie dostawcze / Van
Cena112 140 zł - 163 990 zł (aktualizacja: 2016-07-27)
Emisja CO2186 g/km - 257 g/km
Żużycie paliwa7,2 L/100km - 9,7 L/100km
 

Nowy Opel Movano - Wielki w każdej sytuacji

Opel|
Opel Movano
© Samar
Opel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel Movano

Niemiecki producent z Russelsheim, Opel, podczas prezentacji w Berlinie przedstawił szerokiemu gronu dziennikarzy swoje najnowsze dzieło - model Movano. Jego głównym zadaniem jest zwiększenie udziałów marki w rynku lekkich pojazdów komercyjnych. Producent liczy, iż do 2013 roku sprzedaż nowego Movano wzrośnie dwukrotnie z 10-15 tysięcy sztuk obecnego modelu w całej Europie.

Tradycja samochodów dostawczych marki Opel sięga 1930 roku, kiedy to pojawiła się pierwsza generacja modelu Blitz. Od tamtej pory koncepcja lekkich samochodów dostawczych była systematycznie rozwijana. Jednak w najnowszej historii firmy samochody komercyjne nie stanowiły głównej oferty handlowej. Obecnie jednak szefowie koncernu zauważyli duży potencjał w tej części rynku i podjęli zdecydowane działania, których efektem jest Opel Movano. Auto powstało w kooperacji z francuską marką Renault, a bliźniaczym modelem jest Renault Master.

Nowy Opel Movano prezentuje nowoczesny, miejski charakter, który wpisuje się w linię stylistyczną całej gamy produktów Opla. Charakterystycznymi elementami są trapezowy grill, a także pozioma chromowana belka. Dodatkowo o przynależności świadczą przetłoczenia przedniej maski oraz zdecydowanie największe logo Opla ze wszystkich stosowanych dotychczas. Wygląd zewnętrzny oraz zrównoważone proporcje podkreślają solidność auta. Potęgują je mocno zarysowane nadkola, a także wyraźne boczne wytłoczenia zabezpieczające. Dodatkowo, zarówno zderzaki, jak i tylne reflektory zachodzą na boki nadwozia, co jednocześnie zapewnia dodatkowe bezpieczeństwo oraz zapewnia harmonijny wygląd.

Większość prac rozwojowych nad drugą generacją Opla Movano skupiła się na stworzeniu komfortowego oraz ergonomicznego wnętrza kabiny. Konstruktorzy doszli bowiem do wniosku, iż kierowcy oraz pasażerowie tego typu pojazdów większość dnia spędzają wewnątrz pojazdu. Dlatego też kabina została powiększona o 5,7 cm, co zapewnia dodatkową przestrzeń. Specjalnie wyprofilowana bryła kabiny z zagłębieniem w jej części górnej pozwala na pełne wykorzystanie możliwości regulacji oparcia bez negatywnego wpływu na przestrzeń ładunkową. Sam fotel kierowcy może być regulowany w trzech płaszczyznach,w tym wysokość, kąt nachylenia oparcia i wysunięcie fotela. Wszystkie niezbędne dla prowadzącego elementy wyposażenia znajdują się w zasięgu ręki. Dodatkowo auto wyposażone może zostać w pakiet „Office” pozwalający na stworzenie własnego mobilnego biura w kabinie pojazdu. Pakiet ten obejmuje , umieszczoną w środkowym składanym fotelu wysuwaną kuwetę obracającą się pod kątem 30 stopni i ułatwiającą korzystanie z laptopa czy też przeglądanie dokumentów. W kuwecie umieszczono uchwyt na kubek oraz zintegrowany schowek. „Office pack” uzupełniony jest o wysuwaną, poręczną podkładkę do pisania znajdująca się w środkowej części deski rozdzielczej. Wyposażenie wnętrza nie odbiega standardem od większości samochodów osobowych. Obejmować może bowiem zarówno automatyczną klimatyzację sterowaną elektronicznie, jak również klimatyzację manualną. Samochód uzupełniony może zostać o dodatkowe gniazda do podłączenia zewnętrznych urządzeń muzycznych, dwa gniazda zasilania, technologię Bluetooth pozwalającą na połączenie z telefonami komórkowymi, wielofunkcyjną kierownicą czy też zintegrowany system nawigacji Tom-Tom.


Niemiecka marka zadbała o to, aby każdy przedsiębiorca znalazł samochód idealny dla siebie. Dlatego też w ofercie znajduje się ponad 300 wersji nadwozia. Oferta obejmuje furgony, busy, platformy podwozia z pojedynczą i podwójną kabiną, jak również wersje kombi.  Nowy Movano dostępny jest w czterech różnych długościach, od 5,05 m do 6,85 m, trzech rozstawach osi, od 3,18 do 4,33 metra oraz w trzech wersjach wysokości, od 1,7 m do 2,14 metra. Tak różnorodna konfiguracja pozwala na przewożenie ładunków o długości nawet do 4,38 metra, zaś przestrzeń ładunkowa wynosić może, w zależności od potrzeb, od 8 do 17 m3. W zależności od wybranej wersji długości i rozstawu osi, całkowita dopuszczalna masa pojazdu wynosić może od 2,8 do 4,5 tony, zaś maksymalne obciążenie osiąga 2,5 tony . Dodatkowo pojazd doskonale sprawdza się jako auto holownicze, bowiem w zależności od wersji masa holowana wynosić może do 2,5 tony w przypadku napędu na przednie koła oraz 3 tony w przypadku napędu na tylne koła. Równie ważna co ładowność w autach komercyjnych jest funkcjonalność, a ta w przypadku Opla Movano prezentuje się bardzo dobrze. Konstrukcja zapewnia niski próg załadunku wynoszący 54 cm (napęd na przednie koła) lub 67 cm (napęd na tylne koła). Szerokie drzwi tylne i przesuwane drzwi boczne są 17 cm szersze od drzwi zastosowanych w poprzednim modelu. Standardowo montowane są drzwi przesuwne po stronie pasażera. Kolejne drzwi przesuwne, po stronie kierowcy, dostępne są jako opcja. Wszystkie drzwi zaprojektowano z myślą o maksymalnym ułatwieniu załadunku i rozładunku, bez zachodzących na siebie odcinków lub wystających fragmentów mogących utrudnić proces ładowania. Drzwi tylne otwierają się standardowo pod kątem 180 stopni, dostępna jest również wersja opcjonalna otwierająca się pod kątem 270 stopni. Standardowe, przesuwane boczne drzwi załadunkowe mają maksymalnie 1 270 mm szerokości, co pozwala na załadunek bokiem europalet, zaś maksymalna wysokość wynosi 1 780 mm. Szerokość otworu drzwi tylnych wynosząca 1 580 mm oraz maksymalna wysokość wynosząca do 1 820 mm.

W nowym Movano zastosowano czterocylindrowy, wysokoprężny silnik 2,3 CDTI o trzech poziomach mocy, wynoszących 74 kW/100 KM, 92 kW/125 KM oraz 107 kW/146 KM. Po raz pierwszy dostępne są również wersje Opla Movano z napędem na tylne koła (RWD), które zamówić można w wersji z pojedynczymi i podwójnymi kołami tylnymi. Całkowite zużycie paliwa i poziom emisji CO2 w nowym, europejskim cyklu NEDC wynosi od 7,8 do 9,4 l/100 km i 203 do 249 g/km. Wszystkie modele z manualną skrzynią biegów posiadają wskaźnik zmiany biegów sugerujący, w którym momencie kierowca winien zmienić przełożenie celem uzyskania maksymalnej oszczędności paliwa.  Pozwala to na zwiększenie zasięgu pojazdu nawet do 1400 km w przypadku opcjonalnego 105-litrowego zbiornika paliwa. Wszystkie wersje wyposażono w sześciobiegowe, manualne skrzynie biegów. Automatyczna skrzynia biegów Easytronic, łącząca w sobie wysoką wydajność i wygodę obsługi automatycznej skrzyni biegów dostępna jest jako opcja w dwóch najmocniejszych wersjach. Wszystkie trzy wersje silnika spełniają wymogi normy emisji spalin Euro 4.


Nowy Opel Movano charakteryzuje się również obniżonymi kosztami eksploatacji. W obliczeniach przeprowadzonych dla rynku niemieckiego koszt operacyjny okazał się o 10% niższy od poprzednika. Koszty eksploatacyjne obliczono poprzez dodanie kosztów obsługi i przeglądów, ubezpieczenia, amortyzacji i paliwa w okresie czterech lat lub po przejechaniu 150 000 kilometrów. Pojazd zaprojektowano pod kątem wyjątkowej wytrzymałości, z przewidywanym okresem trwałości użytkowej obejmującym przejechanie 400 000 kilometrów. Same koszty obsługi i przeglądów nowego Opla Movano są o 24 procent niższe, niż w przypadku poprzedniego modelu. Przykładowo wymiana oleju wymagana jest zaledwie co 40000 km, zaś płynu chłodzącego co 160000 km.

Auto zapewnia również wysoki poziom bezpieczeństwa, obejmuje bowiem  układ ABS z elektronicznym rozkładem siły hamowania (EBD) stanowi standardowe wyposażenie wszystkich wersji tego modelu. Elektroniczny układ stabilizujący (ESP) jest również standardowym wyposażeniem wszystkich modeli z napędem na tylne koła, w wersjach z napędem na koła przednie dostępny jest jako opcja. Zabezpieczenia pasywne obejmują standardową poduszkę powietrzną kierowcy, jak również trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami napięcia. Jako wyposażenie dodatkowe zamówić można takie elementy, jak poduszka powietrzna dla pasażera, umieszczone w fotelach boczne poduszki powietrzne lub reflektory doświetlające pobocze na zakrętach.

Ceny na polskim rynku znane będą w drugiej połowie kwietnia 2010 roku. Sprzedaż zaś ruszy w drugiej połowie roku.

Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama

Najnowsze wiadomości - Opel Movano