/  /  / Movano
Opel Movano

Opel Movano

Zmień
SegmentŚrednie dostawcze / Van
Cena112 140 zł - 163 990 zł (aktualizacja: 2016-07-27)
Emisja CO2186 g/km - 257 g/km
Żużycie paliwa7,2 L/100km - 9,7 L/100km
 
Opel Movano
© Samar
Opel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel MovanoOpel Movano
Opel Movano to największy pojazd w całej gamie pojazdów niemieckiego producenta. Ten już dość spory furgon zaliczany jest do klasy średnich samochodów dostawczych. Jego dopuszczalna masa całkowita mieści się w grupie od 2,8 do 3,5 ton. Jest to pierwszy model, który powstał przy współpracy Opla z koncernem Renault, co zapoczątkowało długoterminową kooperacji obu firm przy tworzeniu aut użytkowych. Wpisuje się to w ogólnoświatowy trend obniżania kosztów tworzenia nowych modeli dostawczych poprzez tworzenie spółek typu joint venture. Bliźniaczym modelem Movano stał się Renault Master. Oba pojazdy zadebiutowały na rynku w 1999 roku, kolejne zmiany nastąpiły w 2003 roku. Ostatnia generacja zadebiutowała podczas targów samochodów użytkowych w Amsterdamie w 2010 roku. Otrzymała ona oprócz zmian stylistycznych również nowe silniki oraz nowe rozwiązania techniczne. Auto dostępne jest w czterech wersjach długości, które mogą wynosić od 5,05 do 6,85 metra. Również wysokość dachu może mieć trzy warianty i wynosić może 1,7 do 2,14 metra. W zależności od tych cech przestrzeń ładunkowa wynosić może od 8,0 do 17 metrów sześciennych. Do części towarowej zapakować można nawet ładunek o masie łącznej 2,5 tony, a gdyby i to okazało się za mało to samochód może również ciągnąć przyczepę o masie do 2,5 ton w przypadku napędu na przednie koła lub 3 tony dla napędu na tylne koła. Dostęp do części załadunkowej ułatwiony jest przez drzwi przesuwane boczne oraz tylne otwierane pod kątem 90 lub 180 lub, w specjalnej wersji, 270 stopni, co ułatwia załadunek z rampy. Produkcją Movano oraz Renault Master zajmuje się firma Sovab należąca do grupy Renault, a której zakłady mieszczą się w miejscowości Batilly we Francji.

Opel Movano to pojazd jednobryłowy, którego głównym zadaniem jest zapewnienie jak największej przestrzeni ładunkowej. Stąd też zastosowano płaskie, pionowe ściany, które łączą się ze sobą i z dachem niemal pod kątem prostym. W najnowszej generacji największe zmiany zaszły w przedniej części pojazdu. Pojawiły się większe zderzaki z przodu, które tworzą sztywniejszą konstrukcję, udoskonalone reflektory, większa osłona chłodnicy z logo Opla i przetłoczenie w środkowej części maski. Od modelu bliźniaczego spod znaku Renault różni go niewiele, przede wszystkim wygląd grilla. Oferta obejmuje furgony, busy, platformy podwozia z pojedynczą i podwójną kabiną, jak również wersję kombi.

Pod względem bezpieczeństwa, w porównaniu do pierwszych egzemplarzy Movano, nastąpił duży rozwój i auto zaczęło dorównywać niektórym samochodom osobowym. W standardzie dostępna jest co prawda tylko jedna poduszka powietrzna, przeznaczona dla kierowcy. Lecz oprócz tego jest jeszcze system antypoślizgowy ABS z układem rozdziału siły hamowania EBD, a także system wspomagania nagłego hamowania BAS. W przypadku wersji z napędem na tylne koła do standardu należy również system stabilizacji toru jazdy ESP. W pozostałych wersjach system ten stanowi wyposażenie dodatkowo płatne. Jako opcja występuje także poduszka powietrzna pasażera, poduszki powietrzne boczne oraz reflektory doświetlające zakręty. Model ten nie został dotychczas poddany testom zderzeniowym EuroNCAP.

Głównymi konkurentami Opla Movano są Iveco Daily, Mercedes Sprinter, Citroen Jumper, Renault Master oraz Volkswagen Crafter.

 

Movano najczęściej porównywany z

Fiat Ducato
Fiat Ducato
Ford Transit
Ford Transit
Mercedes Sprinter
Mercedes Sprinter
Peugeot Boxer
Peugeot Boxer
Renault Master
Renault Master
Renault Trucks Master
Renault Trucks Master
Volkswagen Crafter GP
Volkswagen Crafter
Reklama