/  /  /  /  / Nowy Opel Mokka i gama silnikowa
Opel Mokka

Opel Mokka

Zmień
SegmentTerenowo Rekreacyjne / Klasa Małe
Cena72 450 zł - 102 650 zł (aktualizacja: 2016-09-19)
Emisja CO2105 g/km - 155 g/km
Żużycie paliwa4,0 L/100km - 6,7 L/100km
 

Nowy Opel Mokka i gama silnikowa

Opel|
null
© Opel
nullnullnullnullnullnullnullnull

Wchodzący właśnie na rynek model Opel Mokka może być napędzany jednym z trzech wydajnych silników do wyboru. Wszystkie wersje z manualną skrzynią biegów zostały wyposażone w zaprojektowany przez Opla system oszczędzania paliwa Start/Stop.

Oferta silników benzynowych obejmuje dwie jednostki. Pierwsza to 1,6-litrowy silnik wolnossący z 5-biegową manualną skrzynią biegów o mocy 115 KM (dane fabryczne: 6,5 l/100 km, CO2 153 g/km) i momencie obrotowym 155 Nm (przy 4000 obr./min). Druga to 1,4-litrowy silnik Turbo z AWD w standardzie, o mocy 140 KM (6,4 l/100 km, CO2 149 g/km) i momencie obrotowym 200 Nm (przy 1850-4900 obr./min).

1,4-litrowy turbodoładowany silnik z głowicą ze stopu aluminium i bezobsługowymi zaworami będzie początkowo oferowany z 5-biegową manualną skrzynią biegów. Natomiast później będzie również dostępny z 6-biegową przekładnią automatyczną.

Model Mokka wyposażony w manualną 6-biegową skrzynię, turbodoładowany silnik i napęd 4x4 osiąga maksymalną prędkość 190 km/h. Przyspieszenie od zera do 100 km/h zajmuje kierowcy 9,9 sekundy.

Turbodoładowany czterocylindrowy silnik jest wyposażony w elektroniczną kontrolę silnika, która zapewnia jeszcze bardziej precyzyjną kontrolę spalania oraz elementy optymalizujące tarcie. Dwa wałki rozrządu o zmiennych fazach rozrządu napędzają cztery zawory na cylinder. Pompa olejowa o zmiennym przepływie dostarcza silnikowi optymalna ilość oleju. Innym, pozytywnie wpływającym na oszczędność paliwa elementem jest elektronicznie sterowany termostat, który zapewnia najlepsze możliwe zarządzanie ciepłem jednostki silnikowej.

Opel Mokka ma już 40 000 zamówień w Europie

Klienci preferujący silniki wysokoprężne mogą zamówić Mokkę z 1,7-litrową turbodoładowaną jednostką CDTI o mocy 130 KM i maksymalnym momencie obrotowym 300 Nm (przy 2000-2500 obr./min). Silnik ten jest dostępny z 6-biegową manualną skrzynią biegów z napędem przednim lub napędem na obie osie albo w wersji z 6-biegową automatyczną przekładnią i napędem na przednie koła.

Wysokoprężna jednostka z manualną skrzynią biegów i napędem FWD zużywa według danych fabrycznych jedynie 4,5 litra paliwa na 100 kilometrów (cykl mieszany). Emisja CO2 wynosi 120 g/km. Z tego względu pojazd wyposażony w silnik 1.7 CDTI jest jednym z najbardziej ekonomicznych w całym segmencie. Dane dotyczące wydajności mówią same za siebie: model Mokka wyposażony w 6-biegową manualną skrzynię biegów i napęd na przednie koła osiąga maksymalną prędkość 187 km/h. Przyspieszenie od zera do 100 km/h zajmuje jedynie 10,5 sekundy.

Osiągi gwarantuje układ wtrysku trzeciej generacji Common Rail z ciśnieniem wtrysku do 1800 bar. Natomiast elektromagnetyczne wtryskiwacze zapewniają bardzo dokładną kontrolę spalania.

Opel Mokka oferta modelowa z cennikiem

Głównym celem rozwoju drugiej generacji 6-biegowych przekładni automatycznych, oprócz zwiększenia wydajności (zużycie paliwa zostało zmniejszone o 6% w porównaniu z poprzednimi skrzyniami biegów), było zmniejszenie czasu zmiany biegów oraz redukcja hałasu i drgań. Dzięki zastosowaniu małego przemiennika momentu obrotowego inżynierowie Opla zdołali zmniejszyć czas inercji. Wyższy stopień skuteczności został osiągnięty również dzięki optymalizacji łożysk, pierścieni i elementów ciernych.

Kluczowy element stanowi zwój sprężyn wewnątrz przemiennika momentu obrotowego. Sztywność sprężyn została zmniejszona o połowę, co znacznie poprawiło tłumienie drgań.

Manualna zmiana biegów na 6-biegowej automatycznej przekładni jest możliwa dzięki funkcji ActiveSelect. Dzięki temu zmiany biegów można dokonać za pomocą jednego przycisku umieszczonego na dźwigni. Adaptacyjny elektroniczny system kontroli biegów obejmuje wiele inteligentnych funkcji takich jak automatyczna funkcja biegu jałowego umożliwiająca oszczędność paliwa.

Funkcja ta utrzymuje ciśnienie oleju na optymalnym poziomie przy poruszeniu do przodu pierwszego sprzęgła napędowego. Jest to możliwe dzięki czujnikom i urządzeniom regulującym, zmieniającym sposób działania w zależności od prędkości silnika i innych danych. Mniejsze obciążenia półosi oraz podpory silnika pomagają obniżyć poziom hałasu. Program jazdy po wzniesieniach zapewnia elektroniczne dostosowanie parametrów zmiany biegów w zależności od nachylenia przy podjeździe lub zjeździe.

Ostatniej generacji manualne przekładnie Opla sprawiają, że zmiana biegów jest jeszcze bardziej precyzyjna i płynna. Inżynierom udało się opracować krótsze ścieżki ruchu dźwigni, jednocześnie zmniejszając siłę wymaganą do zmiany biegów.

W celu osiągnięcia takiego rezultatu 6-biegowa przekładnia została całkowicie przerobiona i wyposażona w nowe koła zębate oraz zmodyfikowane komponenty (wał wejściowy, widełki przesuwne itp.), które gwarantują doskonałą płynność działania. Dodatkowo zmniejszono siły tarcia dźwigni zmiany biegów.

Wskazówka dotycząca zmiany biegu na wyższy, wyświetlana w formie czerwonej strzałki na centralnym wyświetlaczu, pomaga zachować niskie obroty jazdy, a także oszczędzać paliwo i zmniejszać emisję CO2.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama