/  /  /  /  / To już 100 000 sztuk Opla Merivy
Opel Meriva

Opel Meriva

Zmień
SegmentVany / Klasa Małe
Cena50 800 zł - 82 150 zł (aktualizacja: 2016-04-01)
Emisja CO299 g/km - 166 g/km
Żużycie paliwa3,8 L/100km - 7,1 L/100km
 

To już 100 000 sztuk Opla Merivy

Spółka|
null
© Opel
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

31 stycznia zakłady montażowe w Saragosie w Hiszpanii opuścił 100-tysięczny egzemplarz modelu Opla Merivy nowej generacji.

Produkcję drugiej generacji minivana Opla, który cieszy się ogromnym powodzeniem, rozpoczęto w kwietniu 2010 roku. Od tamtego czasu sprzedaż nowej Merivy zdecydowanie przekroczyła oczekiwania. Początkowo koncern planował wytwarzać 50 000 egzemplarzy rocznie.

„100 000 samochodów Meriva w ciągu zaledwie dziesięciu miesięcy to ogromny sukces tak marki Opel/Vauxhall, jak i naszego oddanego zespołu w Saragossie - powiedział Reinald Hoben, wiceprezes Opla/Vauxhalla ds. produkcji.

Z chwilą uruchomienia produkcji Merivy pierwszej generacji – wszechstronnego i przystępnego cenowo minivana – w roku 2003 Opel stworzył nowy segment rynkowy. Wóz drugiej generacji zyskał na gabarytach i w chwili obecnej znajduje się pomiędzy segmentem minivanów a segmentem samochodów kompaktowych.

Wysoka funkcjonalność
W Oplu Meriva zastosowano pionierskie rozwiązania w zakresie elastyczności pokładowej. Wprowadzono system FlexDoor (innowacyjne drzwi tylne otwierające się w przeciwnym kierunku i ułatwiające dostęp do pojazdu) – po raz pierwszy zastosowane w produkcji masowej.

Koncepcję foteli tylnych Merivy (system FlexSpace) ponownie udoskonalono, aby ich obsługa stała się jeszcze bardziej intuicyjna i łatwa. Rozwiązanie, które również prowadzi do uzyskania większej przestrzeni bagażowej to system FlexRail (kombinacja dużej ilości schowków przesuwanych na specjalnej szynie). Dodatkowo wprowadzono unikalne rozwiązanie do przewozu dwóch rowerów z tyłu samochodu (system FlexFix).

Akcent na bezpieczeństwo
Opel Meriva dostępny jest w trzech wersjach wyposażenia oraz z różnorodnymi silnikami diesel i benzynowymi o mocy od 75 do 140 KM. Jak w przypadku wszystkich pozostałych modeli firma oferuje szeroki wybór elementów bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego, w tym układ ESP, przednie poduszki powietrzne (przy czym poduszkę po stronie pasażera można deaktywować), poduszki boczne i kurtyny powietrzne, sygnalizację zapięcia pasów przednich, opracowany przez Opla system zwalniania pedałów Pedal Release System, system Isofix do montażu fotelików dla dzieci, pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami napięcia wchodzące w skład standardowego wyposażenia we wszystkich oferowanych produktach.

Wyznając zasadę udostępniania innowacji technologicznych za przystępną cenę, Merivę można wyposażyć w takie elementy jak reflektory kierunkowe AFL, dach panoramiczny, układ wspomagający ruszanie na wzniesieniach Hill-Start Assist czy też ergonomiczne fotele, które stanowią wyjątek w swoim segmencie i posiadają certyfikat organizacji AGR.

Nagrody dla Merivy
Od momentu wprowadzenia do sprzedaży Opel Meriva wyróżniony został szeregiem nagród potwierdzających jego jakość, wyjątkową stylistykę i innowacyjność. Uzyskał on ponad 30% głosów od czytelników magazynów Prensa Iberica, La Vanguardia i Autofaci, którzy przyznali mu tytuł „Samochodu Roku 2011”. Zdobył on również międzynarodową nagrodę w kategorii designu przyznawaną przez prestiżowy magazyn AutoBild, a ostatnimi czasy również nagrodę „Złotej Kierownicy” w kategorii samochodów kompaktowych. Opel Meriva znalazł się również na podium europejskiego konkursu „Samochodu Roku 2011” oraz konkursu gazety ABC o tytuł „Samochodu Roku 2011”, co świadczy o ogromnej akceptacji wprowadzonych innowacyjnych rozwiązań ze strony wszystkich przedstawicieli specjalistycznej prasy motoryzacyjnej.

Nowa Meriva jest optymalnym połączeniem wyrazistej stylistyki i innowacyjnych rozwiązań do codziennego użytku. Egzemplarz ze zdjęcia, biała Casablanca Meriva Cosmo, wyposażony w silnik diesel 1.7 CDTI o mocy 130 KM i opcjonalny pakiet OPC Pack obejmujący przednie i tylne listwy, uchwyt boczny i spojler dachowy oraz przeznaczony na rynek niemiecki, został opracowany i skonstruowany w Niemczech, a wytwarzany jest wyłącznie w zakładach Opla w Figueruelas (Saragossa).
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama