/  /  /  /  / Pięć gwiazdek Euro NCAP dla Opla Merivy
Opel Meriva

Opel Meriva

Zmień
SegmentVany / Klasa Małe
Cena50 800 zł - 82 150 zł (aktualizacja: 2016-04-01)
Emisja CO299 g/km - 166 g/km
Żużycie paliwa3,8 L/100km - 7,1 L/100km
 

Pięć gwiazdek Euro NCAP dla Opla Merivy

Producent|
null
© Opel
nullnullnullnull

Opel Meriva zdobył pięć gwiazdek w testach Euro NCAP za doskonałe właściwości gwarantujące bezpieczeństwo. Samochód zajął też trzecie miejsce w dopiero co rozstrzygniętym konkursie Car of the Year 2011.

Wyniki testów zderzeniowych wszystkich 14 modeli samochodów, które zostały w ostatnim czasie przebadane zgodnie w wytycznymi Euro NCAP, sprawdzić można tutaj.

Opel Meriva zdobył pięć gwiazdek w testach Euro NCAP za doskonałe właściwości gwarantujące bezpieczeństwo. Podążając śladami Astry i Insignii, ten kompaktowy van uzyskał wysokie wyniki w każdej z czterech głównych kategorii: ochrony pasażerów, bezpieczeństwa dzieci, bezpieczeństwa pieszych oraz zastosowanych technologii bezpieczeństwa (Safety Assist).

Testy Euro NCAP potwierdzają, iż zastosowane w Merivie innowacyjne, otwierane do tyłu drzwi zapewniają wysoki stopień bezpieczeństwa we wszystkich rodzajach zderzeń. Drzwi FlexDoors blokują się automatycznie po osiągnięciu przez pojazd prędkości 4 km/h. Po zderzeniu mechanizm blokujący odblokowuje drzwi, aby pasażerowie mogli opuścić pojazd.

Drzwi w systemie FlexDoors stanowią jeden z głównych elementów doskonale zaplanowanej stylistyki Merivy. Program bezpieczeństwa opiera się na solidnej konstrukcji, która w połączeniu z szeregiem układów ograniczających zapewnia pasażerom optymalną ochronę. Standardowe wyposażenie obejmuje trzypunktowe pasy bezpieczeństwa przy wszystkich pięciu fotelach, przednie i boczne poduszki powietrzne dla osób zajmujących miejsca z przodu, jak również górne kurtyny powietrzne z przodu i z tyłu. Przy fotelach przednich zastosowano również dwustopniowe napinacze pasów, a przy wszystkich pięciu fotelach zainstalowano system przypominający o zapięciu pasów. Aktywne zabezpieczenia głowy przy fotelach przednich zapobiegają obrażeniom kręgosłupa – najbardziej typowym, a często najbardziej przewlekłym problemom zdrowotnym spowodowanym uderzeniem w tył samochodu.

Kierowcy odnoszą korzyści z opatentowanego przez Opla systemu Pedal Release System, który odłącza pedały w przypadku kolizji czołowej, tym samym ograniczając ryzyko odniesienia obrażeń stóp i podudzi. Obok elementów chroniących w przypadku zderzenia nowa Meriva oferuje w standardzie najnowszej generacji system Electronic Stability Program (ESP) z udoskonalonym oprogramowaniem gwarantującym zachowanie stabilności podczas hamowania i zabezpieczenie przed dachowaniem, zapewniającym lepszą dynamikę jazdy i wyższy poziom aktywnego bezpieczeństwa.

Bezpieczeństwo dzieci i pieszych
Szczególną uwagę konstruktorzy zwrócili na bezpieczeństwo dzieci. Najwyższa ocena w tej kategorii to również wynik montowanych standardowo w Oplu fotelików bezpieczeństwa dla dzieci, zastosowanego na kanapie tylnej systemu mocowania fotelików Isofix oraz pętli mocujących na dodatkowy pas górny. Przednią poduszkę powietrzną pasażera można oczywiście wyłączyć, a na fotelu przednim zamontować fotelik dla dziecka.

Meriva nowej generacji uzyskała również doskonałą ocenę w kategoriach ochrony pieszych. Choć maska jest generalnie sztywna, w najważniejszej części powierzchni poddaje się jednak uderzeniu, redukując siłę uderzenia głową w najczęstszych wypadkach z udziałem pieszych. Innowacyjny system zderzaków przednich również przyczynia się do ograniczenia urazów nóg i kolan.

Inteligentny design jest opłacalny
Inteligentny design Merivy okazuje się opłacalny na kilka sposobów: oprócz zapewnienia optymalnej ochrony pasażerów gwarantuje on również niskie koszty serwisu i eksploatacji. Ma to szczególne znaczenie w przypadku uszkodzeń spowodowanych drobnymi kolizjami przy niskiej prędkości, stanowiących większość wszystkich kolizji. Dużą uwagę zwrócono na stylistykę obszarów najczęściej dotykanych uderzeniem spowodowanym przez kolizję, przy czym praktyczne rozwiązania naprawcze stanowiły priorytet. W efekcie powyższego Mistrz Elastyczności może poszczycić się wyjątkowo przystępną wysokością składki ubezpieczeniowej w porównaniu do konkurencji.

Meriva, jako pierwszy w historii pojazd, który za swoje właściwości ergonomiczne otrzymał certyfikat organizacji Aktion Gesunder Rucken e.V. (AGR – Ruch na rzecz zdrowych pleców), w chwili obecnej może do swoich osiągnięć dołożyć doskonały wynik testów Euro NCAP. W świetle faktu, iż system oceny został w ubiegłym roku zaostrzony, pięć gwiazdek ma większą wartość niż kiedykolwiek wcześniej.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama