/  /  / Meriva
Opel Meriva

Opel Meriva

Zmień
SegmentVany / Klasa Małe
Cena50 800 zł - 82 150 zł (aktualizacja: 2016-04-01)
Emisja CO299 g/km - 166 g/km
Żużycie paliwa3,8 L/100km - 7,1 L/100km
 
Opel Meriva
© IBRM Samar
Opel MerivaOpel MerivaOpel MerivaOpel MerivaOpel MerivaOpel MerivaOpel MerivaOpel MerivaOpel MerivaOpel MerivaOpel MerivaOpel MerivaOpel MerivaOpel MerivaOpel MerivaOpel MerivaOpel MerivaOpel Meriva
Opel Meriva to odpowiedź niemieckiego producenta na coraz większe zainteresowanie przestronnymi samochodami osobowymi. Do wypuszczenia tego modelu na rynek skłonił również sukces większego brata, modelu Zafira. Opel Meriva został stworzony z myślą o konkurowaniu w klasie małych aut miejskich (segment B) w grupie vanów. Debiut odbył się w Paryżu w 2002 roku, zaś w sprzedaży pojawił się na początku kolejnego roku. Jednak już po trzech latach od tego faktu, inżynierowie niemieckiego koncernu rozpoczęli prace nad kolejną generacją. Efekty tej pracy zostały ukazane podczas salonu samochodowego w Genewie w 2010 roku i już w czerwcu tego samego roku trafiła do sprzedaży. W aucie zastosowano znany z poprzednika system FlexSpace, który oferuje wiele możliwości aranżacji wnętrza, bez kłopotliwej konieczności demontażu foteli. Jednocześnie przestrzeń bagażowa ma pojemność 400 litrów i w łatwy sposób może zostać zwiększona do 920 litrów. Opel Meriva dzięki swoje wszechstronności został doceniony w całej Europie. Świadczy o tym chociażby fakt, że w lipcu 2009 roku z fabryk wyjechał milionowy egzemplarz tego modelu. Do tego auto otrzymało wiele nagród, w tym tytuł „Rodzinny Samochód Roku 2003” w Szwecji, przyznany przez magazyn motoryzacyjny „Motorforaren”. Produkcja tego modelu odbywa się w hiszpańskich zakładach  położonych w Saragossie w Hiszpanii.

Opel Meriva dostępny jest na rynku tylko jako 5-drzwiowe MPV. Jego stylistyka jest nawiązaniem do pozostałych modeli niemieckiego koncernu, w szczególności do Astry. Charakterystyczna jest nisko poprowadzona linia dachu, a także typowy dla Opla motyw ostrza. Jednocześnie auto wygląda na zdecydowanie większe aniżeli jest w rzeczywistości. Ciekawym rozwiązaniem są również drzwi wykonane w technologii FlexDoors, które otwierają się w kierunku przeciwnym do drzwi przednich.  Wnętrze z kolei występować może w sześciu różnych kolorach i  standardach wyposażenia. Znajduje się w nim kolejna nowość FlexRail, czyli system adaptowalnej konsoli centralnej, który pozwala na dostosowanie wysokości i pozycji modułów, zwiększając ich pojemność, w zależności od potrzeb.

W każdym egzemplarzu do standardu należą poduszki czołowe kierowcy i pasażera, a także system elektronicznej stabilizacji toru jazdy ESP z „Traction Control”. Nie jest to więc najbogatsze wyposażenie jak na nowoczesny samochód miejski. Za dopłatą, bądź w wyższych wersjach wyposażenia, otrzymać można jeszcze poduszki boczne przednie, a także poduszki kurtynowe dla obu rzędów siedzeń. Druga generacja Merivy nie został dotychczas poddana testom zderzeniowym przeprowadzanym przez niezależną organizację EuroNCAP.

Konkurentami Opla Meriva są Renault Modus, Nissan Note, Kia Venga oraz Lancia Musa.

 

Meriva najczęściej porównywana z

Citroen C3 Picasso
Citroen C3 Picasso
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Fiat 500L
Fiat 500L
Ford B-Max
Ford B-Max
Hyundai ix20
Hyundai ix20
Kia Venga
Kia Venga
Nissan Note
Nissan Note
Reklama