/  /  / Insignia
Opel Insignia

Opel Insignia

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Średnia
Cena90 850 zł - 218 350 zł (aktualizacja: 2016-08-01)
Emisja CO2109 g/km - 253 g/km
Żużycie paliwa4,1 L/100km - 11,0 L/100km
 
null
© Opel
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullOpel InsigniaOpel InsigniaOpel InsigniaOpe Insignia Sports TourerOpe Insignia Sports TourerOpe Insignia Sports TourerOpe Insignia Sports TourerOpe Insignia Sports TourerOpe Insignia Sports TourerOpe Insignia Sports TourerOpe Insignia Sports TourerOpe Insignia Sports TourerOpe Insignia Sports TourerOpe Insignia Sports TourerOpe Insignia Sports TourerOpe Insignia Sports TourerOpe Insignia Sports TourerOpe Insignia Sports TourerOpe Insignia Sports TourerOpe Insignia Sports TourerOpe Insignia Sports TourerOpe Insignia Sports TourerOpe Insignia Sports Tourer
Historia aut klasy średniej niemieckiego producenta sięga lat 70-tych, kiedy to w sprzedaży dostępny był Opel Ascona. Po nim miejsce w segmencie D przejął model Vectra, produkowany przez 20 lat, który jest bezpośrednim poprzednikiem Insignii. Nowy model zmienił się pod każdym względem i dlatego też otrzymał zupełnie nową nazwę. Jego premiera odbyła się podczas salonu samochodowego w Londynie w lipcu 2008 roku, gdzie zaprezentowano wersję hatchback i sedan. Wersję kombi ukazano tego samego roku w Paryżu. Nowy model zbudowany został na płycie podłogowej General Motors Epsilon II. Dzięki niej nowy model jest aż o 22 cm dłuższy od Vectry i osiągnął długość 4,83 metra (wersja kombi 4,91 metra). Szerokość została zwiększona o 5,5 cm, wysokość o 2,5 cm, zaś rozstaw osi o blisko 4 cm. Jest to pierwszy samochód Opla w tym segmencie, który wyposażony może zostać w napęd na wszystkie koła. System ten nosi nazwę Adaptive 4x4 i posiada elektronicznie sterowane hydrauliczne sprzęgło wielotarczowe, które zapewnia podział od 0 do 100% między osiami przednimi i tylnymi. Mimo swojego krótkiego pobytu na rynkach, Opel Insignia został doceniony zarówno przez kupujących jak i dziennikarzy. Wypadkową tej sytuacji jest otrzymanie ponad dwudziestu wyróżnień, z których najważniejszym jest tytuł „Samochód roku 2009”. Model ten produkowany jest w macierzystym zakładzie Opla w Russelsheim.

Opel Insignia stylistycznie bazuje na prototypie o nazwie GTC, który pokazany został po raz pierwszy w Genewie w 2007 roku. Model ten stał się nowym wyznacznikiem designu samochodów niemieckiej mark. Auto dostępne jest w trzech wersjach nadwozia, którymi są 5-drzwiowy hatchback i kombi oraz 4-drzwiowy sedan. Całość prezentuje się bardzo dynamicznie i sportowo, ale zarazem elegancko. Sportowy charakter flagowego pojazdu Opla podkreśla bardzo spadzisty dach, który inspirowany był modelami coupe. Insignia wyróżnia się przetłoczeniami na masce ułożonymi na masce w kształt litery U, które sięgają aż przedniego zderzaka, dużym chromowanym i poziomo użebrowanym grillem, umieszczonym pomiędzy reflektorami, przypominającymi rozciągniętą przez pęd powietrza kroplę wody. W linii bocznej wyraźnie zaznaczono nadkola, zaś z tyłu bardzo awangardowy kształt przyjęła klapa bagażnika i światła stopu.

Już w podstawowej wersji Opel Insignia posiada niemal wszystkie elementy zapewniające bezpieczeństwo podróżującym. W standardzie znajdują się poduszki czołowe kierowcy i pasażera, poduszki boczne przednie, system antypoślizgowy ABS z systemem rozdziału siły hamowania EBD, system stabilizacji toru jazdy ESP oraz system kontroli trakcji TC. Jako dodatkowa opcja występują poduszki kurtynowe oraz poduszki boczne na tylnych fotelach, a także system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu. W testach zderzeniowych EuroNCAP model ten otrzymał maksymalną ilość 5 gwiazdek. Ochrona kierowcy i pasażera oceniona została na 94%, bezpieczeństwo dziecka na 79%, bezpieczeństwo pieszego na 40%, zaś wspomaganie bezpieczeństwa na 71%.

Głównymi konkurentami Opla Insignia są Ford Mondeo, Volkswagen Passat, Renault Laguna, Mazda 6, Skoda Superb, Honda Accord, Toyota Avensis, Subaru Legacy i Citroen C5.
 

Insignia najczęściej porównywana z

Aston Martin V12 Vantage
Aston Martin V12 Vantage
Citroen C5
Citroen C5
Ford Mondeo
Ford Mondeo
Hyundai i40
Hyundai i40
Mazda Mazda6
Mazda Mazda6
Peugeot 508
Peugeot 508
Volkswagen CC
Volkswagen CC
Reklama