/  /  /  /  / Opel Insignia jakiego jeszcze nie było!
Opel Corsa

Opel Corsa

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Małe
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

Opel Insignia jakiego jeszcze nie było!

Opel|
null
© Opel
nullnullnullnull

Odmiana Insignia Country Tourer uzupełniająca rodzinę modelu Insignia, debiutuje na IAA we Frankfurcie. O ile sportowa wersja modelu Tourer to eleganckie rodzinne i biznesowe kombi, o tyle Insignia Country Tourer to wymarzone auto dla kierowców żądnych motoryzacyjnych przygód.

Dzięki wyższemu prześwitowi ten wszechstronny, atletyczny samochód pozwala pokonać zarówno miejskie, jak i terenowe drogi. Auto cechuje się m.in. przednimi i tylnymi nakładkami ochronnymi podwozia, które połączono z wyróżniającą się przednią i boczną listwą progową, a dopełnieniem tej stylistyki jest podwójna rura wydechowa.

Insignia Country Tourer jest przygotowana do jazdy poza utwardzonymi drogami, między innymi dzięki osłonie silnika wykonanej z bardzo odpornej stali. Najnowocześniejszy napęd na cztery koła zapewnia przyczepność i daje kontrolę nad pojazdem bez względu na warunki drogowe.

Gama oferowanych silników obejmuje jednostkę benzynową SIDI z bezpośrednim wtryskiem o pojemności 2 l i mocy 250 KM lub wysokoprężny silnik 2.0 CDTI BiTurbo; oba te silniki osiągają imponujący maksymalny moment obrotowy o wartości 400 Nm.

Ceny nowego modelu Insignia Country Tourer będą w Polsce znane na początku września.

"Ogromny sukces modelu Opel Mokka w segmencie subkompaktowych SUV-ów dowodzi popularności samochodów, które łączą cechy modeli terenowych - uważa Karl-Thomas Neumann, dyrektor zarządzający Opla.

"Dzięki nowej wersji Insignii, Country Tourer, możemy wypełnić sportową niszę w klasie samochodów średniej wielkości. A to pozwala nam dać klientom wybór, jakiego do tej pory nie mieli w odniesieniu do oferty produktowej Opla. Mogą łączyć jakość naszego flagowego modelu z dużą dawką motoryzacyjnych emocji. Jednocześnie jesteśmy pewni, że atletyczny wygląd Insignii Country Tourer przyciągnie do marki nowe grupy klientów".



Napęd na cztery koła
Elektronicznie sterowany układ napędowy 4x4 jest wyposażony w wysokiej jakości sprzęgło Haldex oraz elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy z ograniczonym poślizgiem. Zapewnia doskonałą przyczepność zarówno na powierzchniach utwardzonych, jak i nieutwardzonych. Takie rozwiązania dostosowują pojazd do panujących warunków drogowych, zapewniając płynny rozkład momentu obrotowego (od 0 do 100%) między przednią i tylną osią, a także między tylnymi kołami.

Główną zaletą takich mechanizmów jest to, że powyższe procesy zachodzą jeszcze zanim koło zacznie się ślizgać wskutek braku przyczepności (np. na mokrej lub zaśnieżonej drodze). W połączeniu z elektronicznie sterowanym adaptacyjnym zawieszeniem FlexRide napęd na wszystkie koła wyznacza standardy w zakresie czasu reakcji i kontroli pojazdu.

Gdy jest to konieczne, sprzęgło kontrolujące rozkład momentu obrotowego natychmiast zwiększa moment na tylnej osi. Czujniki napędu 4x4 nieustannie przesyłają do poszczególnych modułów sterujących informacje o przechyleniu, przyspieszeniu, kącie skręcenia kierownicy, prędkości kół, położeniu pedału gazu, prędkości obrotowej silnika oraz o momencie obrotowym.

Na podstawie tych informacji rozdzielenie mocy na poszczególną oś lub koło jest stale dostosowane do panujących warunków.

Ostateczną stabilność i większą dynamikę zapewnia elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu wewnętrznym (eLSD) na tylnej osi. Mechanizm eLSD kontroluje rozdział momentu obrotowego pomiędzy tylnymi kołami, przenosząc moment na to koło, które ma większą przyczepność.

Lepsza przyczepność na śliskiej nawierzchni w połączeniu z wyrafinowanym działaniem adaptacyjnego napędu 4x4 daje kierowcy najwyższy poziom kontroli nad pojazdem oraz poczucie bezpieczeństwa w każdej drogowej sytuacji.

Insignia Country Tourer może zapewnić napęd nawet wówczas, gdy trzy koła mają styczność ze śliską lub nieubitą powierzchnią, a tylko jedno tylne koło ma przyczepność.

Adaptacyjny system 4x4 współpracuje z kierowcą również w mniej ekstremalnych sytuacjach drogowych. Aby zmniejszyć straty tarcia i zaoszczędzić paliwo, system automatycznie przekazuje moment obrotowy na przednią oś, gdy tylko wyczuje, że ingerencja w zakresie adaptacji nie jest już wymagana.

Oferta silników turbo
Mocny silnik turbo Opla idealnie pasuje do najnowocześniejszego układu przeniesienia napędu 4x4 w modelu Country Tourer. W ofercie silników prym wiedzie benzynowy silnik SIDI (zapłon iskrowy z wtryskiem bezpośrednim) z turbodoładowaniem, o pojemności 2 l i mocy 250 KM, który zapewnia wysoką wydajność. Dzięki dostarczeniu momentu obrotowego o wartości 400 Nm silnik z bezpośrednim wtryskiem gwarantuje wysoki poziom trakcji.

Wysokoprężny diesel BiTurbo CDTI o mocy 195 KM i pojemności 2 l także dostarcza aż 400 Nm momentu obrotowego. Sekwencyjna, dwufazowa turbosprężarka, w którą zaopatrzony jest ten silnik, zapewnia natychmiastową reakcję przepustnicy, co pozwala osiągnąć znakomite właściwości jezdne.

Ofertę zamyka silnik CDTI o mocy 163 KM i pojemności 2 l (z pojedynczą rurą wydechową), dostarczający moment obrotowy na poziomie 350 Nm. Dzięki funkcji overboost można wytworzyć dodatkową dawkę momentu obrotowego (do 380 Nm).

Zarówno silnik 2.0 SIDI Turbo, jak i 2.0 CDTI mogą być wyposażone w sześciobiegową manualną lub automatyczną skrzynię biegów, a silnik 2.0 BiTurbo CDTI jest dostępny tylko w wersji ze skrzynią automatyczną.

Oprócz napędu na wszystkie koła oraz szybkiej reakcji zawieszenia na warunki drogowe o komforcie jazdy modelem Country Tourer, szczególnie na drogach innych niż asfaltowe, decydują także większe opony i nieco wyższy prześwit. Jest on wyższy o 20 mm od standardowego rozmiaru, co okazuje się dużą zaletą zwłaszcza na trudnym, nierównym terenie.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama

Najnowsze wiadomości - Opel Corsa