/  /  /  /  / Historia pewnego auta
Opel Corsa

Opel Corsa

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Małe
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

Historia pewnego auta

Producent|
null
© Opel
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Jedno jest pewne: sukces Opla Corsy stanowi ważny rozdział w historii motoryzacji. Jednym z powodów powyższego jest około 11 mln dotychczas sprzedanych egzemplarzy tego modelu.

Najnowsze modele gwarantują kontynuację pasma sukcesów, które trwa od roku 1982, kiedy to pierwsza Corsa, pozycjonowana poniżej Kadetta, również wprowadziła markę Opel do nowoczesnego „segmentu małych samochodów”. Obecna Corsa czwartej generacji jest dalszym udoskonaleniem recepty na sukces, która rozwijała się na przestrzeni lat: doskonała technologia, wspaniała jakość i niezawodność w przystępnej cenie, a do tego sportowa i atrakcyjna stylistyka. Cechy te zawsze gwarantowały Corsie popularność.

„Kluczową cechą charakterystyczną marki Opel jest coś, co nazywamy demokratyzacją inteligentnych innowacji. Od początku swojego istnienia Corsa często gwarantowała coraz to szerszemu gronu kupujących innowacyjne i praktyczne rozwiązania technologiczne, których oczekiwać można było jedynie w droższych samochodach wyższej klasy. Co więcej, łączyła je z poczuciem przyjemności i nowoczesnością - mówi Nick Reilly, prezes GM Europe i dyrektor generalny Opla/Vauxhalla.

Dostępne innowacje to temat powracający w kolejnych czterech generacjach tego popularnego malucha Opla.

Firma Opel wraz z Corsą A wprowadziła na rynek silnik, który w swoim czasie stanowił najmniejszy silnik z wtryskiem paliwa, podobnie jak w przypadku pierwszego w segmencie pojazdów małych trzystopniowego katalizatora. W roku 1993 Corsa B jako pierwsza w swoim segmencie wyposażona została w pełnowymiarowe poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, zaś dzięki Corsie C wprowadzonej na rynek w roku 2001 w segmencie małych samochodów po raz pierwszy zastosowano aktywne zagłówki przednie, boczne poduszki powietrzne oraz automatyczną skrzynię biegów Easytronic.

Od roku 2006 obecna Corsa D szczyci się rozwiązaniami technologicznymi obejmującymi innowacyjny, w pełni zintegrowany bagażnik rowerowy FlexFix, halogenowe oświetlenie adaptacyjne Advanced Forward Lighting oraz podgrzewaną kierownicę

Przyjemność dla kierowców podążających za modą posiadaczy Corsy
Twórcy Opla Corsy nie skoncentrowali się jedynie na demokratyzacji inteligentnych rozwiązań technologicznych; uwzględnili oni również fakt, iż to młodzi ludzie najchętniej kupują Corsę.

W czwartej generacji udoskonalono zwrotność, a tym samym zapewniono jeszcze większą przyjemność płynącą z prowadzenia – nie tylko wersji najbardziej usportowionych. Przyjemność czerpać można również z wyglądu Corsy. Jeszcze kilka lat temu 60% wszystkich niemieckich posiadaczy Corsy stanowiły kobiety poniżej 30 roku życia – klientela z uwagą śledząca modę, ale i ceny. Obok wersji specjalnych wprowadzanych do sprzedaży przez cały cykl produkcji poszczególnych generacji, nowej Corsie zapewniono również szereg możliwości indywidualizacji dzięki linii Color Line. Linia ta wprowadzona została w roku 2009 i obecnie obejmuje Color Edition, Color Race oraz pakiet Linea. Seria Corsa Color Line już stanowi około 20% sprzedaży Corsy w Niemczech, gdzie zadebiutowała ona głównie w jaskrawej, dwutonowej kolorystyce z szeregiem elementów wyposażenia dodatkowego.

Kampanie reklamowe Opla Corsy również przyczyniły się do zwiększenia przyjemności płynącej z posiadania Corsy. Zawsze koncentrowały się one na relatywnie młodych posiadaczach tego pojazdu. Z upływem lat reklamy zaczęły bazować na bardzo nieformalnych metodach podkreślających wyjątkowe cechy samochodu, sprowadzając się nawet do pięciu kukiełkowych członków fikcyjnej grupy rockowej o nazwie C'Mons wykorzystywanych w reklamach w roku 2006. Niestandardowe kampanie zapoczątkowali Tom i Jerry; w reklamach tych mysz Jerry ucieka przed kotem Tomem w Corsie A. Pamiętny występ gościnny w reklamie Opla odnotowali Flinstonowie, kiedy to Fred podróżował Corsą B w epoce kamiennej. Pochodząca z roku 1995 kampania reklamowa o nazwie „Eventually it gets everyone” (Ostatecznie przyciągnie każdego), w której wystąpiła nawet angielska królowa (a właściwie jej sobowtór), stała się jedną z najbardziej uwielbianych serii reklam telewizyjnych.

Od Steffi Graf po Lenę Meyer-Landrut
Reklamy Corsy, w których udział wzięły odnoszące sukcesy kobiety, również okazały się bardzo popularne. Zawodowa tenisistka Steffi Graf wystąpiła w reklamie Corsy A, zaś supermodelki Christy Turlington, Linda Evangelista, Naomi Campbell, Tatjana Patitz oraz Kate Moss wzięły udział w roku 1993 w licznych i pamiętnych reklamach Corsy B w trakcie kampanii o nazwie „Supermodelka”.

Obecną aktywną promotorką marki Opel i modelu Corsa jest zwyciężczyni konkursu piosenki Eurovision 2010 Lena Meyer-Landrut z Niemiec. Decydujące znaczenie przy wyborze Leny na ambasadora marki Opel był jej charakterystyczny styl, wyjątkowy talent i pasja, jaką wnosi ona do swej muzyki. Długoterminowa współpraca z Leną obejmuje wsparcie na drodze do udziału w konkursie piosenki Eurovision organizowanym w roku 2011. Lena z kolei wspierać będzie Opla jako ambasador marki w trakcie licznych inicjatyw dotyczących marki i produktów.
 
„W pewien sposób jestem naprawdę dumna z Corsy: ona naprawdę do mnie przemawia - powiedziała Lena podczas premierowej prezentacji Corsy w wersji na rok 2011.

Alain Visser, wiceprezes Opla ds. sprzedaży, marketingu i usług posprzedażnych powiedział: „Nową Corsą po raz kolejny podkreślamy nasze pragnienie oferowania atrakcyjnych i przystępnych cenowo produktów dla młodych klientów”.

Historia Opla Corsy:
• 1982 – 1992: Opel Corsa A, wyprodukowano ogółem 3,1 mln egzemplarzy
• 1993 – 2000: Opel Corsa B, wyprodukowano ogółem 3,8 mln egzemplarzy
• 2000 – 2006: Opel Corsa C, wyprodukowano ogółem 2,3 mln egzemplarzy
• lipiec 2006: Światowa premiera Corsy czwartej generacji w Londynie
• wrzesień 2006: Corsa czwartej generacji dostępna u dealerów
• Corsa czwartej generacji, do października 2010 roku wyprodukowano ogółem
1,6 mln egzemplarzy
• styczeń 2010: W niemieckim raporcie awaryjności DEKRA 2010 Corsa D uzyskała najniższy wskaźnik efektywności spośród wszystkich testowanych pojazdów
• luty 2010: Nowa oferta silników, zoptymalizowane podwozie i układ kierowniczy
• styczeń 2011: Nowy design o świeżym, sportowym wyglądzie, nowa wersja 1.3 CDTI ecoFlex z technologią Start/Stop i poziomem zużycia paliwa ograniczonym do 3,5 l/100 km (94 g CO2/km)
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama

Najnowsze wiadomości - Opel Corsa