/  /  /  /  / Opel Cascada na otarcie łez
Opel Corsa Van

Opel Corsa Van

Zmień
SegmentLekkie dostawcze / Van
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

Opel Cascada na otarcie łez

null
© Opel
nullnullnullnullnullnullnullnull

Kiedy w tyskim Fiacie trwają zwolnienia, warszawska FSO od dwóch lat stoi bezczynnie, a zagraniczne koncerny wolą budować fabryki aut na Węgrzech, każda dobra informacja z krajowej branży motoryzacyjnej jest na wagę złota. Z pewnością do tej kategorii można zaliczyć zaplanowane na czwartek 28 lutego rozpoczęcie seryjnej produkcji kabrioletu Cascada w gliwickim Oplu.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Koszt inwestycji wyniósł 55 mln Euro. Samochód wytwarzany będzie wyłącznie w Polsce, gdzie dziś powstają wszystkie odmiany popularnej Astry. Roczna produkcja tego modelu w Gliwicach nie przekroczy 10 tysięcy sztuk. - Oficjalna premiera będzie miała miejsce podczas targów motoryzacyjnych w Genewie. Na wybranych rynkach: w Niemczech, Francji czy w Wielkiej Brytanii auto pojawi się jeszcze w marcu. W polskich salonach Cascada będzie dostępna w maju. Jej ceny poznamy 28 lutego; wtedy też będzie można składać zamówienia – mówi Przemysław Byszewski, rzecznik prasowy General Motors Poland.

Nowy, czteromiejscowy Opel Cascada, o długości 4,70 m, zalicza się do segmentu kabrioletów średniej wielkości. Jak przekonują przedstawiciele koncernu, bliżej mu do prestiżowych, klasycznych kabrioletów Opla z lat 50. i 60. - Kapitana i Rekorda — niż do kompaktowych pojazdów z tego segmentu, które powstały w ostatnich dwóch dekadach. Firma zapowiadała wcześniej, że kabriolet będzie dostępny z szeroką gamą jednostek napędowych z silnikiem benzynowym nowej generacji, z wtryskiem bezpośrednim 1,6 Turbo.

Rozpoczęcie produkcji Cascady to tylko niewielka część realizowanych przez koncern planów rozwoju gliwickiej fabryki. Już dziś rozpoczynają się tu prace nad wdrożeniem do produkcji kolejnej, piątej generacji Opla Astra. Model ten ma być wytwarzany od połowy obecnej dekady aż do około 2020 r. Nie znaczy to, że załamanie się europejskiego rynku motoryzacyjnego nie dotknęło Gliwic. W ubiegłym roku zakład opuściło 125,3 tys. aut, o blisko 28 proc. mniej niż rok wcześniej. - W związku ze spadkiem wielkości zamówień, musieliśmy przejść z trzy – na dwuzmianowy system pracy Staramy się jednak za wszelką cenę utrzymać u siebie pracowników. Nie zwalniamy, a szukamy dla nich pracy, nawet poza zakładem. Liczę, że uda się przetrzymać najtrudniejszy okres i doczekać z obecną załogą do odbicia rynku oczekiwanego przez ekspertów już od 2014 r. – mówił na wcześniej Andrzej Korpak, dyrektor generalny General Motors Manufacturing Poland.

Od roku 1996 General Motors, właściciel marki Opel, zainwestował w Gliwicach prawie 900 milionów Euro. Obecnie, mimo kryzysu ekonomicznego, zatrudnia prawie 3000 pracowników. Zakład jest odbiorcą produktów i usług od ponad 100 dostawców w Polsce.

Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama

Najnowsze wiadomości - Opel Corsa Van

Polska: Opel zmienia ceny
2009-02-04 12:12