/  /  /  /  / Opel Insignia jakiego jeszcze nie było!
Opel Cascada

Opel Cascada

Zmień
SegmentSportowo Rekreacyjne / Klasa Niższa Średnia
Cena112 700 zł - 133 300 zł (aktualizacja: 2016-07-28)
Emisja CO2129 g/km - 172 g/km
Żużycie paliwa4,9 L/100km - 7,3 L/100km
 

Opel Insignia jakiego jeszcze nie było!

Opel|
null
© Opel
nullnullnullnull

Odmiana Insignia Country Tourer uzupełniająca rodzinę modelu Insignia, debiutuje na IAA we Frankfurcie. O ile sportowa wersja modelu Tourer to eleganckie rodzinne i biznesowe kombi, o tyle Insignia Country Tourer to wymarzone auto dla kierowców żądnych motoryzacyjnych przygód.

Dzięki wyższemu prześwitowi ten wszechstronny, atletyczny samochód pozwala pokonać zarówno miejskie, jak i terenowe drogi. Auto cechuje się m.in. przednimi i tylnymi nakładkami ochronnymi podwozia, które połączono z wyróżniającą się przednią i boczną listwą progową, a dopełnieniem tej stylistyki jest podwójna rura wydechowa.

Insignia Country Tourer jest przygotowana do jazdy poza utwardzonymi drogami, między innymi dzięki osłonie silnika wykonanej z bardzo odpornej stali. Najnowocześniejszy napęd na cztery koła zapewnia przyczepność i daje kontrolę nad pojazdem bez względu na warunki drogowe.

Gama oferowanych silników obejmuje jednostkę benzynową SIDI z bezpośrednim wtryskiem o pojemności 2 l i mocy 250 KM lub wysokoprężny silnik 2.0 CDTI BiTurbo; oba te silniki osiągają imponujący maksymalny moment obrotowy o wartości 400 Nm.

Ceny nowego modelu Insignia Country Tourer będą w Polsce znane na początku września.

"Ogromny sukces modelu Opel Mokka w segmencie subkompaktowych SUV-ów dowodzi popularności samochodów, które łączą cechy modeli terenowych - uważa Karl-Thomas Neumann, dyrektor zarządzający Opla.

"Dzięki nowej wersji Insignii, Country Tourer, możemy wypełnić sportową niszę w klasie samochodów średniej wielkości. A to pozwala nam dać klientom wybór, jakiego do tej pory nie mieli w odniesieniu do oferty produktowej Opla. Mogą łączyć jakość naszego flagowego modelu z dużą dawką motoryzacyjnych emocji. Jednocześnie jesteśmy pewni, że atletyczny wygląd Insignii Country Tourer przyciągnie do marki nowe grupy klientów".



Napęd na cztery koła
Elektronicznie sterowany układ napędowy 4x4 jest wyposażony w wysokiej jakości sprzęgło Haldex oraz elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy z ograniczonym poślizgiem. Zapewnia doskonałą przyczepność zarówno na powierzchniach utwardzonych, jak i nieutwardzonych. Takie rozwiązania dostosowują pojazd do panujących warunków drogowych, zapewniając płynny rozkład momentu obrotowego (od 0 do 100%) między przednią i tylną osią, a także między tylnymi kołami.

Główną zaletą takich mechanizmów jest to, że powyższe procesy zachodzą jeszcze zanim koło zacznie się ślizgać wskutek braku przyczepności (np. na mokrej lub zaśnieżonej drodze). W połączeniu z elektronicznie sterowanym adaptacyjnym zawieszeniem FlexRide napęd na wszystkie koła wyznacza standardy w zakresie czasu reakcji i kontroli pojazdu.

Gdy jest to konieczne, sprzęgło kontrolujące rozkład momentu obrotowego natychmiast zwiększa moment na tylnej osi. Czujniki napędu 4x4 nieustannie przesyłają do poszczególnych modułów sterujących informacje o przechyleniu, przyspieszeniu, kącie skręcenia kierownicy, prędkości kół, położeniu pedału gazu, prędkości obrotowej silnika oraz o momencie obrotowym.

Na podstawie tych informacji rozdzielenie mocy na poszczególną oś lub koło jest stale dostosowane do panujących warunków.

Ostateczną stabilność i większą dynamikę zapewnia elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu wewnętrznym (eLSD) na tylnej osi. Mechanizm eLSD kontroluje rozdział momentu obrotowego pomiędzy tylnymi kołami, przenosząc moment na to koło, które ma większą przyczepność.

Lepsza przyczepność na śliskiej nawierzchni w połączeniu z wyrafinowanym działaniem adaptacyjnego napędu 4x4 daje kierowcy najwyższy poziom kontroli nad pojazdem oraz poczucie bezpieczeństwa w każdej drogowej sytuacji.

Insignia Country Tourer może zapewnić napęd nawet wówczas, gdy trzy koła mają styczność ze śliską lub nieubitą powierzchnią, a tylko jedno tylne koło ma przyczepność.

Adaptacyjny system 4x4 współpracuje z kierowcą również w mniej ekstremalnych sytuacjach drogowych. Aby zmniejszyć straty tarcia i zaoszczędzić paliwo, system automatycznie przekazuje moment obrotowy na przednią oś, gdy tylko wyczuje, że ingerencja w zakresie adaptacji nie jest już wymagana.

Oferta silników turbo
Mocny silnik turbo Opla idealnie pasuje do najnowocześniejszego układu przeniesienia napędu 4x4 w modelu Country Tourer. W ofercie silników prym wiedzie benzynowy silnik SIDI (zapłon iskrowy z wtryskiem bezpośrednim) z turbodoładowaniem, o pojemności 2 l i mocy 250 KM, który zapewnia wysoką wydajność. Dzięki dostarczeniu momentu obrotowego o wartości 400 Nm silnik z bezpośrednim wtryskiem gwarantuje wysoki poziom trakcji.

Wysokoprężny diesel BiTurbo CDTI o mocy 195 KM i pojemności 2 l także dostarcza aż 400 Nm momentu obrotowego. Sekwencyjna, dwufazowa turbosprężarka, w którą zaopatrzony jest ten silnik, zapewnia natychmiastową reakcję przepustnicy, co pozwala osiągnąć znakomite właściwości jezdne.

Ofertę zamyka silnik CDTI o mocy 163 KM i pojemności 2 l (z pojedynczą rurą wydechową), dostarczający moment obrotowy na poziomie 350 Nm. Dzięki funkcji overboost można wytworzyć dodatkową dawkę momentu obrotowego (do 380 Nm).

Zarówno silnik 2.0 SIDI Turbo, jak i 2.0 CDTI mogą być wyposażone w sześciobiegową manualną lub automatyczną skrzynię biegów, a silnik 2.0 BiTurbo CDTI jest dostępny tylko w wersji ze skrzynią automatyczną.

Oprócz napędu na wszystkie koła oraz szybkiej reakcji zawieszenia na warunki drogowe o komforcie jazdy modelem Country Tourer, szczególnie na drogach innych niż asfaltowe, decydują także większe opony i nieco wyższy prześwit. Jest on wyższy o 20 mm od standardowego rozmiaru, co okazuje się dużą zaletą zwłaszcza na trudnym, nierównym terenie.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama