/  /  /  /  / Opel Cascada o mocy 200 KM
Opel Cascada

Opel Cascada

Zmień
SegmentSportowo Rekreacyjne / Klasa Niższa Średnia
Cena112 700 zł - 133 300 zł (aktualizacja: 2016-07-28)
Emisja CO2129 g/km - 172 g/km
Żużycie paliwa4,9 L/100km - 7,3 L/100km
 

Opel Cascada o mocy 200 KM

Opel|
null
© Opel
nullnullnullnullnullnullnullnullnull

Moc 147 kW/200 KM, maksymalny moment obrotowy: 300 Nm, prędkość maksymalna: 235 km/h — wyjątkowo mocna wersja turbodoładowanego silnika Opla nowej generacji 1.6 SIDI będzie miała światową premierę w modelu Cascada podczas tegorocznego Międzynarodowego Salonu Samochodowego we Frankfurcie (IAA) w dniach 12–22 września

Opel po raz pierwszy zaprezentuje nową wersję kabrioletu średniej wielkości z najmocniejszą obecnie jednostką benzynową dostępną w modelu Cascada, łatwo rozpoznawalnym dzięki dwóm rurom wydechowym. Silnik to jedna z zaprojektowanych od nowa czterocylindrowych jednostek Opla z bezpośrednim wtryskiem
(SIDI = Spark Ignition Direct Injection — zapłon iskrowy z wtryskiem bezpośrednim). Ten drugi w kolejności nowy wariant jest najmocniejszym z silników Opla o pojemności 1,6 litra.
Dołączy on do turbodoładowanego silnika 1.6 SIDI o mocy 125 kW/170 KM, który został zaprezentowany przy okazji wprowadzenia Cascady na rynek wiosną tego roku.

W ten sposób w ofercie silników benzynowych i wysokoprężnych Opla znalazły się dwie niezwykle mocne jednostki — turbodoładowany silnik SIDI o mocy 200 KM i momencie obrotowym 300 Nm oraz BiTurbo CDTI o mocy 195 KM i momencie obrotowym 400 Nm.

Sercem nowej turbodoładowanej jednostki SIDI Turbo jest nowy blok silnika, który jest w stanie wytrzymać maksymalne ciśnienie spalania w cylindrze o wartości do 130 bar. Blok
wykonano z żeliwa szarego z aluminiową płytą dolną. W porównaniu z wersją o mocy 170 KM w modelu o mocy 200 KM zastosowano inny typ tłoka, a stopień sprężania zmniejszono z 10,5 do 9,5 : 1. Konstruktorzy Opla chcieli również połączyć wysoką moc i doskonałą kulturę pracy z myślą o uzyskaniu wyjątkowego komfortu jazdy. W tym celu wprowadzili wiele poprawek optymalizujących układ dolotowy i wydechowy.

Nowy turbodoładowany silnik 1.6 SIDI o mocy 147 kW/200 KM jest najmocniejszy spośród jednostek instalowanych w Cascadzie, dostępnej obecnie z czterema rożnymi silnikami benzynowymi. Pozostałe trzy silniki to turbodoładowana jednostka 1.4 o mocy 88 kW/120 KM oraz 103 kW/140 KM, a także silnik o pojemności 1,6 litra i mocy 125 kW/170 KM z wtryskiem bezpośrednim. Dostępne silniki wysokoprężne to dwulitrowa jednostka o mocy 121 kW/165 KM oraz silnik 2.0 BiTurbo CDTI o mocy 143 kW/195 KM.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama