/  /  /  /  / Kabriolet Opel Cascada: Co wyróżnia dach tego auta?
Opel Cascada

Opel Cascada

Zmień
SegmentSportowo Rekreacyjne / Klasa Niższa Średnia
Cena112 700 zł - 133 300 zł (aktualizacja: 2016-07-28)
Emisja CO2129 g/km - 172 g/km
Żużycie paliwa4,9 L/100km - 7,3 L/100km
 

Kabriolet Opel Cascada: Co wyróżnia dach tego auta?

Opel|
null
© Opel
nullnullnullnullnullnullnullnullnull

Należący do segmentu kabrioletów Opel Cascada oferuje wysokiej klasy miękki dach, który otwiera się w ciągu 17 sekund przy prędkości do 50 km/h. Co ciekawe, przygotowano dwa warianty tego dachu.

Nowy Opel Cascada anonsowany jest przez producenta jako atrakcyjny kabriolet o wydłużonej sylwetce, prezentujący się równie elegancko zarówno z podniesionym, jak i opuszczonym dachem. Żadne widoczne elementy miękkiego dachu ani systemu przeciwkapotażowego nie zakłócają sportowej linii otwartego nadwozia. Złożony dach znika całkowicie pod płaską osłoną idealnie spasowaną z nadwoziem.

Przy konstruowaniu i produkcji tekstylnego dachu Cascady Opel współpracował z czołowymi dostawcami zaopatrującymi producentów prestiżowych i luksusowych kabrioletów. Dzięki temu również w kabriolecie Opla zastosowano najnowsze i najlepsze technologie oraz materiały wysokiej jakości. System działa szybko i elastycznie, a jakość jego wykonania reprezentuje najwyższy poziom.

"W Oplu Cascadzie połączyliśmy wiele atutów charakterystycznych dla uznanych, prestiżowych kabrioletów średniej wielkości dostępnych na rynku - tłumaczy Duncan Aldred, p.o. wiceprezesa ds. sprzedaży, marketingu i obsługi posprzedażnej w firmie Opel/Vauxhall. "Cascada jest wyposażona w najlepsze technologie przeznaczone dla kabrioletów z miękkim dachem. Jednocześnie pozostaliśmy wierni zasadom marki Opel, która oferuje bogaty zestaw rozwiązań technicznych, funkcjonalność, jakość i przyjemność z jazdy w superatrakcyjnej cenie. Opel Cascada z miękkim dachem i przestronnym wnętrzem to nie tylko pojazd odpowiedni na ekskluzywne przejażdżki w słoneczny dzień, ale także w pełni funkcjonalny samochód do codziennej eksploatacji".

Złożenie miękkiego dachu Cascady, które zajmuje tylko 17 sekund, wymaga naciśnięcia chromowanego przycisku umiejscowionego w dolnej części konsoli centralnej (tam, gdzie najłatwiej go dosięgnąć). Dach można składać i rozkładać nawet w czasie jazdy z prędkością do 50 km/h.





Dla porównania, w kabrioletach z twardym dachem podobna operacja trwa do 30 sekund i wymaga zwolnienia do prędkości odpowiadającej marszowi. Dach w stojącej Cascadzie można także otwierać i zamykać za pomocą pilota zintegrowanego z kluczykiem. Ten sam pilot umożliwia podniesienie lub opuszczenie jednocześnie wszystkich szyb bocznych.

Wspomniane funkcje należą do standardowego wyposażenia każdej wersji modelu.

Wykonana z grubej pianki obudowa pompy hydraulicznej, sterującej dachem, skutecznie tłumi odgłosy pracy urządzenia, a sam system rozkładania dachu działa płynnie, cicho
i bardzo szybko. Takie cechy zwiększają atrakcyjność Cascady, ponieważ wiele prestiżowych konkurencyjnych kabrioletów średniej wielkości wyposażonych jest w mniej wyrafinowane rozwiązania.

Elektryczno-hydrauliczny mechanizm sterujący dachem został poddany wyczerpującym testom obejmującym 15 000 cykli składania i rozkładania, w trakcie których nie zanotowano żadnych usterek.

W porównaniu ze sztywnym składanym dachem, zastosowany w Cascadzie miękki dach jest o 65% lżejszy i waży zaledwie około 50 kg. To nie tylko zasługa tekstylnego poszycia, ale także szerokiego zastosowania lekkich mechanizmów o wysokim stopniu zaawansowania technicznego.

Konstrukcja, na której opiera się poszycie, wykonana jest z wytłoczek aluminiowych, natomiast szeroka przednia listwa, przylegająca do górnej krawędzi obramowania szyby czołowej, jest pokryte magnezem. Zadbano także o wysoką jakość i odpowiednie naprężenie tkaniny.

Niewidoczne wzdłużne szwy powodują, że wewnętrzna warstwa poszycia wygląda na wykonaną z jednego kawałka materiału. Ponadto w dużej mierze wyeliminowano niezbyt elegancki efekt „pęcznienia” występujący w większości kabrioletów z miękkim dachem w czasie jazdy.

Testy wykazały, że nawet przy prędkości 240 km/h odkształcenia są niemal niezauważalne.

Kolejnym elementem, który świadczy o doskonałej konstrukcji miękkiego dachu Cascady, jest podgrzewana tylna szyba, która tworzy niemal jednolitą powierzchnię z tkaniną. To cecha spotykana dotychczas tylko w luksusowych roadsterach kosztujących blisko 200 000 EUR.

Na uwagę zasługuje także precyzyjne połączenie między dachem a górną krawędzią obramowania szyby czołowej. Dzięki pierwszorzędnej jakości wykonania oraz wzorowo działającemu mechanizmowi miękkiego dachu Cascada to w pełni funkcjonalny samochód odpowiedni na każdą pogodę i porę roku.

Dwa warianty miękkiego dachu wysokiej jakości
Materiały najwyższej jakości, spotykane zazwyczaj tylko w prestiżowych kabrioletach klasy premium, sprawiają, że miękki dach Cascady stanowi doskonałą izolację akustyczną i termiczną. Standard Soft Top to wysokiej klasy trzywarstwowe tekstylne poszycie zewnętrzne wykonane z wytrzymałego poliakrylu. Testy, przeprowadzone w różnych częściach świata przy temperaturze od -40 do +85 stopni Celsjusza wykazały, że jest to konstrukcja całkowicie odporna na zewnętrzne czynniki pogodowe, o właściwościach izolacyjnych przewyższających składane sztywne dachy.

Nie wymaga regularnej impregnacji, jest odporna na promieniowanie UV i nie zmienia koloru, dzięki czemu samochód z takim dachem przez długi czas zachowuje wysokie walory estetyczne. Podsufitka z tkaniny poliakrylowej ma jednolitą powierzchnię i wygląda na wykonaną z jednego kawałka materiału.

Do standardowego wyposażenia wersji Cosmo należy Acoustic Soft Top o podwyższonych parametrach w zakresie izolacji akustycznej. Między zewnętrznym poszyciem a podsufitką zastosowano dodatkową warstwę poliestrowego flauszu o gramaturze 400 g/m2. W porównaniu ze standardowym dachem zwiększono także gramaturę zewnętrznej powłoki z 1020 g/m2 do 1240 g/m2.

Dzięki temu dach zapewnia jeszcze lepszą izolację termiczną i jeszcze skuteczniej tłumi odgłosy dochodzące spoza pojazdu, gwarantując ciszę i relaks w trakcie podróżowania z podniesionym dachem.

Acoustic Soft Top dostępny jest w trzech kolorach: czarnym (Black), kawowym (Sweet Mokka) oraz bordowym (Malbec).

Pojemny bagażnik oraz pomysłowe i funkcjonalne schowki
Cascada wyróżnia się parametrami w zakresie przestrzeni bagażowej i dopuszczalnej masy bagażu jak na pojazd w swojej klasie, dzięki czemu sprawdza się zarówno w codziennym użytkowaniu, jak i na dalszych trasach.

Pojemność bagażnika przy złożonym dachu wynosi 280 litrów i zwiększa się do 380 litrów po jego rozłożeniu. Przewożenie większego bagażu albo dłuższych przedmiotów ułatwia system FlexFold, umożliwiający elektryczne odblokowanie i złożenie oparcia tylnych siedzeń, dzielonego w proporcji 50:50.

Ta cecha pozwala na powiększenie przestrzeni bagażowej do 750 litrów i przewożenie przedmiotów o długości nawet do 1 818 mm.

W zasięgu ręki kierowcy znajduje się kilka dużych schowków: w drzwiach (z wnękami na butelki o pojemności 1,5 l), pod deską rozdzielczą, a także dzięki zastosowaniu elektrycznego hamulca postojowego (standard w wersji Cosmo) w konsoli centralnej, czyli tam, gdzie jest on najbardziej poręczny.

Przemyślana lokalizacja schowków w kabinie to wynik przeprowadzonego w całej Europie badania, w ramach którego klienci i potencjalni nabywcy pojazdów Opla, a także członkowie rodzin pracowników firmy i ich znajomi, byli pytani o to, gdzie zazwyczaj przechowują różne przedmioty w swoich samochodach.

Na podstawie tych wskazówek inżynierowie Opla opracowali praktyczny i sprawdzający się w codziennej eksploatacji system schowków ze szczególnym uwzględnieniem ich funkcjonalności i poręczności.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama