/  /  /  /  / Jakie auta lubią Polacy? Liderzy rynku 2011
Opel Astra

Opel Astra IV

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Niższa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

Jakie auta lubią Polacy? Liderzy rynku 2011

IBRM Samar|
null
© IBRM Samar
null

Pozycja poszczególnych modeli na krajowej liście rankingowej to efekt oddziaływania wielu czynników, wśród których można wymienić: wizerunek marki, klasyfikację modelu w określonym segmencie, jego funkcjonalność, cenę, dostępność, politykę marketingową producenta, a także bliskość i profesjonalizm salonów dealerskich.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Samochodów, które w każdym wymienionym punkcie spełniają wysokie wymagania stawiane przez klientów nie jest zbyt wiele, co jeszcze bardziej podsyca pomiędzy nimi walkę konkurencyjną. Niemniej jednak, od pewnego czasu jeden z nich uzyskuje szczególnie dobre noty. Tak było również i w roku ubiegłym. Na kilka tygodni przed końcem roku było jasne, który model zajmie ostatecznie pierwsze miejsce w rankingu popularności na polskim rynku nowych aut osobowych. Przewaga Skody Octavii była bardzo duża, a wyniki grudniowe nie miały już praktycznie wpływu na ogólną klasyfikację.

Jak wynika z aktualnych danych rejestracyjnych na podstawie CEPiK, w całym roku kalendarzowym 2011 największym zainteresowaniem polskich klientów cieszył się model Skody Octavia, który został zarejestrowany w liczbie nieco ponad 16 000 egzemplarzy (-8,5%).

Na drugim miejscu w rankingu rejestracyjnym swoją pozycję utrzymał Opel Astra z wynikiem na poziomie ponad 11 100 sztuk (-6,2%). Oczko niżej na liście znajdziemy natomiast model Skoda Fabia, który w omawianym okresie uzyskał rezultat 10 700 zarejestrowanych egzemplarzy (-8,8%).

W pierwszej dziesiątce najpopularniejszych modeli polskiego rynku znajdziemy ponadto takie samochody jak kolejno Ford Focus (9 300 sztuk), Toyota Yaris (6 600 sztuk), Nissan Qashqai (6 300 sztuk), Fiat Punto (6 000 sztuk), Fiat Panda (5 800 sztuk), Volkswagen Golf (5 600 sztuk) oraz Ford Fiesta (5 500 sztuk).

Z wyżej wymienionych modeli wzrost wolumenu osiągnęło tylko dwóch graczy. Jest to Volkswagen Golf (+16,4%) oraz Ford Fiesta (+35,5%). W pozostałych przypadkach przeważają spadki, które przekraczają nawet 30% (Fiat Punto).

Również w przypadku samochodów firmowych, Skody Octavia była najchętniej kupowanym modelem, sprzedając się w ciągu całego roku w liczbie 9 374 egzemplarzy, co stanowiło 6,58% całego rynku. Drugim w tym zestawieniu okazał się Ford Focus, ze sprzedażą licząca 6 952 sztuk i udziałem w rynku na poziomie 5,7 %. Niewiele mniej bo 4 % ze sprzedażą liczącą  6 501 był Opel Astra.

Najpopularniejszą marka wybieraną przez klientów indywidualnych była w roku 2011 Skoda, ze sprzedażą na poziomie 13 424. drugie miejsce przypadło Fiatowi, któremu udało się sprzedać 11 663 samochodów. Trzeci Hyundai sprzedał 9 600 sztuk.

Wśród firm liderem również została Skoda, ze sprzedażą wynosząca 18 982 sztuk. Drugi Ford sprzedał 15 853 sztuk, a trzeci Volkswagen12 313 egzemplarzy.

Średnia ważona cena sprzedaży dla klienta indywidualnego wyniosła w roku 2011 - 68 244 zł, natomiast dla firm 88 208 zł. Dla całego rynku wyniosła ona 78 776 zł.

Średnia cena ważona sprzedaży liczona jest w oparciu o cenę samochodów i wielkość ich sprzedaży. Wzrost średniej ważonej ceny sprzedaży nie musi oznaczać automatycznego wzrostu cen samochodów, może wynikać ze struktury sprzedaży.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama