/  /  / Astra IV
Opel Astra

Opel Astra IV

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Niższa Średnia
Cena51 900 zł - 120 600 zł (aktualizacja: 2016-07-18)
Emisja CO2109 g/km - 184 g/km
Żużycie paliwa4,1 L/100km - 7,8 L/100km
 
Opel Astra IV FL
© IBRM Samar
Opel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FL
Opel Astra to przedstawiciel niemieckiej marki w najbardziej rozbudowanym i posiadającym największy udział w rynku segmencie C, czyli w klasie niższej średniej. Kiedy wyniki sprzedaży poprzednika, modelu Opel Kadett, schodziły na coraz niższe poziomy, niemiecki producent postanowił stworzyć zupełnie nowy pojazd. Był to jeden z największych projektów firmy, przy którym uczestniczyło ponad 8 tysięcy osób. Wynikiem ich pracy była Astra pierwszej generacji, która ujrzała światło dzienne w 1991 roku. Czwarta odmiana została pokazana szerokiemu gronu miłośników motoryzacji podczas salonu samochodowego we Frankfurcie w 2009 roku. Auto zostało zbudowane na globalnej płycie podłogowej Delta II, która używana jest również w innych modelach koncernu. W porównaniu do poprzednika samochód jest bardziej przestronny, a to za sprawą powiększenia o 56 mm rozstawu kół przednich i o 70 mm kół tylnych. Powiększeniu o 71 mm uległ również rozstaw osi, zaś długość nadwozia zwiększyła się aż o 16,9 cm. W Oplu Astra zastosowano wiele rozwiązań z większego brata, modelu Insignia, a więc z aut należących do klasy wyższej. Wśród nich znajduje się system kontroli zawieszenia FlexRide czy też  adaptacyjne oświetlenie AFL, sterowane w zależności od prędkości i działań kierowcy. Nowością jest także system rozpoznający znaki drogowe Opel Eye. Opel Astra został uhonorowany w 2009 roku tytułem „Złotej kierownicy”, przyznanym przez magazyn „Auto Bild” oraz jego narodowych odmian w pozostałych 25 krajach.tego modelu odbywa się w polskich zakładach Opla w Gliwicach, a także w Antwerpii w Belgii oraz Bochum w Niemczech.

Opel Astra dostępny jest jako 5-drzwiowy hatchback, kombi, sedan oraz wersja 3-drzwiowa hatchback . Stylistyka Astry nawiązuje w szczególności do modelu Insignia, dzięki czemu auto jest zarówno dynamiczne, jak i eleganckie. Linie nadwozia są ostre, a motywem przewodnim jest odwrócone ostrze. Znajduje się on zarówno w przedniej jak i bocznej części karoserii. Opadająca linia dachu, wznosząca się linia bocznych okien, a także kształt słupka C sprawiają wrażenie, że mamy do czynienia z samochodem coupe.

Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa aktywnego i biernego stoi na wysokim poziomie. W podstawowej wersji znajdują się bowiem czołowe i boczne poduszki powietrzne kierowcy oraz pasażera, a także system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania ABS i system kontroli trakcji ESP. Na wyższych poziomach pojawiają się dodatkowo poduszki kurtynowe. W testach zderzeniowych EuroNCAP Astra otrzymała maksymalną ilość pięciu gwiazdek. Ochrona dorosłych pasażerów została oceniona aż na 95%, ochrona dzieci na 84%, zaś ochrona pieszych na 46%.

Głównymi konkurentami są Volkswagen Golf, Ford Focus, Hyundai i30, Citroen C4, Kia Cee’d, Honda Civic, Mitsubishi Lancer, Renault Megane, Mazda 3, Fiat Bravo oraz Nissan Tiida.
 

Astra IV najczęściej porównywany z

Ford Focus
Ford Focus
Honda Civic
Honda Civic
Hyundai i30
Hyundai i30
Kia cee'd
Kia cee'd
Renault Megane
Renault Megane
Skoda Octavia III
Skoda Octavia
Volkswagen Golf VII
Volkswagen Golf
Reklama