/  /  /  /  / Nowy Opel Astra startuje od 15 900 EUR
Opel Astra

Opel Astra III

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Niższa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

Nowy Opel Astra startuje od 15 900 EUR

Opel|
null
© Opel
nullnullnullnullnullnullnullnullnull

Kombinacja sportowego wyglądu i innowacyjnych technologii z dodatkiem szerokiej gamy czystych silników to nowa, całkowicie odmieniony Opel Astra. Na rynku niemieckim auto, które można już zamawiać, będzie kosztować od 15 900 EUR.

Opel to marka głęboko zakorzeniona w tradycji samochodów kompaktowych, zainicjowanej wypuszczeniem na rynek w roku 1936 pierwszego modelu Kadeta. Astra od lat znajduje się w gronie trzech najlepiej sprzedających się kompaktów w Europie, w segmencie który stanowi 27% całkowitej sprzedaży samochodów. Model Astra z roczną sprzedażą sięgającą 500 000 sztuk, stanowi 1/3 sprzedaży wszystkich samochodów spod znaku Opel/Vauxhall.

W nowej Astrze wprowadzono zastosowania poprawiające komfort i bezpieczeństwo, które wcześniej były dostępne w modelu Insignia, należącego do segmentu aut średniej wielkości. Wyjątkowe technologie jak, na przykład, całkowicie nowe mechatroniczne zawieszenie, najnowocześniejszy system kontroli oświetlenia, przednia kamera do rozpoznawania znaków drogowych oraz siedzenia o najwyższej ergonomice również będą dostępne.

„Nowa Astra ze swoją stylistyką, dynamicznym prowadzeniem i bardzo praktycznymi elementami wyposażenia, podnosi poprzeczkę w swojej klasie - mówi Alain Visser, wiceprezes Opla.
 
Nowy język stylistyki Opla zastosowany również w klasie kompakt  
Nowy Opel Astra wprowadza do segmentu aut kompaktowych kombinację docenionej i nagradzanej linii projektowej i niemieckiej precyzji, zastosowaną po raz pierwszy w modelu Insignia. Mocna sylwetka przypominająca coupe oraz stylowe dodatki stanowią idealne dopełnienie wspaniałego wyglądu. Eleganckie proporcje nadają nowej Astrze mocną, wysuniętą do przodu sylwetkę z mocno nachyloną przednią szybą i opadającą ku tyłowi linią dachu, wizualnie upiększając tradycyjne kształty zawieszenia typu hatchback.

Nowością są też przypominające kształtem skrzydła tylne lampy oraz dynamiczne wgłębienia w kształcie skrzydła po bokach samochodu, sparowane wizualnie z linią tylnej szyby i belki C.

„Szczegóły stylistyczne przyjęte oryginalnie w projekcie Insigni, jak te właśnie elementy w kształcie skrzydeł i ostrzy, zostały na nowo przeprojektowane na potrzeby Astry, bo każdy model Opla musi posiadać swoją własną osobowość - mówi Mark Adams, wicedyrektor ds. projektowania grupy General Motors Europe.

Wnętrze stanowi nawiązanie do zewnętrznego kształtu nadwozia: odważne linie, zaokrąglone kształty oraz wysoka jakość wszystkich elementów w zgodzie z nowym językiem stylistyki Opla. Cechą wyróżniającą się jest skrzydlaty kształt deski rozdzielczej, przechodzący szerokim łukiem przez całą szerokość samochodu i zachodzący na drzwi. Linia ta tworzy efekt przytulnego pomieszczenia i atmosferę zachęcającą do wejścia do środka.

Nowy mechatroniczny system zawieszenia: drążek Watta w tylnej osi
Zawieszenie Opla Astry zostało zaprojektowane jako system mechatroniczny o funkcjach mechanicznych zintegrowanych z elektronicznym systemem kontroli. Nowa Astra, jak jej poprzedniczki, daje wiele przyjemności z jazdy, lecz dodatkowo poprawie uległy reakcje układu jezdnego oraz komfort prowadzenia. Przednie zawieszenie opiera się na sprawdzonym układzie McPersona podczas gdy z tyłu, inżynierowie Opla z Russelsheim, jako pierwsi na świecie, zastosowali unikalną kombinację osi na wahaczach z drążkiem Watta.

Astra bardzo dużo zyskała na zastosowaniu takiego rozwiązania. Dzięki niewielkim rozmiarom, wadze i wydajności zespolonego systemu wahaczy, inżynierowie w sprytny sposób zdołali zabudować drążek Watt’a. Takie rozwiązanie zapewnia większą stabilność boczną tylnego zawieszenia podczas pokonywania zakrętów. Czyni to także samochód bardziej zwrotnym i dynamicznym, jednocześnie nie obniżając stabilności i komfortu prowadzenia.

System adaptacyjnego zawieszenia FlexRide oferuje dodatkowe opcje trybu jazdy oraz ich dostosowanie do potrzeb użytkownika. Jak w przypadku Insigni, Astra może być opcjonalnie wyposażona w elektroniczny system kontroli trakcji FlexRide, prawdziwa rzadkość w tej klasie samochodów. W systemie tym kierowca ma do wyboru trzy tryby jazdy – standardowy, sportowy oraz komfortowy, w każdym z nich układ elektroniczny automatycznie dostosowuje parametry zawieszenia do stylu jazdy i prędkości z jaką samochód pokonuje zakręty.

Dynamika jazdy została znacznie poprawiona dzięki zwiększeniu rozstawu kół przednich (o 56 mm) oraz tylnych (o 70 mm). Rozstaw osi, zwiększony o 71 mm, przy zwiększonym rozstawie kół dodatkowo poprawił stabilność samochodu oraz jego przyczepność do podłoża.

Struktura samochodu, sztywniejsza niż w przypadku poprzednich wersji, stanowiła idealną bazę do ulepszania własności jezdnych i osiągów nowej Astry. Dodatkowo, umożliwiła ona redukcję szumów i wibracji wewnątrz pojazdu.  

Nowa seria czystych silników o emisji  CO2 zmniejszonej o 12%
Dla nowego modelu Astry przeznaczono 9 różnych jednostek napędowych o mocy od 70 kW/95 KM do 132 kW/180 KM, co w wyraźny sposób ilustruje nową filozofię Opla opartą na zasadzie dostarczenia kierowcy przystępnego i wydajnego samochodu.

Nowa linia silników przeznaczonych dla Astry, w połączeniu z manualnymi skrzyniami biegów, zapewnia imponujące osiągi i redukcję emisji dwutlenku węgla średnio o 12% w porównaniu z autem w poprzedniej wersji. Średnie zużycie paliwa dla silników Diesla wynosi 4,6 l/100 km i zaledwie 6,1 l/100 km dla silników benzynowych.

Cztery modele silników Diesla zastosowane w nowej Astrze, które szacuje się, że będą napędzać połowę wszystkich samochodów zakupionych w Europie, będą dysponować mocą od 95 do 160 KM. Wszystkie ona spalają nie więcej niż 5,0 l/100 km przy emisji CO2 nie większej niż 129 g/km, w kombinacji z manualną skrzynią biegów.  

Zastosowane silniki benzynowe to jednostki wolnossące lub z turbodoładowaniem, o pojemności 1,4 l oraz 1,6 l, o mocy od 74 kW/100 KM do 132 kW/180 KM. Wskaźnik poziomu emisji CO2 w żadnym z nich nie przekracza 129 g/km.

Innowacyjne technologie przeniesione do segmentu aut kompaktowych
„Filozofia marki Opel, polegająca na zastosowaniu wielu innowacyjnych technologii sprawdziła się świetnie w przypadku Insigni. Podjęliśmy wezwanie wprowadzenia większości z nich do modelu Astra, który należy do segmentu samochodów kompaktowych - mówi Hans Demant, dyrektor generalny firmy Opel.

Inne innowacyjne technologie zastosowane w kompaktowej Astrze:
- nowa generacja biksenonowych reflektorów Advanced Forward Lighting (AFL+), zmieniających natężenie światła w zależności od warunków drogowych przy użyciu dziewięciu trybów oświetlania;
- system przedniej kamery Opel Eye, rozpoznający znaki drogowe i ostrzegający kierowcę w przypadku niezamierzonego zjazdu z pasa ruchu;
- ergonomiczne sportowe siedzenia, posiadające opcję wydłużenia o 280 mm, dostosowującą siedzisko do osób o długich nogach. Fotele te posiadają możliwość wydłużania i przechylania zagłówków i 4-kierunkowego ustawiania podparcia lędźwiowego. Profil fotela, wykonany z gęstej pianki zapewnia doskonałe podparcie dla całego ciała. Jest to jedyny fotel w klasie kompakt, który otrzymał wysoko ceniony certyfikat Aktion Gesunder Rucken e.V. (Akcja Na Rzecz Zdrowego Kręgosłupa, niemiecki skrót AGR), przyznawany przez niezależną komisję niemieckich lekarzy i ekspertów od ergonomii;
- opcja FlexFloor, pozwalająca na łatwe pakowanie do bagażnika przedmiotów o różnym kształcie i wielkości. Podłoga bagażnika jest ustawna i może być ustalona na trzech poziomach za pomocą ergonomicznych wsporników usytuowanych we wszystkich rogach bagażnika;
- FlexFix, zaprojektowany przez Opla innowacyjny uchwyt na rowery, zintegrowany z tylnym zderzakiem i oferowany w opcji z nową Astrą o nadwoziu typu hatchback. Wieszak czyni transport rowerów łatwym i przyjemnym (po pociągnięciu za dźwignię umiejscowioną przy krawędzi bagażnika ze zderzaka wysuwa się specjalny uchwyt przypominający szufladę).
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama