/  /  / Astra III
Opel Astra

Opel Astra III

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Niższa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
null
© Opel
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull001.jpg002.jpg003.jpg004.jpg005.jpg006.jpg007.jpg008.jpg009.jpg010.jpg100.jpg101.jpg102.jpg103.jpg104.jpg200.jpg201.jpg202.jpg
Opel Astra to przedstawiciel niemieckiej marki w najbardziej rozbudowanym i posiadającym największy udział w rynku segmencie C, czyli w klasie niższej średniej. Kiedy wyniki sprzedaży poprzednika, modelu Opel Kadett, schodziły na coraz niższe poziomy, niemiecki producent postanowił stworzyć zupełnie nowy pojazd. Był to jeden z największych projektów firmy, przy którym uczestniczyło ponad 8 tysięcy osób. Wynikiem ich pracy była Astra pierwszej generacji, która ujrzała światło dzienne w 1991 roku. Trzecie pokolenie, które zadebiutowało podczas salonu samochodowego we Frankfurcie w 2003 roku, a do sprzedaży weszło już w roku kolejnym. Nadwozie zostało zbudowane na platformie General Motors o nazwie „Delta”, która używana jest również w modelu Zafira oraz w kilku innych pojazdach koncernu General Motors. Zastosowanie tej płyty podłogowej pozwoliło na powiększenie auta pod każdym względem. Długość wzrosła o 14 cm, szerokość o 2 cm, zaś wysokość o 4 cm. Jednak pomiędzy poszczególnymi wersjami jest duża rozpiętość jeżeli chodzi o gabaryty. Długość wersji hatchback to 4,25 metra, natomiast wersja kombi jest dłuższa o 26 cm, zaś wersja sedan aż o 33 cm i osiąga długość całkowitą na poziomie 4,59 metra. Jest to wyniki godny nawet aut z klasy wyżej. Opel Astra został uhonorowany w 2009 roku tytułem „Złotej kierownicy”, przyznanym przez magazyn „Auto Bild” oraz jego narodowych odmian w pozostałych 25 krajach. Produkcja tego modelu odbywa się w zakładach w Bochum w Niemczech, Antwerpii w Belgii, Gliwicach w Polsce oraz w firmie ZAZ w Iliczewsku na Ukrainie.

Opel Astra dostępny jest w 4 wersjach nadwozia, jako 3- (GTC) lub 5-drzwiowy hatchback, 5-drzwiowe kombi oraz 4-drzwiowy sedan, który dołączył do rodziny Astra dopiero w 2007 roku. Całość ma bardzo sportowy kształt podkreślony przez niskie położenie nadwozia, mocno pochyloną przednią szybą oraz opadającą linię dachu i wysoko poprowadzoną krawędź drzwi. Masywność zaś podkreśla duży słupek C, mocno zaakcentowane nadkola, duże zderzaki oraz wycięcie maski w kształcie litery U. Ogólnie auto jest udanym połączeniem dużych i płaskich powierzchni i zdecydowanych, ciętych linii. Wszystko to wpisuje się w koncepcję stylistyczną znaną z pozostałych modeli Opla.

Opel Astra to bardzo dojrzały konstrukcyjnie samochód, przez co zapewnia poczucie bezpieczeństwa. Choć trzeba przyznać, że wyposażenie w wersji podstawowej nie należy do najbogatszych, ale też nie do najbiedniejszych. W standardzie znajdują się bowiem poduszki czołowe kierowcy i pasażera, poduszki boczne przednie, system antypoślizgowy ABS z układem rozdziału siły hamowania EBD oraz wspomaganie nagłego hamowania BAS. Za dodatkową opłatą można rozszerzyć pakiet o kurtyny powietrzne, system stabilizacji toru jazdy ESP oraz system kontroli trakcji TC. W testach zderzeniowych organizacji EuroNCAP Astra otrzymała maksymalną ilość 5 gwiazdek za ochronę dorosłych i 4 gwiazdki za ochronę dzieci.

Głównymi konkurentami są Volkswagen Golf i Jetta, Ford Focus, Hyundai i30, Citroen C4, Kia Cee’d, Honda Civic, Mitsubishi Lancer, Renault Megane, Mazda 3, Fiat Bravo i Linea oraz Nissan Tiida.
 

Astra III najczęściej porównywany z

Citroen C4
Citroen C4
Ford Focus
Ford Focus
Hyundai i30
Hyundai i30
Kia cee'd II
Kia cee'd
Opel Astra IV
Opel Astra
Peugeot 2008
Peugeot 2008
Skoda Rapid
Skoda Rapid
Reklama