/  /  / Astra III
Opel Astra

Opel Astra III

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Niższa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
null
© Opel
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull001.jpg002.jpg003.jpg004.jpg005.jpg006.jpg007.jpg008.jpg009.jpg010.jpg100.jpg101.jpg102.jpg103.jpg104.jpg200.jpg201.jpg202.jpg
Opel Astra to przedstawiciel niemieckiej marki w najbardziej rozbudowanym i posiadającym największy udział w rynku segmencie C, czyli w klasie niższej średniej. Kiedy wyniki sprzedaży poprzednika, modelu Opel Kadett, schodziły na coraz niższe poziomy, niemiecki producent postanowił stworzyć zupełnie nowy pojazd. Był to jeden z największych projektów firmy, przy którym uczestniczyło ponad 8 tysięcy osób. Wynikiem ich pracy była Astra pierwszej generacji, która ujrzała światło dzienne w 1991 roku. Trzecie pokolenie, które zadebiutowało podczas salonu samochodowego we Frankfurcie w 2003 roku, a do sprzedaży weszło już w roku kolejnym. Nadwozie zostało zbudowane na platformie General Motors o nazwie „Delta”, która używana jest również w modelu Zafira oraz w kilku innych pojazdach koncernu General Motors. Zastosowanie tej płyty podłogowej pozwoliło na powiększenie auta pod każdym względem. Długość wzrosła o 14 cm, szerokość o 2 cm, zaś wysokość o 4 cm. Jednak pomiędzy poszczególnymi wersjami jest duża rozpiętość jeżeli chodzi o gabaryty. Długość wersji hatchback to 4,25 metra, natomiast wersja kombi jest dłuższa o 26 cm, zaś wersja sedan aż o 33 cm i osiąga długość całkowitą na poziomie 4,59 metra. Jest to wyniki godny nawet aut z klasy wyżej. Opel Astra został uhonorowany w 2009 roku tytułem „Złotej kierownicy”, przyznanym przez magazyn „Auto Bild” oraz jego narodowych odmian w pozostałych 25 krajach. Produkcja tego modelu odbywa się w zakładach w Bochum w Niemczech, Antwerpii w Belgii, Gliwicach w Polsce oraz w firmie ZAZ w Iliczewsku na Ukrainie.

Opel Astra dostępny jest w 4 wersjach nadwozia, jako 3- (GTC) lub 5-drzwiowy hatchback, 5-drzwiowe kombi oraz 4-drzwiowy sedan, który dołączył do rodziny Astra dopiero w 2007 roku. Całość ma bardzo sportowy kształt podkreślony przez niskie położenie nadwozia, mocno pochyloną przednią szybą oraz opadającą linię dachu i wysoko poprowadzoną krawędź drzwi. Masywność zaś podkreśla duży słupek C, mocno zaakcentowane nadkola, duże zderzaki oraz wycięcie maski w kształcie litery U. Ogólnie auto jest udanym połączeniem dużych i płaskich powierzchni i zdecydowanych, ciętych linii. Wszystko to wpisuje się w koncepcję stylistyczną znaną z pozostałych modeli Opla.

Opel Astra to bardzo dojrzały konstrukcyjnie samochód, przez co zapewnia poczucie bezpieczeństwa. Choć trzeba przyznać, że wyposażenie w wersji podstawowej nie należy do najbogatszych, ale też nie do najbiedniejszych. W standardzie znajdują się bowiem poduszki czołowe kierowcy i pasażera, poduszki boczne przednie, system antypoślizgowy ABS z układem rozdziału siły hamowania EBD oraz wspomaganie nagłego hamowania BAS. Za dodatkową opłatą można rozszerzyć pakiet o kurtyny powietrzne, system stabilizacji toru jazdy ESP oraz system kontroli trakcji TC. W testach zderzeniowych organizacji EuroNCAP Astra otrzymała maksymalną ilość 5 gwiazdek za ochronę dorosłych i 4 gwiazdki za ochronę dzieci.

Głównymi konkurentami są Volkswagen Golf i Jetta, Ford Focus, Hyundai i30, Citroen C4, Kia Cee’d, Honda Civic, Mitsubishi Lancer, Renault Megane, Mazda 3, Fiat Bravo i Linea oraz Nissan Tiida.
 

Astra III najczęściej porównywany z

Citroen C4
Citroen C4
Ford Focus
Ford Focus
Hyundai i30
Hyundai i30
Kia cee'd
Kia cee'd
Opel Astra IV
Opel Astra
Peugeot 2008
Peugeot 2008
Renault Megane
Renault Megane
Reklama