/  /  /  /  / Nowy silnik 1.6 SIDI Turbo 170 KM w gamie Opla Astry
Opel Ampera

Opel Ampera

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Niższa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

Nowy silnik 1.6 SIDI Turbo 170 KM w gamie Opla Astry

Opel|
null
© Opel
nullnullnull

Obecnie w trzech modelach Opla Astry montowany jest nowy silnik benzynowy 1.6 SIDI Turbo. Silnik o mocy 125 kW/170 KM z bezpośrednim wtryskiem paliwa teraz znajdzie się w następujących wersjach Astry: pięciodrzwiowy hatchback, czterodrzwiowy sedan oraz w kombi (Sports Tourer).

Te jednostki nowej generacji, zastępujące poprzednie silniki 1.6 Turbo, to w rodzinie Astry wiodąca oferta motorów benzynowych. Generują moment obrotowy sięgający 280 Nm (o 50 Nm więcej niż poprzednie), dostępny przy zaledwie 1650 obr./min (modele starszej generacji: 2200 obr./min). Jednak nie tylko przewyższają one swoich poprzedników, ale również charakteryzują się o 12% większym momentem obrotowym niż bezpośredni konkurenci z klasy samochodów kompaktowych o mocy 150-180 KM, oferowanych przez ekskluzywne niemieckie marki.

Jednocześnie dzięki poziomowi zużycia paliwa wynoszącemu zgodnie z nowym europejskim cyklem jezdnym (NEDC) zaledwie 5,9 l/100 km (model pięciodrzwiowy i sedan) nowe modele Astry, napędzane jednostkami 1.6 SIDI Turbo, spalają nawet o 14% mniej benzyny niż ich poprzednicy. Do oszczędności paliwa, jak również zwiększenia wygody i poprawy osiągów, przyczyniają się także udoskonalone skrzynie biegów.

Pięciodrzwiowy hatchback, sedan i Sports Tourer 1.6 SIDI Turbo są wyposażone w manualne sześciobiegowe skrzynie nowej generacji wyróżniające się płynnością zmiany biegów i znacznie mniejszym tarciem. Modele Astry z silnikiem 1.6 SIDI Turbo może także współpracować z nowymi, sześciobiegowymi skrzyniami automatycznymi.

Funkcja Active Select umożliwia ręczną zmianę przełożeń, co z pewnością spodoba się amatorom dynamicznej, sportowej jazdy.

W ofercie w Polsce znajduje się pięciodrzwiowa Astra 1.6 SIDI Turbo o mocy 170 KM, w wersji Cosmo w cenie od 87 200 złotych i podobnie wyposażona Astra Sports Tourer, w wersji Cosmo, w cenie od 91 100 złotych.

W większości jednostek oferowanych przez konkurentów maksymalny moment obrotowy wynosi 240–250 Nm, natomiast modele Astry (tj. pięciodrzwiowy hatchback, sedan i Sports Tourer wyposażone w silnik 1.6 SIDI Turbo) wyróżniają się momentem wynoszącym 280 Nm w szerokim zakresie obrotów: od 1650 do 4250 obr./min.

Jak zapewnia producent, nowa jednostka łączy wysoką kulturę pracy i płynne przekazywanie mocy z niskim poziomem zużycia paliwa. Wyróżnia się o 22% wyższym momentem obrotowym niż poprzednie rozwiązania oraz niższym o nawet 14% poziomem zużycia paliwa i emisji CO2.

Dzięki zastosowaniu technologii Start/Stop oraz sześciobiegowej skrzyni manualnej pięciodrzwiowe hatchbacki i sedany Astry, wyposażone w silnik 1.6 SIDI Turbo, charakteryzują się (zgodnie z połączonym cyklem NEDC) zużyciem paliwa wynoszącym średnio 5,9 l/100 km i emitują tylko 139 g CO2 na kilometr.

Pięciodrzwiowa Astra 1.6 SIDI Turbo przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu zaledwie 8,7 sekundy, a jej maksymalna prędkość wynosi 220 km/h; w przypadku sedana jest to o 2 km/h więcej.

Ponadto, oba warianty wyróżniają się wyjątkową elastycznością na piątym biegu, co pozwala na przyspieszenie od 80 do 120 km/h w ciągu zaledwie 8,8 sekundy.

Astra Sports Tourer 1.6 SIDI Turbo również zajmuje czołowe miejsce pod względem osiągów: przyspiesza od 80 do 120 km/h (piąty bieg) w ciągu 10 sekund (1,5 sekundy szybciej niż poprzedni model 1.6 Turbo), a od 0 do 100 km/h w ciągu 8,8 sekundy; z kolei jej maksymalna prędkość to 220 km/h.

Kombi zużywa 6,1 l paliwa na 100 km (połączony cykl NEDC) i emituje 144 g CO2 na kilometr.

Podstawowe cele przyjęte podczas konstruowania nowego silnika 1.6 SIDI Turbo to duża siła napędowa, doskonała elastyczność i wysoka kultura pracy. Aby osiągnąć niski poziom hałasu i drgań, udoskonalono układ dolotowy i wydechowy. Uzyskano to m.in. dzięki przytwierdzeniu pokrywy zaworów od głowicy silnika za pomocą specjalnych mocowań i wypełnieniu połączeń specjalnym materiałem uszczelniającym.

Mimo zastosowania bezpośredniego wtrysku paliwa i spalania pulsacyjnego konstruktorom udało się istotnie obniżyć poziom hałasu w porównaniu z poprzednią jednostką. W efekcie tych działań w zakresie „inżynierii dźwięku” użytkownicy nowych modeli Astra 1.6 SIDI mogą cieszyć się cichą, płynną jazdą oraz przyjemnym dla uszu kierowcy dźwiękiem nawet przy znacznych prędkościach, intensywnej pracy silnika i dużych obciążeniach.

Nowy silnik benzynowy 1.6 SIDI Turbo rozpoczyna wielką ofensywę Opla w dziedzinie jednostek napędowych. Do 2016 roku firma zaprezentuje trzy nowe rodziny silników i 13 nowych jednostek. W tym samym okresie wprowadzonych zostanie także wiele nowych skrzyń biegów. Dzięki temu w ciągu kolejnych czterech lat Opel odnowi 80% swojej oferty jednostek napędowych.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama