/  /  /  / Bagażnik FlexFix dostępny już w 9 modelach Opla
Opel

Opel

Zmień
Początek firmy Opel to rok 1863, kiedy to Adam Opel produkował w swojej szopie maszyny do szycia oraz rowery. Po jego śmierci w roku 1899, synowie Opla opracowali we współpracy z Friedriechem Lutzmannem pierwszy automobil marki, który nie odniósł sukcesu rynkowego, jednak już następny, wyprodukowany w 1899 okazał się niezawodnym i dość niedrogim modelem, który przysporzył producentowi popularności.
Dowiedz się więcej o marce
 

Bagażnik FlexFix dostępny już w 9 modelach Opla

Opel|
null
© Opel
null

Zaczynający się właśnie sezon wyjazdowy jest dobrą okazją do przypomnienia zalet unikalnego, zintegrowanego bagażnika rowerowego Opla – FlexFix. Ten wysuwany z tylnego zderzaka uchwyt może w zależności od modelu pomieścić standardowo 1-2 rowery, a dzięki dodatkowemu adapterowi nawet 4 rowery.

Zintegrowany uchwyt FlexFix likwiduje wiele problemów z transportem rowerów. Ten bezpieczny i łatwy w montażu system umożliwia przewiezienie nawet czterech rowerów. Jest on dostępny do prawie wszystkich modeli Opla począwszy od Corsy, przez Astrę, Antarę i Merivę, w tym również dla nowego Adama i Mokki, a kończąc na Zafirze Tourer.

Opel to obecnie jedyny na rynku producent samochodów oferujący tego rodzaju rozwiązanie, zamontowane fabrycznie z tyłu pojazdu, dostępne zawsze w zasięgu ręki bez potrzeby demontowania, gdy nie jest używane. Wystarczy schować całość w tylnym zderzaku.

System ten ma jeszcze jedną, praktyczną zaletę. Nawet z zamontowanymi i zabezpieczonymi czterema rowerami zapewnia dostęp do bagażnika. Wystarczy odchylić uchwyt i można otworzyć bagażnik.

Cała rodzina na rowerowych wakacjach
Bagażnik rowerowy FlexFix drugiej generacji dostępny dla Astry Sports Tourer i Zafiry Tourer jest przeznaczony do przewozu nawet czterech rowerów, natomiast ten w Mokce do maksymalnie trzech. Zmodernizowana wersja tego systemu wyróżnia się zwiększoną ładownością. Każdy z dwóch rowerów może ważyć do 30 kg (w poprzedniej wersji do 20 kg), co umożliwia przewożenie cięższych bicykli o napędzie elektrycznym.

Nawet bagażnik nowego Opla Adama „uniesie” 30-kilogramowy rower, a z zamontowanym adapterem również drugi rower dla pasażera.

W niektórych modelach Opla FlexFix można doposażyć w dodatkowy adapter z mocowaniami pozwalającymi na przewóz kolejnych dwóch rowerów o wadze 20 kg każdy. Zatem łączny udźwig systemu FlexFix wynosi teraz do 80 kg (60 kg w przypadku Opla Mokki).

Specjalne uchwyty z gumowymi zaciskami zapewniają bezpieczne mocowanie.

Zaletą systemu Opel FlexFix jest też jego wyjątkowa ergonomiczność. W odróżnieniu od innych systemów jak uchwyty dachowe, na które trzeba rower podnieść wysoko nad głowę, uchwyt FlexFix jest usytuowany nisko, co minimalizuje wysiłek podczas wkładania rowerów.

Eksperci z niemieckiego stowarzyszenia lekarzy ortopedów AGR wyróżnili to rozwiązanie nadając Oplu Merivie jako pierwszemu w historii prestiżowy certyfikat za ergonomiczną konstrukcję.

Badania pokazują, że w porównaniu do dachowych uchwytów rowerowych zużycie paliwa podczas jazdy z rowerami z tyłu może być o 20% niższe. Zatem zintegrowany bagażnik FlexFix wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa. W przeciwieństwie do typowych dachowych rozwiązań transportowych auto wyposażone w bagażnik FlexFix nie podlega ograniczeniu prędkości do 120 km/h, ponieważ rowery schowane są za samochodem.

Jak zapewnia producent, to stabilne rozwiązanie jest wyjątkowo bezpieczne w przypadku ostrego hamowania lub kolizji czołowej. W samochodach z czujnikami parkowania po włączeniu wstecznego biegu kierowca słyszy sygnał ostrzegający o wysunięciu bagażnika.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama