/  /  /  / 2 miliony kilometrów to dla niego nie problem
Opel

Opel

Zmień
Początek firmy Opel to rok 1863, kiedy to Adam Opel produkował w swojej szopie maszyny do szycia oraz rowery. Po jego śmierci w roku 1899, synowie Opla opracowali we współpracy z Friedriechem Lutzmannem pierwszy automobil marki, który nie odniósł sukcesu rynkowego, jednak już następny, wyprodukowany w 1899 okazał się niezawodnym i dość niedrogim modelem, który przysporzył producentowi popularności.
Dowiedz się więcej o marce
 

2 miliony kilometrów to dla niego nie problem

Opel Poland|
null
© Porsche
null

Ponad 2 mln kilometrów pokonał Opel Vivaro eksploatowany przez jedną z firm przewozowych w kujawsko-pomorskim. Auto wyprodukowane w 2007 roku w wersji osobowej, napędzane wysokoprężnym 2.0 CDTi, trafiło na rynek wtórny z wynikiem 2 232 000 km.

Waldemar Śliwiński to właściciel firmy ŚliwaBus użytkującej rekordowe Vivaro, który podkreśla, że najbardziej zależy mu na niezawodności i niskich kosztach eksploatacji. Przy średnim spalaniu na poziomie około 8,7 l/100 km przy 9 osobach i bagażu na pokładzie samochodu Opel Vivaro doskonale wpisał się w wymagania użytkownika.

Ogromne, jednorazowe przebiegi wymagały oczywiście nieco innego niż w przypadku zwykłej eksploatacji, traktowania samochodu. Pan Śliwiński ma w swojej flocie na stałe kilka Opli Vivaro. "Vivaro to bardzo trwałe i niezawodne auto, a to niezbędne cechy w przypadku samochodów użytkowanych niemal codziennie na trasach przez całą Europę – mówi użytkownik.

"Np. klocki na przedniej osi wymienione zostały niedawno, po przejechaniu kolejnych 160 000 km, a tylne po 240 000 km. Wyniki byłyby lepsze, ale trochę auto jeździło po Szwajcarii, a w górzystym terenie trzeba częściej korzystać z hamulców - dodaje z uśmiechem Waldemar Śliwiński.

Prosta konstrukcja zawieszenia to atut dla użytkownika. Gwarantuje przy tym komfort jazdy bez zarzutu. Choć trudno w to uwierzyć, w sprzedanym przez firmę Śliwińskiego Vivaro z przebiegiem 2,2 mln km wciąż były oryginalne amortyzatory na tylnej osi. Podobnie było z układem wydechowym.

Rekordowe Vivaro przeszło w trakcie eksploatacji standardowe kontrole i standardowe wymiany elementów eksploatacyjnych. Z doświadczenia Waldemara Śliwińskiego wynika, że mniej więcej co 250 000 km trzeba przejrzeć alternator, wymienić w nim szczotki i łożyska.

Podobną trwałość mają wysprzęgliki hydraulicznego sprzęgła. W firmie ŚliwaBus są one wymieniane niemal jak w samolotach: zanim zawiodą, co 250 000 km. Dzięki temu eliminuje się ryzyko usterki w trasie. Pozwala to na uniknięcie niepotrzebnych i wysoce kłopotliwych awarii w trasie (np. w nocy, w połowie trasy z Polski do Francji, gdy podróżuje nim 9 osób). Samo sprzęgło bez trudu wytrzymuje milion kilometrów.

Rekordowe Vivaro już znalazło nowego właściciela – tym razem na Łotwie, gdzie już przejechało kolejne 60 000 km, a jak nietrudno zgadnąć, jego następcą we flocie został nowy bus Opla, który w ciągu półtora miesiąca nakręcił na swój licznik 45 000 km. Naturalnie bez żadnych kłopotów.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama