/  /  /  /  / Reklama a wyniki sprzedaży
Nissan X-Trail

Nissan X-Trail

Zmień
SegmentTerenowo Rekreacyjne / Klasa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

Reklama a wyniki sprzedaży

TNS Sofres|
null
© Renault
null

We Francji przeprowadzono ciekawe badania na temat oddziaływania reklam samochodów na widzów stacji telewizyjnych, a następnie porównano wyniki ze sprzedażą tych aut. Czy model najlepiej zapamiętany przez klientów w spocie telewizyjnym musi być szlagierem rankingów sprzedaży?

Według badania przeprowadzonego przez instytut TNS Sofres, najlepiej zapamiętaną reklamą aut klasy SUV jest spot modelu Renault Koleos. Na tle konkurentów samochód francuskiej marki stosunkowo późno zadebiutował w sprzedaży, tak więc wyniki sondażu muszą cieszyć kierownictwo Renault.

Jak pokazują aktualne dane sprzedażowe, Renault Koleos uplasował się we wrześniu na 50-tym miejscu w rankingu najchętniej kupowanych modeli nad Sekwaną (901 sztuk). Wynik skumulowany to natomiast około 4 tys. egzemplarzy.

Na drugim miejscu wśród reklam najlepiej zapamiętanych przez widzów francuskiej telewizji jest spot promujący model Nissan Qashqai. Samochód ten odnosi bezsprzecznie wielki sukces handlowy. Pojazd plasuje się we wrześniu na 40-tym miejscu w rankingu najchętniej kupowanych modeli nad Sekwaną (1 173 sztuk, +108,7%), natomiast wynik skumulowany wynosi ponad 13,6 tys. sprzedanych egzemplarzy i miejsce 34-te w zestawieniu (+197,5%).

Sytuacja wygląda natomiast zupełnie inaczej w przypadku Nissana X-Trail, którego sprzedaż w okresie styczeń-wrzesień spadła aż o 43% do 1 550 egzemplarzy. Małym pocieszeniem w tej sytuacji jest nawet fakt, iż spot reklamowy poświęcony autu japońskiej marki zajął trzecie miejsce pod względem ilości osób, które zapamiętały ten przekaz.

Autor: Rafał Żaglewski
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama