/  /  / X-Trail
Nissan X-Trail

Nissan X-Trail

Zmień
SegmentTerenowo Rekreacyjne / Klasa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
null
© Nissan
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullbagażnik.JPGdeska b.JPGdeska k.JPGdeska p.JPGdeska rozdzielcza.JPGdrzwi p.JPGdrzwi t.JPGdźwignia zmiany biegów.JPGelektryczne szyby.JPGfotel kierowcy.JPGgrill.JPGkanapa.JPGklamka p.JPGklamka t.JPGklimatyzacja.JPGkomora silnika.JPGkomputer pokładowy.JPGkoło.JPGlampa t.JPGlewy bok.JPGlewy przód.JPGlewy tył.JPGlusterko boczne.JPGlusterko wsteczny.JPGosłona pasażera.JPGpas przód.JPGpodłokietnik p.JPGprawy bok.JPGprawy przód.JPGprawy tył.JPGprzeciwmgielne.JPGprzód.JPGreflrktor.JPGregulacja kierownicy.JPGrelingi dachowe.JPGschowek.JPGtył.JPGwlew paliwa.JPGzagłówek.JPGzderzak p.JPGzderzak t.JPGzegary.JPGzestaw audio.JPG
Nissan to firma z bogatym doświadczeniem w tworzeniu samochodów terenowych. Jednak X-Trail to pierwszy prawdziwy kompaktowy SUV w gamie japońskiego producenta, zaliczany do klasy średniej w grupie aut terenowo-rekreacyjnych. Jako auto koncepcyjne pojazd zadebiutował w Paryżu w 2000 roku, zaś wersja produkcyjna pokazana została podczas salonu samochodowego we Frankfurcie już rok później. Obecnie w sprzedaży dostępna jest druga generacja, której debiut odbył się w Genewie w 2007 roku podczas salonu samochodowego. Od poprzednika jest ona większa niemal pod każdym względem. Za sprawą nowej płyty podłogowej, która wykorzystana była między innymi w modelu Qashqai, auto wydłużyło się o 17,5 cm, poszerzyło o 2 cm, zaś rozstaw osi zwiększył się do 263 cm, czyli urósł o 0,5 cm. Nie zmieniły się za to możliwości jazdy w terenie, które wręcz zostały jeszcze bardziej ulepszone. Auto posiada niezależne zawieszenie każdego z kół, gdzie z przodu znajduje się zawieszenie typu McPherson, z tyłu system wielowahaczowy. Sercem możliwości terenowych X-Traila jest najnowsza wersja systemu napędu wszystkich kół All Mode. Umożliwia on wybór pomiędzy trybem napędu dwóch kół lub też trybem „auto”, który automatycznie przełącza napęd na obie osie kiedy tylko wykryje uślizg na którymś z kół. W krótkim czasie po debiucie drugiej generacji, pojazd został uhonorowany tytułem „Soft Roader roku 2008”, przyznanym przez specjalistyczny brytyjski magazyn poświęcony samochodom terenowym „4x4”. Model ten produkowany jest w zakładach mieszczących się w mieście Fukuoka w Japonii, Jawa Barat w Indonezji oraz w Kuala Lumpur w Malezji.

Nissan X-Trail dostępny jest jedynie jako 5-drzwiowy SUV. Jego sylwetka sprawia wrażenie bardzo masywnej, solidnej i tak naprawdę jest to cecha stała, gdyż druga generacja różni się bardzo nieznacznie od pierwszej. Dokonano zaledwie kilku modyfikacji. Dla obu generacji charakterystyczne są więc kanciaste kształty, z których po bokach wyróżniają się masywne nadkola. Z przodu z kolei w oczy rzucają się duże reflektory, które napoczynają przetłoczenia biegnące na masce. Tylna część przypomina pudełko, a to za sprawą płasko biegnącej linii dachu i okien oraz niemal pionowo opadającej tylnej szybie. Całość przypomina wręcz klasyczne auta terenowe typu Jeep Cherokee.

Wszystkie modele są standardowo wyposażone w sześć poduszek powietrznych, przeznaczone dla kierowcy i przedniego pasażera, poduszki boczne przednie oraz kurtyny powietrzne. Standardowo montowany jest również system przeciwdziałający blokowaniu kół podczas hamowania ABS z systemem rozdziału siły hamowania EBD, a także system wspomagania siły hamowania BA. Za dodatkową opłatą, lub w lepiej wyposażonych wersjach, dostępny jest jeszcze system stabilizacji toru jazdy ESP oraz systemy wspomagania podjazdu i zjazdu ze wzniesienia. W testach zderzeniowych EuroNCAP Nissan X-Trail otrzymał 4 z 5 możliwych gwiazdek. Słabo oceniono ochronę szyi kierowcy oraz ud i kolan osób podróżujących z przodu.

Do konkurentów Nissana X-Trail zalicza się Chevroleta Captiva, Mitsubishi Outlander, Opla Antara, czy też Hyundaia Sante Fe.

 

X-Trail najczęściej porównywany z

Audi Q5
Audi Q5
BMW X3
BMW X3
Hyundai Santa Fe
Hyundai Santa Fe
Jeep Grand Cherokee
Jeep Grand Cherokee
Mazda CX-5
Mazda CX-5
Mitsubishi Outlander
Mitsubishi Outlander
Volvo XC60
Volvo XC60
Reklama