/  /  /  / Współpraca Daimlera oraz Aliansu Renault-Nissan przynosi owoce
Nissan

Nissan

Zmień
Pierwszy samochód, który może zostać uznany za przodka obecnych Nissanów, skonstruowany został w Japonii, w roku 1911 przez Masujiro Tashimoto. Jego nazwa wywodziła się od pierwszych liter imion konstruktorów pojazdu i brzmiała DAT. W roku 1926 wyprodukowany został model o nazwie Datsun. Jako Nissan, przedsiębiorstwo zaistniało po raz pierwszy w 1934 roku.
Dowiedz się więcej o marce
 

Współpraca Daimlera oraz Aliansu Renault-Nissan przynosi owoce

null
© Materiały prasowe
null

Liczba wspólnie realizowanych przez oba koncerny dużych projektów wzrosła z trzech już do 10. Nissan i Daimler ukończyły budowę fabryki w Stanach Zjednoczonych, w której wspólnie wytwarzać będą silniki.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Prezesi Aliansu Renault-Nissan oraz Daimler AG oświadczyli, że partnerska współpraca pomiędzy kierowanymi przez nich firmami postępuje w szybkim tempie, a jej zakres staje się coraz bardziej ogólnoświatowy.

Francusko-japońsko-niemiecka współpraca trwa od kwietnia 2010 roku, wraz z trzema, skupionymi głównie na rynku europejskim wiodącymi projektami. Od tego czasu liczba dużych projektów wzrosła do 10 i objęła znaczące inicjatywy, od Ameryki Północnej po Japonię.

Oprócz tego odpowiadające sobie komórki biznesowe obu firm współpracują ze sobą wymieniając się m.in. najlepszymi praktykami.

"O ile początkowo nasza współpraca była silnie skupiona na przedsięwzięciach europejskich, obecnie koncentrujemy się na synergii na wszystkich kluczowych rynkach - tłumaczy Carlos Ghosn, prezes zarządu Renault-Nissan. "Największy efekt skali zawsze uzyskuje się na płaszczyźnie globalnej".

Dieter Zetsche, prezes spółki Daimler i szef Mercedes Benz Cars, powiedział natomiast: "Będziemy nadal poszukiwać wspólnie nowych przedsięwzięć, uzasadnionych z punktu widzenia wszystkich partnerów, a co najważniejsze, naszych klientów".

Prezesi wspomnieli o wspólnej produkcji 4-cylindrowych silników benzynowych Mercedes-Benz w Decherd w USA (stan Tennessee) jako dobrym przykładzie tego, jak partnerzy korzystają na współpracy.

Zaledwie półtora roku po rozpoczęciu budowy w maju 2012 roku budynek wspólnej fabryki czterocylindrowych silników benzynowych Mercedes-Benz jest już ukończony. Obecnie montowane są urządzenia produkcyjne, zaś rozpoczęcie produkcji planowane jest na połowę przyszłego roku.

Komponenty produkowane w Decherd będą potem wykorzystywane w samochodach Mercedes Klasy C, montowanych w zakładach Daimlera w Tuscaloosa (stan Alabama), a także w nowych modelach marki Infiniti.

Zgodnie z przyjętym harmonogramem postępują także prace rozwojowe nad nową gamą wspólnie wykorzystywanych przez obie grupy turbodoładowanych, trójcylindrowych i czterocylindrowych silników benzynowych z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Jednostki wykorzystywać będą najnowsze technologie i cechować się będą znacznie zmniejszonym zużyciem paliwa.

Innym przykładem udanej współpracy w zakresie silników jest nowy Infiniti Q50, zaprezentowany wiosną tego roku w Genewie, który znajdzie się w sprzedaży jesienią. Jest to pierwszy samochód Infiniti, wyposażony w zespół napędowy złożony z silnika wysokoprężnego i automatycznej przekładni, pochodzący od Daimler AG.

Pierwsze pojazdy będące owocem współpracy (w tym furgon Mercedes-Benz) już trafiły na drogi. Oprócz tego od 2015 roku Infiniti oferować będzie samochód wykorzystujący elementy konstrukcyjne aut kompaktowych Daimlera, użyte w charakterystyczny sposób tylko dla tej marki.

Model koncepcyjny Q30 po raz pierwszy można obejrzeć właśnie na salonie motoryzacyjnym we Frankfurcie.

Premiera Infiniti Q30 Concept we Frankfurcie

Współpraca kontynuowana jest również w segmencie pojazdów użytkowych. Planuje się, że oddział Daimler Trucks Asia, Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation (MFTBC) otrzyma furgony dostawcze Nissan NV350 Urvan, które na wybranych rynkach eksportowych sprzedawane będą jako Mitsubishi Fuso.

Tego rodzaju dostawy strategiczne z powodzeniem realizowane są od początku bieżącego roku, również w zakresie lekkich samochodów ciężarowych.

Umożliwia to rozszerzenie tego asortymentu na nowe segmenty: samochód ciężarowy FUSO Canter Guts (maksymalna ładowność 2,0 t) dostarczany jest Nissanowi, zaś lekka ciężarówka Nissan Atlas F24 (maksymalna ładowność 1,5 t) trafia do gamy Mitsubishi Fuso. Początkowa wymiana dostaw obejmuje około 1 300 pojazdów na rynek japoński.

Zgodnie z planami postępuje także projekt Smart/Twingo. Wkrótce rozpocznie się produkcja nowego samochodu dwumiejscowego w zakładach Smarta we francuskim Hambach oraz czteromiejscowego Smarta i następcy Renault Twingo w zakładach Renault w Novo Mesto (Słowenia).

Nowe modele mają pojawić się na rynku już w drugiej połowie przyszłego roku. Nowe generacje Smarta i Renault Twingo mają wspólną konstrukcję, pozostaną jednak niezależnymi produktami o wyraźnie zróżnicowanym wyglądzie.

Koncepcyjny Smart Fourjoy

Model pokazowy nowego czteromiejscowego Smarta (Smart Fourjoy) zaprezentowany został właśnie na salonie motoryzacyjnym we Frankfurcie.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama